Startprobleem na vervangen koelslang !!!???????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Startprobleem na vervangen koelslang !!!???????

Post by Domi »

Heb net van onze AX een koelslang vervangen die van thermostaathuis naar de kachelradiateur gaat.
Alles ging perfect, alles weer op zijn plaats. systeem weer gevuld en starten maar.
Maarrrrrrrrrrr Ik hoorde 1 klik, hij doet een kleine slag en houdt op.
Nu doet ielemaal niks meer. Je zet hem op contact en hoort even de pomp zoemen vervolgens zal ik hem starten en er gebeurt helemaal niks. maar dan ook echt niks. De lampje in de tellerklok gaan tijdens starten wel uit.


Wie o wie?????????????????

Rick
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 41
Joined: MonOct09, 2006 4:12:13 PM
Location: Spijkenisse

Post by Rick »

Kan van alles zijn,

Neem aan als je verder nergens aan gezeten hebt, dat er motorisch niks kap? kan zijn. Maar is je accu niet gewoon leeg ? Dan klopt het dat je net even genoeg spannig hebt om een klikje te horen maar de startmotor niet meer werkt. Zo ja kan je altijd proberen de auto aan te duwen.

succes er mee :wink:
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Klink voor mij als een ter plekke overleden accu.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Lijkt mij ook de accu..
Als je nou je binnenlampje aanzet (met auto op contact) en je probeert te starten, gaat die dan uit op t moment dat je je sleutel omdraait?

Als ie aanblijft trekt de startmotor helemaal geen stroom, dat had ik een keer en toen was mn stekker van mn startmotor eruit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Misschien moet je dit topic veranderen in 'Startprobleem na vervangen spanningsregelaar ?'

Dat was jij toch?
Toen ook gemeten of hij wel bijlaadde na het vervangen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Post by Domi »

Accu is vrij nieuw. Spanningsregelaar is vorige week al vervangen. Hij laadt nu 14.3Volt.
De lampen van de auto branden wel gewoon goed. Niet dat ze zwakker worden ofzo.
Misschien dat de startmotor net even op een dood punt zit.

Ik ga nu weer naar het hok om even het 1 en ander te proberen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

volgens mij;

heb je gewoon per ongeluk 1 vd 2 kabeltjes op je startmotor aangeraakt en ligt die eraf :)
Image

Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Post by Domi »

Hier de vriendin van domi even...

Kreeg net een smsje dat de auto het weer doet!!! :D :D de start motor zat vast hij heeft er even een klein klopje opgegeven met een hamer :oops: en voila hij doet het weer!! GOD ZIJ DANK


Ben in ieder geval blij dat het axje het weer doet :D :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het kan zo simpel zijn :)
Image

Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Post by Domi »

Domi hier weer :D

Inmiddels is alles weer okay. Alleen even wat problemen met het ontluchten van het koelsysteem. Ik wist niet precies hoe dat in werking ging bij een citroen. Wel makkelijk dat ontluchtingsventiel :) Gewoon wachten tot er water uit komt :)
Maar dat is weer opgelost.

Is het trouwens normaal dat het luchtfilter aan de onderkant nergens in komt?? Lijkt mij dat ie ergens op moet steunen of in een gaatje moet vallen. Bij die van ons is dat niet het geval.
Hij hangt als het ware aan het bovenste geval dat naar de carb gaat.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

origineel luchtfilter en luchtfilter huis?

dan hoort er op de versnellingsbak een steuntje te zitten,
onderaan het luchtfilterhuis zit een piefje dat in een gaatje moet vallen, het steuntje zit op de zelfde bouten vast als de startmotor
Image

Domi
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: SunDec24, 2006 4:54:37 PM
Location: (FRL)

Post by Domi »

q01z wrote:een piefje




:lol: :lol:


Ja idd een origineel huis en filter. Het steuntje op de startmotor zit er niet :?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Domi wrote:
q01z wrote:een piefje




:lol: :lol:


Ja idd een origineel huis en filter. Het steuntje op de startmotor zit er niet :?


stokje met een eikeltje in een gaatje stoppen klinkt nog veel dommer! :D

maaruhm, tsja, gelukkig blijven ze zonder ook redelijk hangen :)
Image

Post Reply