4-gaats onderstel 106 rallye 1.3
Moderators: denny, vtspower, webmasters
4-gaats onderstel 106 rallye 1.3
Een goedenavond deze avond,
Ik was al tijdje aan het rond neuzen maar nu heb ik denk ik wat gevonden, het betreft ==> verlaagde veerpoten met 1.9 gti klauwen/schijven en een verlaagde achteras met trommels is allemaal afkomstig van een 1.3 rallye.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de stabilisator stang voor hoe dik is die is die beter als van een GT? En hoe zit dat met de torsie staven?
Nu is mijn vraag is dit een verstandige keuze of niet? En wat is er zo goed of slecht aan?
mvgr,
Ronald
Ik was al tijdje aan het rond neuzen maar nu heb ik denk ik wat gevonden, het betreft ==> verlaagde veerpoten met 1.9 gti klauwen/schijven en een verlaagde achteras met trommels is allemaal afkomstig van een 1.3 rallye.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de stabilisator stang voor hoe dik is die is die beter als van een GT? En hoe zit dat met de torsie staven?
Nu is mijn vraag is dit een verstandige keuze of niet? En wat is er zo goed of slecht aan?
mvgr,
Ronald
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
het is een aardig karweitje om t allemaal over te zetten maar met goed gereedschap is t te doen!
Omdat de voorpoten van een peugeot anders bevestigd zitten (onder andere de stuurstangen) kun je deze niet compleet gebruiken. Je kunt de naaf in de ax poot persen en de schijf en klauw overzetten... maar dat wist je natuurlijk al
Omdat de voorpoten van een peugeot anders bevestigd zitten (onder andere de stuurstangen) kun je deze niet compleet gebruiken. Je kunt de naaf in de ax poot persen en de schijf en klauw overzetten... maar dat wist je natuurlijk al
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
AX_Powah wrote:het is een aardig karweitje om t allemaal over te zetten maar met goed gereedschap is t te doen!
Omdat de voorpoten van een peugeot anders bevestigd zitten (onder andere de stuurstangen) kun je deze niet compleet gebruiken. Je kunt de naaf in de AX poot persen en de schijf en klauw overzetten... maar dat wist je natuurlijk al
Dat wist ik niet goed dat je het even meld!!! Wat is er dan precies anders aan? Ik had gezien in het topic van zx-cruiser dat die gebruik maakte van xsi veerpoten dus lijkt mij het gewoon te werken die rallye veerpoten. En als dat niet werkt en dus inderdaad de naven over moeten worden gezet zoals in de how to op de site heb ik helemaal niks aan die 205 1.9 gti klauwen en schijven?
Edit;
Na kevin te hebben gesproken op msn heb ik er weer vertrouwen in
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Xsi voorpoten heb ik nooit in mijn handen gehad dus geen idee hoe daar de stuurstangen zijn gemonteerd... zou je hem moeten vragen.
Wat volgens mij niet past:
* De 1.9 naven passen niet in de ax poten (diameter van het wiellager is niet gelijk).
* De draagarmen zijn anders en passen niet op je ax poten
* Volgens mij zijn de klauwen van een 1.9gti met 3 bouten bevestigd en van de ax met 2
* De schrijven zijn volgens mij te diep voor een ax poot en komen tegen de poten als je ze vastschroeft en daaien dan niet meer soepel
Ik heb toendertijd 1.6 gti/ rally poten gebruikt van een 106 en dit paste allemaal goed in ax diesel poten. Als je ax poten als basis gebruikt en dus alleen de naven, schrijven en klauwen overzet.
Omdat een 1.9gti (XU) een ander type motor heeft als een ax (TU) kun je de motor/versnellingsbak/aandrijving etc niet gebruiken omdat dit allemaal andere maten zijn, complete poten gebruiken valt zoiezo af, of je moet de complete motor + aandrijving van een 205je gebruiken
http://www.axclub.net/how/4gaats.pdf deze how to heb ik destijds gemaakt, hoop dat je er iets aan hebt!
Wat volgens mij niet past:
* De 1.9 naven passen niet in de ax poten (diameter van het wiellager is niet gelijk).
* De draagarmen zijn anders en passen niet op je ax poten
* Volgens mij zijn de klauwen van een 1.9gti met 3 bouten bevestigd en van de ax met 2
* De schrijven zijn volgens mij te diep voor een ax poot en komen tegen de poten als je ze vastschroeft en daaien dan niet meer soepel
Ik heb toendertijd 1.6 gti/ rally poten gebruikt van een 106 en dit paste allemaal goed in ax diesel poten. Als je ax poten als basis gebruikt en dus alleen de naven, schrijven en klauwen overzet.
Omdat een 1.9gti (XU) een ander type motor heeft als een ax (TU) kun je de motor/versnellingsbak/aandrijving etc niet gebruiken omdat dit allemaal andere maten zijn, complete poten gebruiken valt zoiezo af, of je moet de complete motor + aandrijving van een 205je gebruiken
http://www.axclub.net/how/4gaats.pdf deze how to heb ik destijds gemaakt, hoop dat je er iets aan hebt!
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
edwin ss50 wrote:volgens mij snapt AX power het niet helemaal, het zijn poten van een 106 rallye en die passen zo, en er zitten klauwen op van een 205 1.9 gti.
en het zijn niet 205 poten.
ik weet niet of ze zo in de fusees passen.
Precies!!! Zo zit het dacht dat het goed was uitgelegd
De poten etc zijn van een 106 1.3 rallye en de remmerij dus klauwen en schijven van een 205 1.9 gti.
@ kevin das mooi wanneer is tie klaar
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
het veerpoot lager van een 106 is met 3bouten.. bij een ax 2.. dus deze moet je opzetten.
ik zou gewoon een gti stabilisatorstang nemen en dan de stangentjes nemen van een 106 rallye.. en het past en over de fussee, die van een gti zijn gelijk aan die van een 106 rallye en ze passen ook gewoon op die van een 1.4tgs..
ik zou gewoon een gti stabilisatorstang nemen en dan de stangentjes nemen van een 106 rallye.. en het past en over de fussee, die van een gti zijn gelijk aan die van een 106 rallye en ze passen ook gewoon op die van een 1.4tgs..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM