Km-teller niet op 0 en achterruitverwarming

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Km-teller niet op 0 en achterruitverwarming

Post by Koen NL »

Als ik stil sta voor een stoplicht blijft mijn kilometerteller meestal op ongeveer 10 km/u staan. Hoe kan dit? Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Ook de achterruitverwarming is voor de helft kapot. De bovenste helft doet het en de onderste helft niet.

Alvast bedankt!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Voor je achteruit verwarming heb je 2 stekkertjes, nu weet ik niet zeker of de ene voor de bovenste en de andere voor de onderste helft is, maar je kan altijd even sjorren en kijken of het helpt :)

Als je je klep open doet zitten er 'onderaan' je ruit (als je de klep open hebt dus boven...) aan beide kanten een stekkertje.


Mijn km teller komt ook nooit echt terug op 0 of gaat er soms overheen, dat schijnt 'normaal' te zijn....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hoort ongeveer 5 km te zijn

wat mijn buur altijd zij:

Zelfs als de furio stil staat.... gaat hij al 5 km/h :lol:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

grietje wrote:Voor je achteruit verwarming heb je 2 stekkertjes...

Yup: 1-tje aan de linker kant van de ruit en eentje aan de rechter kant.
Zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant loopt een dikke koperstrip van boven naar beneden over de ruit. Daartussen lopen van links naar rechts (of andersom, wat je wilt) dunne koperlijntjes.
Elke lijn die niet verwarmt, is ergens onderbroken.
Op de achterruit van m'n huidige Volcane heb ik dat bij precies de aller bovenste lijn en de aller onderste. Op zich niet hinderlijk, maar voor mezelf wel mega-iRRi, omdat 't niet "perfect in orde" is. De onderste is spontaan gebroken (doorgebrand) op een plekje waar het koperspoor los is gekomen van het glas. De bovenste lijn is gewoon doorgesneden doordat de vorige eigenaar iets groots heeft vervoerd dat lekker klem heeft gezeten tegen de achterruit. :evil:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Bij mij blijft de km-teller hangen op 10 km p/u ongeveer.

Ik ga zometeen even kijken voor die stekkertjes, maar ik heb al wel staan kijken naar de lijnen over de ruit, maar ik zie nergens een onderbreking. Loopt allemaal gewoon door!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de stekkertjes is 1 voor plus andere min/massa

dus geen bovenste/onderste deel


het kan zijn dat er een verticaal metaal spoortje door is of meerdere horizontaal.
weinig aan te doen ben ik bang behalve met een "zilverlijm" of misschien ook wel een potloodstreepje :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je je er heel erg aan stoort kan je natuurlijk ff je wijzertje eraf wippen en er terug op duwen..

kan je m ook 200 laten gaan :D
Image

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Ik zal het allemaal eens bekijken. Bij de wijzers komen is niet zo moeilijk toch? Ik heb net nog even gekeken naar de verwarming maar het was een beetje te donker. Morgen ben ik toch heel de dag vrij dus dan ga ik aan de auto werken. Kijk ik ook gelijk naar de verwarming!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

ik zou met dat wijzertje maar niet teveel prutsen. Ik geloof dat de mijne ook bij 10 of 15 staat...

Als je 'm een zetje geeft staat hij de volgende keer toch weer vrolijk op 10km, en als je 't wijzertje erafhaalt en er opnieuw op zet op 0km/u klopt de snelheid niet meer als je rijdt...

Het nadeel van 'n mechanisch wijzertje zou ik maar zeggen (of de charme ervan..).

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Dus eigenlijk moet ik er iedere keer 10 km afhalen van de snelheid?
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Koen NL wrote:Dus eigenlijk moet ik er iedere keer 10 km afhalen van de snelheid?


Kom je wel's in Rotterdam?
Daar hebben ze veel trajectcontroles met max 80 km/u. Kun je ook heel prima je meter eiken.
Als ik daar met mijn GT op de teller 90 rij, ga ik even hard als al het andere verkeer....
Iig nog nooit een boete gehad daar ;)
Anders ff gps'en, bleek bij mijn GT dat je er bij elke snelheid wel zo'n 10% van af kon trekken.

Komt idd wel vaker voor bij AX'jes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Koen NL wrote:Dus eigenlijk moet ik er iedere keer 10 km afhalen van de snelheid?


Daar zou ik niet vanuit gaan

Mijne stopt dus ook nooit goed op 0 (maar ergens tussen 5 en 10), maar vanaf 50 km per uur klopt ie wel weer precies. Tot boven de 120, dan wijkt ie weer wat af (geijkt met GPS)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Pas een beetje op als je aan de contactjes op je achterruit gaat klooien. Bij mij kwam daarbij eerder het contactje los van de achterruit dan het stekkertje.... en je krijgt het nooit meer goed vast is mijn ervaring...

Maar als een aantal draadjes het wel doet kunnen het de contactjes eigenlijk niet zijn.

Kijk eens heel goed naar de draadjes die het niet doen, waarschijnlijk zie je hier wel een onderbreking/beschadeging in zitten. Dit schijn je te kunnen herstellen met een speciale electrisch geleidende lijm. Hier zit zilver in zodat het geleidend is, maar waardoor het wel extreem door wordt. 25 euro voor een potje van een paar ml meen ik.....

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Die zilverlijm kost niet zo heel veel hoor, bij de betere hobbyshop kun je het wel kopen (ik heb het wel eens gebruikt voor processoren unlocken etc).

Maar die stekkers zijn dus ook lastig te vast te maken aan de ruit begrijp ik? Waar zou je dat mee moeten doen? Bij mij is er ook een los, dus ik heb helemaal geen verwarming (al blaas je 'm zo schoon natuurlijk maar toch).

Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Post by Domi »

Onder het wijzertje zit een klein veertje dat een beetje onder voorspanning staat als de wijzer op nul staat.( dus tegen het het kleine pennetje)
Als je wijzer eraf af zal halen terwijl ie tegen het pennetje aan drukt dan schiet het veertje als het ware in ruststand. Als je hem dan weer op de nul erop zet dan heeft ie geen voorspanning.
Het kleine pennetje voor de nul zit er niet voor niks he.
Je zal hem dus over het pennetje moeten tillen om er weer wat voorspanning op te krijgen.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

welk kleine pennetje bij de 0 :)

kun je die stekkertjes tegen te achterruit solderen met een brander? of knapt het glas dan? Bij mij zijn ze beide los :)

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Je hebt bij Burgh-Haamstede zo'n paal met Uw actuele snelheid,
reed op m'n teller 80, paal zei 76, niet slecht vond ik!


Met n 407 stond de cruise-control op 80 en hij gaf 78/79 aan,

dat is iets veiliger dan bij Traject Controle!

Daar zet ik in de 407 de cruisecontrol altijd op 83 ofzo...
Iedereen rijdt daar altijd 75 ofzo :evil:
Met m'n GT rij ik daar 85 op de teller, haal je ook iedereen in zonder een prent te krijgen!

raas
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SunNov26, 2006 7:25:27 PM
Location: utrecht

Post by raas »

dvdoornik wrote:kun je die stekkertjes tegen te achterruit solderen met een brander? of knapt het glas dan? Bij mij zijn ze beide los :)

heeft iemand dit al uitgevonden ? want bij mij zijn ook de stekkertjes los
ax zijn cole wagentjes
maar moet nog veel doen!!! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

raas wrote:
dvdoornik wrote:kun je die stekkertjes tegen te achterruit solderen met een brander? of knapt het glas dan? Bij mij zijn ze beide los :)

heeft iemand dit al uitgevonden ? want bij mij zijn ook de stekkertjes los


kunt 't altijd nog met aluminiumtape proberen.. geleid namelijk ook :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

duh, de tape wel, maar de lijm niet.

Overigens is achterruitverwarming goed te maken met zilverlijm. Afgebroken stekkertjes is een lastiger probleem, maar ik ga toch eens een poging wagen. Nu nog ergens zilverlijm zien te krijgen.

Post Reply