Topsnelheid niet halen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

killer
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by killer »

Dat van die alfa geloof ik wel, die dingen wegen iets van 1500 kg dus niet heel raar

Mijn carb haalt ook iets van 170 met gemak maar daarna is de rek er wel uit, terwijl ie behoorlijk is afgesteld wist 2Black(colin?) me te vertellen. Misschien heb ik wel een oud blok wat behoorlijk lui is.

Maar goed nu haal ik niet eens 1 km/h :roll:

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

En toch zijn die alfa's best vlot hoor.

Maar dat was meer om aan te geven dat m'n AX nog gewoon goed trekt.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by killer »

Ik rijd zelf ook een Alfa dus ik weet ervan 8)

Maar trekken doet mijn Carbje ook als geen ander, dat is het probleem niet. Alleen bovenin in de hoge versnelling mis je dan net wat zeg maar (iets waar mijn alfa ook last van heeft, dat is de luchtmassameter maar daar heb je met Axjes geen last van).

Net of je lucht of wat dan ook te kort komt

Monstertjuh
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Monstertjuh »

wat ik niet begrijp is dat sommige GT's zo'n lage topsnelheid hebben hier. De 11 spot van sander(pixels) hebben wij op de teller bijna 175 gereden, met z'n drie?n erin(toen nog in de hoge oma stand, waarbij er nog mensen achterin konden).

Dit zal wel afwijken maar goed, het is wel een hele hoge snelheid, en dat was nog met originele wielen.

Nu zal hij met de 14" ook niet afwijken, want er zitten wel grotere wielen onder, maar wel een plattere band natuurlijk...

gegroet,

Pascal
Ik kom toch niet op de radio...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ach joh, wat dan nog!? Wanneer kun je nou op top rijden? 's nachts misschien, voor de rest is het toch te druk.

Een AX is om snel mee over polderweggetjes te blazen. Niet voor op de snelweg. Die van mij komt nooit boven de 140 a 150...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

die van mij wel :P maar ik rijd dan ook veel afstanden :)

Rick
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Rick »

Mijn 1.1 (90.000KM) haalt ook de 160 op de teller wel hoor, maar dan met half vier op de klok :roll:
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

k heb het eens getest met een maat van me hij heeft een nieuwe audi dus dat moet haast wel corecte km teller zijn als ik 180 op de teller rijd dan geeft die van hem 200 aan. vanmiddag de 190 aangetikt :P met windje mee natuurlijk .......fijne ax arne :music
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

arnie wrote:Ach joh, wat dan nog!? Wanneer kun je nou op top rijden? 's nachts misschien, voor de rest is het toch te druk.

Ik rij tamelijk vaak midden in de nacht van Venray naar Tilburg, dus ik kan dat zeer regelmatig :wink:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by killer »

Nou ja of je het nu rijdt of niet vind ik persoonlijk eigenlijk niet zo heel interessant, het feit is dat je natuurlijk ergens iets mist aan je motor want die haalt z'n maximum vermogen niet.

Ik redeneer dan even door: maximum vermogen slecht halen in 5e versnelling is ook vermogensverlies bij andere versnellingen echter heb je dan natuurlijk minder luchtweerstand dus merk je het minder. Maar het is er weldegelijk waarschijnlijk.

Dus toch iets om naar te kijken lijkt me :!:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

tank_driver wrote:fijne AX arne :music

I know :wink: Ding was en is echt snel!
Freude am Fahren.

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

Rick wrote:Mijn 1.1 (90.000KM) haalt ook de 160 op de teller wel hoor, maar dan met half vier op de klok :roll:

Ja, ik heb laatst ook nog 200 op de klok gehad.

Kwestie van een keer goed gas geven in de achteruit...

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

killer wrote:Nou ja of je het nu rijdt of niet vind ik persoonlijk eigenlijk niet zo heel interessant, het feit is dat je natuurlijk ergens iets mist aan je motor want die haalt z'n maximum vermogen niet.

Ik redeneer dan even door: maximum vermogen slecht halen in 5e versnelling is ook vermogensverlies bij andere versnellingen echter heb je dan natuurlijk minder luchtweerstand dus merk je het minder. Maar het is er weldegelijk waarschijnlijk.

Dus toch iets om naar te kijken lijkt me :!:

Ja, dat lijkt mij dus ook.

Als ik weer ga tanken ga ik in ieder geval even kijken voor zo'n flessie carb-reiniger en ook ga ik binnenkort maar eens met een vriend kijken naar de afstelling van het blokkie.

Als ik tijd heb dan, wat door de verhuizing nog wel ff zal duren.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

tank_driver wrote:k heb het eens getest met een maat van me hij heeft een nieuwe audi dus dat moet haast wel corecte km teller zijn als ik 180 op de teller rijd dan geeft die van hem 200 aan. vanmiddag de 190 aangetikt :P met windje mee natuurlijk .......fijne AX arne :music

Euh, sinds wanneer is het feit dat het een Audi betreft ?n het feit dat het ding nieuw was een garantie dat de teller dan wel zal kloppen? :?
ELKE teller wijkt af, zolang het ding niet door het ijkwezen gejusteerd, gekalibreerd en geijkt is!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

TurboTilbo wrote:Ik rij tamelijk vaak midden in de nacht van Venray naar Tilburg, dus ik kan dat zeer regelmatig :wink:

En wat doe je daar dan precies (Venray)?

Dikke kans dat je mij nl. tegenkomt (op top :P)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

kevin.broke wrote:
TurboTilbo wrote:Ik rij tamelijk vaak midden in de nacht van Venray naar Tilburg, dus ik kan dat zeer regelmatig :wink:

Met 120 dus :P
Freude am Fahren.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

MNM(tm) wrote:Euh, sinds wanneer is het feit dat het een Audi betreft ?n het feit dat het ding nieuw was een garantie dat de teller dan wel zal kloppen? :?
ELKE teller wijkt af, zolang het ding niet door het ijkwezen gejusteerd, gekalibreerd en geijkt is!

nou ik denk dat audi graag een zo goed mogelijk techniche NIEUWE auto op de markt wil brengen dus zullen ze toch ook wel dat beetje aandacht aan een correcte km/h aanduiding geven....dat is het fijt... en ja mischien zit er wel een beetje verschil in ja lekkr belangerijk...maar zullen we weer over het onderwerp praten? :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Vandaag de mijne maar ff geprobeerd. Zat in no-time op de 180km/h. Als ik wat langer had aangedringd was hij zkr nog ff verder gegaan.

Ik heb trouwens een GT carb. versnellingsbak. Die is iets korter als een gewone GT bak. Met de originele bak hadk misschien wel 190 gereden :roll:
Freude am Fahren.

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Mijn GT loopt 170

@4500rpm (leve de diesel versnelling :P :roll: )

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

kevin.broke wrote:

En wat doe je daar dan precies (Venray)?

Mijn vriendin woont daar.

En ik over een week ook, we zijn nu bezig met ons flatje in veltum op te knappen. Aan de zijkant van de flat staat mijn AX altijd, meestal naast haar (rechtsvoor beschadigde) charade.

Post Reply