1.4 XSI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.4 XSI
Hey,
Ik heb een vraagje,
Een vriend van mij heeft een peugeot 106 1.4XSI nou is dit een vrij snel autotje en zelfs mijn 323je kon hem niet bijhouden. Nu heeft hij ergens een lekstroom en gebruikt hij de auto niet meer. Hij wil hem verkopen omdat hij aan het sparen is voor een nieuwere auto.
Nu komt dus de vraag
Is dit motorblokje (en bak) over te hangen in mijn AXje, aangezien een hoop dingen uitwisselbaar zijn
En moet ik hier zelf aan veranderen of past deze er zo in.
groeten,
Rick
Ik heb een vraagje,
Een vriend van mij heeft een peugeot 106 1.4XSI nou is dit een vrij snel autotje en zelfs mijn 323je kon hem niet bijhouden. Nu heeft hij ergens een lekstroom en gebruikt hij de auto niet meer. Hij wil hem verkopen omdat hij aan het sparen is voor een nieuwere auto.
Nu komt dus de vraag
Is dit motorblokje (en bak) over te hangen in mijn AXje, aangezien een hoop dingen uitwisselbaar zijn
En moet ik hier zelf aan veranderen of past deze er zo in.
groeten,
Rick
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.
-
- AX Spaster Mammer
kevin.broke wrote:ja, dat past. Moet je wel echt alle electronica en het dashboard enzo meenemen.
tip: ga ook voor het onderstel. Stuurt stukken strakker.
Als het er allemaal inzit heb je niks meer/minder dan een AX GTI...
mits het een type2 is hoeft dat niet, het dashboard en de kabelboom dan,
stekker is exact hetzelfde.
onderstel zou ik wel overzetten, moeten wel wat dingen aangepast worden maar je kan mij wel pb'e voor info.
Nja als je de 106 als snel vind (wat ik persoonlijk niet zo snel erg vind xsi is gewoon te zwaar voor die 95pk) dan ga je met dat in een ax nog een grote lach krijgen
maar als de 106 nog een nette auto is zou ik hem niet slopen, das gewoon zonde ongeacht de auto.
-
- AX Spaster Mammer
Gare peugeot... jullie willen maar wat graag hun motoren en onderstel
Drake en ik hebben gewoon het licht gezien (geintje moet kunnen he mannen .).
Ben er wel mee eens dat die zelfde motor een stuk sneller zou zijn in een AX kwa gewicht.
Maar daarbij, als die 106 nog in een mooie staat is zou ik daar mee gaan rijden of hem verkopen, en een motor + bak van de sloop scoren .
Drake en ik hebben gewoon het licht gezien (geintje moet kunnen he mannen .).
Ben er wel mee eens dat die zelfde motor een stuk sneller zou zijn in een AX kwa gewicht.
Maar daarbij, als die 106 nog in een mooie staat is zou ik daar mee gaan rijden of hem verkopen, en een motor + bak van de sloop scoren .
My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
haha, bedankt voor de reactie's
Nee jongens deze 106 is niet meer te redden hoor, hij heeft (helemaal) geen blanke lak meer op het dak en heeft ook een lichte ketting botsing mee gemaakt (bumperties een beetje uit verband)
Maar mijne is idd een type 2, moet dus zo te doen zijn. Ik moet ffies kijken of het financieel haalbaar is hoor, maar een balletje opgooien kan nooit kwaad
En die versnellingsbak en aandrijfassen etc, zijn die ook zo verwisselbaar ? dan kan ik er serieus werk van gaan maken.
Groetjes,
Rick
Nee jongens deze 106 is niet meer te redden hoor, hij heeft (helemaal) geen blanke lak meer op het dak en heeft ook een lichte ketting botsing mee gemaakt (bumperties een beetje uit verband)
Maar mijne is idd een type 2, moet dus zo te doen zijn. Ik moet ffies kijken of het financieel haalbaar is hoor, maar een balletje opgooien kan nooit kwaad
En die versnellingsbak en aandrijfassen etc, zijn die ook zo verwisselbaar ? dan kan ik er serieus werk van gaan maken.
Groetjes,
Rick
Nee hij heeft iig een schuifdakje,
Ik heb de jongen gesproken en we gaan van de week samen rond de tafel om het over de centjes te hebben. Als we het daar over eens zijn kan het project gaan beginnen.
Wel is de koppeling van de 106 een beetje verseleten, is mijn koppeling van de 1.1 over te zetten in de 5 bak ? of is dit een andere diameter/plaat ?
Groetjes,
Rick
Ik heb de jongen gesproken en we gaan van de week samen rond de tafel om het over de centjes te hebben. Als we het daar over eens zijn kan het project gaan beginnen.
Wel is de koppeling van de 106 een beetje verseleten, is mijn koppeling van de 1.1 over te zetten in de 5 bak ? of is dit een andere diameter/plaat ?
Groetjes,
Rick
-
- AX Spaster Mammer