stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
Voor de astra van moeders heb ik op speed en design bij VW speciliast Dolf v. Eijk een universele open-air gekocht voor 14.95 geloof ik.
Daar zaten al alle pasringen en slangenklemmen bij.
Daar zaten al alle pasringen en slangenklemmen bij.
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
Nou na veel bellen en bestellen heb ik uiteindelijk dit setje gekocht, omdat dat gedoe met die pcv buizen nog op 91 euro kwam (met K&N filter).
Alle carburatie en SPi uitvoeringen
1986-1996

Ik zou graag willen weten of dit een goede keuze is voor mn AX 1.1i Vulcane. Ook zou ik willen weten of er iemand is die weet hoe deze set er precies uitziet om te kijken hoe lang de buis is. Ik wil weten of ik tot achter de koplamp kan komen met de lengte van de buis.
Alle carburatie en SPi uitvoeringen
1986-1996

Ik zou graag willen weten of dit een goede keuze is voor mn AX 1.1i Vulcane. Ook zou ik willen weten of er iemand is die weet hoe deze set er precies uitziet om te kijken hoe lang de buis is. Ik wil weten of ik tot achter de koplamp kan komen met de lengte van de buis.
zover ik kan zien, is dit een beetje een raar (maar vast wel werkend) systeem,
je moet dus je oued filterhuis laten zitten, maar daar het filter uithalen.. en vervolgens op het oude filterhuis je nieuwe buis aansluiten en die vooraan leggen.
maar, dan zie ik even het nut er niet van in, ok, je pakt veel koude lucht van achter je koplamp, maar dat doe j emet het originele systeem ook..
ok je hebt een open luchtfilter, maar door het lege luchtfilterhuis krijg je daar helemaal geen goede flow..
kijk nou is het natuurlijk zo dat die paar tiende pk naar boven of naar beneden niet zoveel uitmaakt, maar toch vind ik het niet helemaal een ideaal systeem..
tenzij je het oude luchtfilterhuis wel weghaalt en de nieuwe buis direct aansluit, dan snap ik het principe een beetje beter
je moet dus je oued filterhuis laten zitten, maar daar het filter uithalen.. en vervolgens op het oude filterhuis je nieuwe buis aansluiten en die vooraan leggen.
maar, dan zie ik even het nut er niet van in, ok, je pakt veel koude lucht van achter je koplamp, maar dat doe j emet het originele systeem ook..
ok je hebt een open luchtfilter, maar door het lege luchtfilterhuis krijg je daar helemaal geen goede flow..
kijk nou is het natuurlijk zo dat die paar tiende pk naar boven of naar beneden niet zoveel uitmaakt, maar toch vind ik het niet helemaal een ideaal systeem..
tenzij je het oude luchtfilterhuis wel weghaalt en de nieuwe buis direct aansluit, dan snap ik het principe een beetje beter

Ja voor zover ik weet haal ik al het oude weg en sluit ik die buis aan op dat onderdeel wat boven het oude filterhuis zit. Dat is toch hoe de meeste luchtfilter systemen in elkaar zitten>?q01z wrote:zover ik kan zien, is dit een beetje een raar (maar vast wel werkend) systeem,
je moet dus je oued filterhuis laten zitten, maar daar het filter uithalen.. en vervolgens op het oude filterhuis je nieuwe buis aansluiten en die vooraan leggen.
maar, dan zie ik even het nut er niet van in, ok, je pakt veel koude lucht van achter je koplamp, maar dat doe j emet het originele systeem ook..
ok je hebt een open luchtfilter, maar door het lege luchtfilterhuis krijg je daar helemaal geen goede flow..
kijk nou is het natuurlijk zo dat die paar tiende pk naar boven of naar beneden niet zoveel uitmaakt, maar toch vind ik het niet helemaal een ideaal systeem..
tenzij je het oude luchtfilterhuis wel weghaalt en de nieuwe buis direct aansluit, dan snap ik het principe een beetje beter
Kijk zoals deze:

Nou al zou die op je luchtfilterhuis bevestigt zitten zou het nog wel eens beter kunnen werken. Omdat dit als een soor extra luchtbak werkt. Het is het proberen waard denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
en als je dat waar de blauwe pijl op wijst, wat dus op je injectiehuis zit, eraf haalt en daar rechtstreeks op het openluchtfilter plaatst dmv een slang/buis oid? en dat carterontluchtingslangetje ook zo'n filtertje op doet, dat kan toch ook? wie heeft dat en kan er even een voorbeeld van plaatsen 

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Bedoel je zo?DuFF wrote:en als je dat waar de blauwe pijl op wijst, wat dus op je injectiehuis zit, eraf haalt en daar rechtstreeks op het openluchtfilter plaatst dmv een slang/buis oid? en dat carterontluchtingslangetje ook zo'n filtertje op doet, dat kan toch ook? wie heeft dat en kan er even een voorbeeld van plaatsen

Ja idd volgens mij ook. De enige manieren die ik ken zijn: openfilter op oude plaats hangen (zonder filterhuis), nadeel is dat daar niet mogelijk niet echt koude lucht binnenkomt en die manier die ik wil gebruiken, filter in de buurt van koplamp en buis naar de plek waar voorheen het filterhuis aansloot.DuFF wrote:mja maar dat is een carb..
toch?
Hm ok ja dat van het geluid las ik idd terug. Wordt zeker wat zwaarder? Over dat vermogen krijg ik idd de indruk dat het tussen de oortjes zit, de 1 praat het feit dat zijn auto een stuk feller reageert en de ander praat zelfs over afname van vermogen. Er wordt ook onderscheid gemaakt tussen lange en korte buis ( lang=sneller in begin toeren, kort=sneller in hogere versnelling). Klinkt allemaal een beetje vaag. Dus zal wel niet echt verschil maken.Jochaim wrote:Openluchtfilter geeft echt een mooier geluid PK/Nm verhoging is zo minimaal, dat het volgens mij alleen een psychisch effect heeft. Die paar graden temperatuurverschil van met buis/zonder buis zullen een minimaal lees:geen) verschil in motorvermogen opleveren...
Ik heb mn originele luchtfilterhuis (zonder luchtfilter) laten zitten, samen met die rare kronkelige buis.q01z wrote:...
je moet dus je oued filterhuis laten zitten, maar daar het filter uithalen.. en vervolgens op het oude filterhuis je nieuwe buis aansluiten en die vooraan leggen...
Op die buis heb ik een 25 cm lange (chrome kleurig gespoten) PVC buis gezet met daarop het sportluchtfilter, zodat deze vlak achter de koplamp hangt.
Ik heb wel 't idee gekregen dat ie onderin (vanaf ongeveer 2500 rpm) al wat meer bij de les is dan voorheen toen ik mn sportluchtfilter direct op het injectiehuis had (minimaal 3500 rpm nodig).
Ik zal als 't weer wat mooier weer is eens een fotootje schieten daarvan.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Ik ben blij dat ik nu ook bij dit forum zit! 
Zat me al af te vragen hoe ik het beste mijn openlucht filter van koude lucht kan voorzien.. Luchthapper op motorkap, buis naar de koplamp toe, buis vanachter m'n bumper naar boven laten lopen tot onder m'n luchtfilter.. Was al helemaal aan 't twijfelen geraakt
Maar nu laat 'k het gewoon zoals 't is!
Qua vermogen heb ik ook niet het idee dat het veel uitmaakt, zoals al eerder gezegd 'lijkt' het wel zo..
Het valt me wel op dat als ik een koude motor heb en dan ff flink gas geef (wat ik niet te vaak doe hoor
) dat ie anders klinkt vanaf een bepaald toerental, en ook sneller schijnt op te trekken (misschien toch koude lucht..?)..Maar dat k?n dus ook tussen je oren zitten..
Zal wel een keertje gaan uitproberen met een stopwatch tot de 100 km/u

Zat me al af te vragen hoe ik het beste mijn openlucht filter van koude lucht kan voorzien.. Luchthapper op motorkap, buis naar de koplamp toe, buis vanachter m'n bumper naar boven laten lopen tot onder m'n luchtfilter.. Was al helemaal aan 't twijfelen geraakt

Maar nu laat 'k het gewoon zoals 't is!

Qua vermogen heb ik ook niet het idee dat het veel uitmaakt, zoals al eerder gezegd 'lijkt' het wel zo..
Het valt me wel op dat als ik een koude motor heb en dan ff flink gas geef (wat ik niet te vaak doe hoor

Zal wel een keertje gaan uitproberen met een stopwatch tot de 100 km/u

Je zegt het idee te hebben onderin meer bij de les te zijn dan wanneer je het sportfilter direct op het injectiehuis had. Je bedoelt dat je zowieso dat firlterhuis waar je oude filter in zat hebt laten zitten en daar het sportfilter in hebt gehangen en daarna de wijze gebruikt hebt met et verlengen van de oude buis?TjizZzuH wrote:Ik heb mn originele luchtfilterhuis (zonder luchtfilter) laten zitten, samen met die rare kronkelige buis.q01z wrote:...
je moet dus je oued filterhuis laten zitten, maar daar het filter uithalen.. en vervolgens op het oude filterhuis je nieuwe buis aansluiten en die vooraan leggen...
Op die buis heb ik een 25 cm lange (chrome kleurig gespoten) PVC buis gezet met daarop het sportluchtfilter, zodat deze vlak achter de koplamp hangt.
Ik heb wel 't idee gekregen dat ie onderin (vanaf ongeveer 2500 rpm) al wat meer bij de les is dan voorheen toen ik mn sportluchtfilter direct op het injectiehuis had (minimaal 3500 rpm nodig).
Ik zal als 't weer wat mooier weer is eens een fotootje schieten daarvan.