achter as vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
achter as vervangen
Ik ben een poging aan het wagen om de achter as te vervangen.
Alle bouten zijn los maar nu... ik krijg voor geen mogelijkheid de remleidingen los van de as die onder de auto zit. 24 uur van te voren al ingespoten met wd 40, vandaag ook weer enkele keren maar niets helpt. De sleutel trekt er al overheen
Hoe krijg ik in godsnaam die leidingen los???
De as die ik gekocht heb zitten de leidingen al los, dat ging vrij makkelijk, alleen waar de wielen op komen zitten helemaal vast, de trommels.
Ik heb er al aan gedacht de remleiding (verbindingen) te gaan verhitten.
Wie heeft een advies voor mij.
Groeten Michel
Alle bouten zijn los maar nu... ik krijg voor geen mogelijkheid de remleidingen los van de as die onder de auto zit. 24 uur van te voren al ingespoten met wd 40, vandaag ook weer enkele keren maar niets helpt. De sleutel trekt er al overheen
Hoe krijg ik in godsnaam die leidingen los???
De as die ik gekocht heb zitten de leidingen al los, dat ging vrij makkelijk, alleen waar de wielen op komen zitten helemaal vast, de trommels.
Ik heb er al aan gedacht de remleiding (verbindingen) te gaan verhitten.
Wie heeft een advies voor mij.
Groeten Michel
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
klinkt een stuk moeilijker dan het is hoor. je draait die dingen los op de hoofdremcilinder (wel de goeie uitzoeken ) en dan neem je 'm mee naar een bedrijfje waar je ze kan laten maken (bijvoorbeeld www.remservice.org , maar da's nogal uit de richting voor jou)
dan maken ze ze helemaal na en op lengte. dat neem jij mee terug en ga je op de plek buigen en aansluiten (let op dat je die holle boutjes RECHT voor de aansluiting op zowel de hoofdremcilinder maakt en MAAK FOTO'S voor je alles lostrekt. ik kon de eerste keer flink zoeken nl. naar de juiste manier...)
ook hier weer: oefening baart kunst. 4 nieuwe leidingen + ontluchten doe ik in +/- 3 uur denk ik.
dan maken ze ze helemaal na en op lengte. dat neem jij mee terug en ga je op de plek buigen en aansluiten (let op dat je die holle boutjes RECHT voor de aansluiting op zowel de hoofdremcilinder maakt en MAAK FOTO'S voor je alles lostrekt. ik kon de eerste keer flink zoeken nl. naar de juiste manier...)
ook hier weer: oefening baart kunst. 4 nieuwe leidingen + ontluchten doe ik in +/- 3 uur denk ik.
Als je niet nieuwe leidingen wilt trekken kun je het nog proberen met een Zweedse sleutel. Dan zit je alleen wel met het weer vastdraaien van die nippels, maargoed, dan doe je dat ook met een Zw. sleutel...
Gewoon proberen, lukt het niet, dan kun je altijd nog nieuwe leidingen halen. Ik vond dat een shitwerkje nl...
Gewoon proberen, lukt het niet, dan kun je altijd nog nieuwe leidingen halen. Ik vond dat een shitwerkje nl...
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM