Oke... even een verslagje van vandaag.
13.00
- Rob leent de autosleutels van Pa en racet naar de automaterialenshop nadat hij het gescheurde slangetje compleet verwijderd heeft om mee te nemen als voorbeeld.
+/- 13.20
- Rob loopt, 1 euro lichter, naar buiten met ongeveer 50 cm slang
+/- 13.30
- Rob haalt wat in de weg liggende slangen weg en monteert het nieuwe slangetje
+/- 13.45
- Rob zet alles weer vast en start de auto... lichte teleurstelling, hij loopt 4500 toeren stationair Gaskabel niet goed gemonteerd, valt mee.
Oke, opnieuw starten... buurman schudT van nee, loopt nog steeds erg slecht. oke maar weer controleren of ik alles goed heb vast gezet dan, blijkt ??n bougiekabel niet helemaal goed te zitten. Loopt al beter, maar nog steeds niet lekker.
14.00
- Rob besluit een proefrit te maken en meteen maar even de benzinetank te vullen. Jippie! Auto slaat niet meer af! Houdt nog wel in maar ook dat verdwijnt al snel!
Dus conclusie...
Dit onderdeel van ongeveer 50 cm:
Heeft mij veel kopzorgen bezorgd!
Maar goed jongens, 1 euro en een uurtje werk en mijn auto rijdt weer helemaal perfect!!!
Ik ben echt vet blij!!!!
O ja, menmulder had dat antwoord al eens gegeven. Maar je kon het slangetje niet echt zien dus ik kreeg het pas door toen hij echt gescheurd was. Maar toch, als menmulder naar de meeting komt (en ik ook) dan krijgt ie van mij een zakje snoep oid...
Over inhouden, afslaan en backfires
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 123
- Joined: FriSep01, 2006 8:46:30 PM
- Location: spijkenisse (zuid R'dam)
weer even inhaken op deze threat...
dat slangetje, wat is dat voor slangetje precies?
gaat naar de ecu, dat begrijp ik, maar wat zit erin, of is het alleen een stuk buis?
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem,
er is al een threat over maar hier staat meer in.
het afslaan bij het starten, inhouden, haperen, heb ik ook allemaal, zonder een schijnbaar goede reden...
en aangezien het best dat slangetje kan zijn, wil ik er wel even meer over weten, zodat ik het bij mijn GTI ook (hopelijk) kan verhelpen!
als iemand mij even zou kunnen helpen qua info enzo, z??r graag!
bvg:D
dat slangetje, wat is dat voor slangetje precies?
gaat naar de ecu, dat begrijp ik, maar wat zit erin, of is het alleen een stuk buis?
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem,
er is al een threat over maar hier staat meer in.
het afslaan bij het starten, inhouden, haperen, heb ik ook allemaal, zonder een schijnbaar goede reden...
en aangezien het best dat slangetje kan zijn, wil ik er wel even meer over weten, zodat ik het bij mijn GTI ook (hopelijk) kan verhelpen!
als iemand mij even zou kunnen helpen qua info enzo, z??r graag!
bvg:D
Dat slangetje loopt van je inlaatspruitstuk naar je ECU. In je ECU zit de MAP sensor (manifold absolute pressure). Deze meet de onderdruk in je spruitstuk. Welke informatie geeft over de belasting van de motor. En hier past je ECU dan weer de inspuiting op aan. Idd een erg belangrijk slangetje.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.