Bij de ax van m'n zusje is de spanrol vastgeslagen, losgeslagen en of de distributieriem gebroken (nog niet goed gekeken in het donker). Enneiweej, wat ik wel zag is dat tijdens het starten het nokkenastandwiel niet meedraaide.
paar vraagjes;
-Is het mogelijk dat er GEEN schade is, en dat het dus op te lossen is met een nieuwe riem/spanrol?
-Als er wel schade is aan de kop, is dat dan op te lossen met nieuwe kleppen of zal de hele kop dan vervangen moeten worden?
Groeten, Rob
sorry verkeerde rubriek, effe naar Technisch plz
motorschade na distributieprobleem?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
motorschade na distributieprobleem?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Re: motorschade na distributieprobleem?
Kakelbont wrote:-Is het mogelijk dat er GEEN schade is, en dat het dus op te lossen is met een nieuwe riem/spanrol?
die mogelijkheid is er!
er zijn TU blokken die vrij lopen, dus geen schade hebben als het kapot gaat.. (kleppen kunnen de (holle) zuigers niet raken)
of ze heeft het geluk gehad dat de kleppen precies dicht waren op moment van stuklopen, maar dat is alleen bij stilstaande fouten het geval
-Als er wel schade is aan de kop, is dat dan op te lossen met nieuwe kleppen of zal de hele kop dan vervangen moeten worden?
kleppen voldoet meestal wel (mits er geen gaten in de zuigers zitten..) maar gewoon een andere kop pakken is bij een ax meestal goedkoper, ik dacht dat ze een 1.1 had?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
- Location: sneek
- Contact:
Je kunt d.m.v luchtdruk controleren of de kleppen nog goed werken.
Je sloopt een oude bougie (hol maken) en sluit hieropaan de luchtslang van een compressor. kleppendeksel verwijderen en iedere keer de nokkenas verdraaien tot dat de kleppen gesloten zijn van de cilinder die je wilt testen. Als je een lekke klep hebt dan kun je dit meestal wel horen in het uitlaat of inlaat kanaal.
Je sloopt een oude bougie (hol maken) en sluit hieropaan de luchtslang van een compressor. kleppendeksel verwijderen en iedere keer de nokkenas verdraaien tot dat de kleppen gesloten zijn van de cilinder die je wilt testen. Als je een lekke klep hebt dan kun je dit meestal wel horen in het uitlaat of inlaat kanaal.