Comp.lampje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Comp.lampje

Post by Rik »

Beste mensen,
weer eens een probleempje:

Ik heb laatst mijn versterker ingebouwd en nu gaat regelmatig het lampje van de computer branden onder het rijden. Na een streup gas gaat ie meestal weer uit.

Ik heb al gekeken of ik nergens een kabel heb losgetrokken of beschadigd, maar niks gevonden. Ik weet ook niet of het iets te maken heeft met het aansluiten van de versterker, misschien is het wel toeval. Het begon meteen de eerste keer dat ik ging rijden (na het aansluiten dan)

----------------------------------
Grtz, Rik

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

bedoel je dat het battetrij lampje gaat branden?
Ik heb dit ook maar alleen als ik start en 10 sec is het uit!!
Ik zitwel met 2 verstekers in men koffer

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Dat het lampje bij het starten aangaat is normaal, het is echter niet normaal als het lampje regelmatig oplicht tijdens het rijden.

Ik heb t trouwens niet over het lampje van de accu, maar die van de boordcomputer.

------------------------
Grtz, Rik

rhuud
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: MonFeb09, 2004 7:19:46 PM
Location: Veghel

comp. lampje

Post by rhuud »

Hallo, ik heb nogal veel ervaring met injectie-scooters, en dit probleem komt waarschijnlijk vanuit jouw accu denk ik. Ik heb dan wel niet zo heeeel veel ervaring met auto's. Maar de nieuwste injectie-scooters hebben zowiezo 12 Volt op de bobine nodig. Dit word geregeld vanuit de ECU (de processor), komt de accu-spanning( waarschijnlijk door het hoge verbruik van de versterker(S), misschien op te lossen door een 2e accu of een condensator) lager te liggen dan 12 volt, dan zegt de ECU: Hallo ik functioneer niet meer zo goed nu, en ik doe even een noodlampje aan. Geef je dan gas, laad de accu weer wat meer bij en "zegt" de ECU dat het weer oke is ( lampje gaat weer uit).

Veel succes
Rhuud

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

injectie-scooters, sinds wanneer heb je die dan :?:

toen ik nog op een scooter reed haden we alleen caberateurs
ZX 2.0i 16v 1994

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: comp. lampje

Post by Joost »

rhuud wrote:Hallo, ik heb nogal veel ervaring met injectie-scooters, en dit probleem komt waarschijnlijk vanuit jouw accu denk ik. Ik heb dan wel niet zo heeeel veel ervaring met auto's. Maar de nieuwste injectie-scooters hebben zowiezo 12 Volt op de bobine nodig. Dit word geregeld vanuit de ECU (de processor), komt de accu-spanning( waarschijnlijk door het hoge verbruik van de versterker(S), misschien op te lossen door een 2e accu of een condensator) lager te liggen dan 12 volt, dan zegt de ECU: Hallo ik functioneer niet meer zo goed nu, en ik doe even een noodlampje aan. Geef je dan gas, laad de accu weer wat meer bij en "zegt" de ECU dat het weer oke is ( lampje gaat weer uit).

Veel succes
Rhuud



daar is wel over nagedacht!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

rhuud
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: MonFeb09, 2004 7:19:46 PM
Location: Veghel

injectie

Post by rhuud »

De scooters met injectie heb je al sinds 2000, alleen toen was het echt bagger. Nu is het al weer wat beter aan het worden. Maar het moet he, vanwege de strenge milieueisen die er aan komen. Het wordt allemaal 4-takt of injectie.

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

is wel makkelijker om het op te voeren
ZX 2.0i 16v 1994

rhuud
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: MonFeb09, 2004 7:19:46 PM
Location: Veghel

Post by rhuud »

Ja idd, stekkertje loshalen, gameboy met aprillia "spel" erin, en dan kun je hem 60 laten lopen. Dan nog de ring uit de vario, loopt ie 90.

Ben trouwens net terug van de garage. Ik had ff in een Ax GTI gereden uit 91. Tering zeg loopt wel fijntjes.

Post Reply