Probleem klinkt me heel bekend in de oren: mijn AX (Volcane, '95, Magnetti Marelli) heeft er ook last van, doch niet in die ernstige mate.
Toen ik 'm net had, was de accu zo-goed-als dood. Aanduwen was tik en gaan. Starten op contactslot is echter een (steeds erger wordend) probleem.
Ook merk ik dat 'ie niet soepel loopt bij wat lagere toeren (1900~2200rpm), dat voel je gewoon dat 'ie stottert.
'k Zit zelf aan de injector te denken.
Binnenkort krijg ik een injectiehuis van CitroSan te leen om ff te testen...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Beetje geduld aub, we proberen je alleen maar te helpen, maar tis inderdaad niet een simpel probleempje wat veel vaker voorkomt, maar een klein raadseltje.
Toch zou ik het bij je bougiekabels ofzo zoeken, als de startmotor gewoon goed is moet ie ook vonken op contact, probeer dat eerst voor elkaar te krijgen.
Dat ie niet vonkt als je met sleutel start en wel als je duwt is vrij raar, dan zit er toch iets niet goed in de verbinding van.
Heb je alle draadjes al es langsgelopen, ergens een geroest stekkertje o.i.d.?
Of idd, een relaisje ergens los/stuk...
Ik heb met die carb van mij wel een tijdje startproblemen gehad, dat ik hem soms een half uur lang idd kon starten maar dat ie n?et aansloeg, en dan verschoof je hem een paar meter en dan ineens deed ie het meestal wel...
Monteur zei dat er misschien een paar tandjes verrot zouden zijn van of/en de startmotor of/en het wiel waar de startmotor in grijpt, en dat met verschuiven je dan net wel een paar goede tandjes had, en daarom wel aan sloeg. Maar zonder iets aan de auto gedaan te hebben is het probleem nu ineens verdwenen...
Ondertussen wel de bougies vervangen en de carb zuiniger afgestelt, om te voorkomen dat we ooit weer dat soort problemen krijgen, maar startmotor is dus gewoon goed.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).