AX GT met dubbele Webers
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
- Location: Vlissingen
AX GT met dubbele Webers
Ik heb een vraagje,
Ik wil twee dubbele webers onder mijn AX GT leggen maar het inlaatspruitstuk past niet op mijn cilinderkop. Deze is voor de AX Sport M4A motor. Ik heb begrepen dat er voor de AX GT geen inlaatspruitstuk bestaat. Op mijn cilinderkop steken 2 delen van de inlaat uit, en ik heb een vlakke cilinderkop nodig. De vraag is hoe ziet de kop van een AX 1.4 carburateur eruit? Heeft die wel een vlakke kop?
Want als dat zo is verwissel ik de kop even.
Ik wil twee dubbele webers onder mijn AX GT leggen maar het inlaatspruitstuk past niet op mijn cilinderkop. Deze is voor de AX Sport M4A motor. Ik heb begrepen dat er voor de AX GT geen inlaatspruitstuk bestaat. Op mijn cilinderkop steken 2 delen van de inlaat uit, en ik heb een vlakke cilinderkop nodig. De vraag is hoe ziet de kop van een AX 1.4 carburateur eruit? Heeft die wel een vlakke kop?
Want als dat zo is verwissel ik de kop even.
Re: AX GT met dubbele Webers
Honda Killer wrote:Ik heb een vraagje,
Ik wil twee dubbele webers onder mijn AX GT leggen maar het inlaatspruitstuk past niet op mijn cilinderkop. Deze is voor de AX Sport M4A motor. Ik heb begrepen dat er voor de AX GT geen inlaatspruitstuk bestaat. Op mijn cilinderkop steken 2 delen van de inlaat uit, en ik heb een vlakke cilinderkop nodig. De vraag is hoe ziet de kop van een AX 1.4 carburateur eruit? Heeft die wel een vlakke kop?
Want als dat zo is verwissel ik de kop even.
je moet je motersteun aanpassen dan gaat het wel.. een sportkop is zowiezo beter als een GT kop
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
- Location: Vlissingen
Sportkop
Weet je zeker dat een sportkop op een AX 1.4 blok past?
Want een sport is een 1300cc en ik heb een 1400cc.
Want een sport is een 1300cc en ik heb een 1400cc.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
- Location: Vlissingen
Sportkop
Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
- Location: Vlissingen
Sport kop
Heb je zelf ervaring met een sportkop op een GT blok?
Wat ik heb gehoord dat het koelsysteem van een sport anders is.
Wat ik heb gehoord dat het koelsysteem van een sport anders is.
Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.
anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Technische Man
- Posts: 54
- Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
- Location: Elsloo, Limburg
- Contact:
denny wrote:Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.
anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik
mzzl
denny
De koppakkingen van een Sport en een GT zijn i.i.g. gelijk. Ik ga ervanuit dat je de koppen zo kunt uitwisselen, en er geen problemen met koelkanalen zijn.
Enige wat weleens problemen geeft zijn de inlaatspruitstukken, hier zit volges mij verschil in.
Axirally wrote:denny wrote:Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.
anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik
mzzl
denny
De koppakkingen van een Sport en een GT zijn i.i.g. gelijk. Ik ga ervanuit dat je de koppen zo kunt uitwisselen, en er geen problemen met koelkanalen zijn.
Enige wat weleens problemen geeft zijn de inlaatspruitstukken, hier zit volges mij verschil in.
ja klopt motersteun zit in de weg, die van een sport zit een inkeping in zodat het inlaatspruitstuk past
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 51
- Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
- Location: Vlissingen
- Contact:
Re: Sportkop
Honda Killer wrote:Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.
Welk blok heeft er een 16 klepper kop dat op een AX GT blok past?
Re: Sportkop
GTSPORT wrote:Honda Killer wrote:Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.
Welk blok heeft er een 16 klepper kop dat op een AX GT blok past?
Dit maakt mij ook nieuwsgierig.... de 1.6 uit de saxo?
volgens mij moet die van een saxo wel passen. Zou voor de koop wel ff checken of de diameter van de compressiekamers in de kop past op de cilinders. Voor de rest zijn het beide TU blokken. Dus andersom moet het ook passen lijkt me maar das niet handig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 51
- Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
- Location: Vlissingen
- Contact:
Saxo kop
Heb net even gekeken maar het past niet, jammer.
De Saxo 1.6 heeft en 16 klepper en de 106 1.6
Maar die kop past niet op een 1400 GT blok. Dat komt omdat de cilinders breder zijn. Wel jammer, dan maar een snelle nokkenas.
De Saxo 1.6 heeft en 16 klepper en de 106 1.6
Maar die kop past niet op een 1400 GT blok. Dat komt omdat de cilinders breder zijn. Wel jammer, dan maar een snelle nokkenas.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 6
- Joined: SunFeb22, 2004 1:06:24 PM
- Location: Denhaag
Re: Sportkop
Honda Killer wrote:Weet je zeker dat een sportkop op een AX 1.4 blok past?
Want een sport is een 1300cc en ik heb een 1400cc.
Ik heb nog wel een orgineel sportblok te koop, compleet met carbs.
Mike
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
- Location: Vlissingen
Sport blok
Wat moet dat blok kosten?
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 6
- Joined: SunFeb22, 2004 1:06:24 PM
- Location: Denhaag
Re: Sport blok
Honda Killer wrote:Wat moet dat blok kosten?
Doe eens een leuk bod.
Mike