Beste mensen,
weer eens een probleempje:
Ik heb laatst mijn versterker ingebouwd en nu gaat regelmatig het lampje van de computer branden onder het rijden. Na een streup gas gaat ie meestal weer uit.
Ik heb al gekeken of ik nergens een kabel heb losgetrokken of beschadigd, maar niks gevonden. Ik weet ook niet of het iets te maken heeft met het aansluiten van de versterker, misschien is het wel toeval. Het begon meteen de eerste keer dat ik ging rijden (na het aansluiten dan)
----------------------------------
Grtz, Rik
Comp.lampje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
comp. lampje
Hallo, ik heb nogal veel ervaring met injectie-scooters, en dit probleem komt waarschijnlijk vanuit jouw accu denk ik. Ik heb dan wel niet zo heeeel veel ervaring met auto's. Maar de nieuwste injectie-scooters hebben zowiezo 12 Volt op de bobine nodig. Dit word geregeld vanuit de ECU (de processor), komt de accu-spanning( waarschijnlijk door het hoge verbruik van de versterker(S), misschien op te lossen door een 2e accu of een condensator) lager te liggen dan 12 volt, dan zegt de ECU: Hallo ik functioneer niet meer zo goed nu, en ik doe even een noodlampje aan. Geef je dan gas, laad de accu weer wat meer bij en "zegt" de ECU dat het weer oke is ( lampje gaat weer uit).
Veel succes
Rhuud
Veel succes
Rhuud
Re: comp. lampje
rhuud wrote:Hallo, ik heb nogal veel ervaring met injectie-scooters, en dit probleem komt waarschijnlijk vanuit jouw accu denk ik. Ik heb dan wel niet zo heeeel veel ervaring met auto's. Maar de nieuwste injectie-scooters hebben zowiezo 12 Volt op de bobine nodig. Dit word geregeld vanuit de ECU (de processor), komt de accu-spanning( waarschijnlijk door het hoge verbruik van de versterker(S), misschien op te lossen door een 2e accu of een condensator) lager te liggen dan 12 volt, dan zegt de ECU: Hallo ik functioneer niet meer zo goed nu, en ik doe even een noodlampje aan. Geef je dan gas, laad de accu weer wat meer bij en "zegt" de ECU dat het weer oke is ( lampje gaat weer uit).
Veel succes
Rhuud
daar is wel over nagedacht!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
injectie
De scooters met injectie heb je al sinds 2000, alleen toen was het echt bagger. Nu is het al weer wat beter aan het worden. Maar het moet he, vanwege de strenge milieueisen die er aan komen. Het wordt allemaal 4-takt of injectie.