Koelvloeistof... het lampje brand..
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koelvloeistof... het lampje brand..
Dag dames en heren,
Door toeval ben ik in het bezit gekomen van een AX type 1 uit 87 1.4TZS. En sindsdien surf ik ook regelmatig langs deze site!
Mijn axje is natuurlijk een heerlijk beginners (het is mijn eerste auto) wagentje, maar vanochtend brandde naast de lampjes van de koplampen ook het lampje van de koelvloeistof!
Tsja, mijn axje in de blubber aan de kant gezet en dan maar eens even kijken. In eerste instantie zag ik niks, totdat ik even verder keek... er lekt een zwart smurrie uit mijn motor op de grond. Dit zo ten hoogte van de de dynamo. Als je van bovenaf kijkt, net onder de dynamo.
Maar ja, ik moest wel naar huis, stond nl. in het boerenland dus heb ik elke keer de motor flink laten afkoelen, en ben zo met flinke tussenpozen naar huis gereden. Hierbij merkte ik wel op dat het lampje wel steeds sneller begon met branden.
Weet iemand hier soms wat het probleem is?
Alvast bedankt!
chris
Door toeval ben ik in het bezit gekomen van een AX type 1 uit 87 1.4TZS. En sindsdien surf ik ook regelmatig langs deze site!
Mijn axje is natuurlijk een heerlijk beginners (het is mijn eerste auto) wagentje, maar vanochtend brandde naast de lampjes van de koplampen ook het lampje van de koelvloeistof!
Tsja, mijn axje in de blubber aan de kant gezet en dan maar eens even kijken. In eerste instantie zag ik niks, totdat ik even verder keek... er lekt een zwart smurrie uit mijn motor op de grond. Dit zo ten hoogte van de de dynamo. Als je van bovenaf kijkt, net onder de dynamo.
Maar ja, ik moest wel naar huis, stond nl. in het boerenland dus heb ik elke keer de motor flink laten afkoelen, en ben zo met flinke tussenpozen naar huis gereden. Hierbij merkte ik wel op dat het lampje wel steeds sneller begon met branden.
Weet iemand hier soms wat het probleem is?
Alvast bedankt!
chris
-
- AX Master Spammer
MNM(tm) wrote:...maar dan zou niet het lampje van koelvloeistof moeten gaan branden, maar die van olie. Toch? CMIIW.
hoeft niet hoor, mijn AX blies zn koelwater dr uit, als dat onder peil komt gaat ie ook wel branden. Een luchtbel in het systeem kan dr ook voor zorgen dat ie warm loopt. Zou dr iig niet mee door blijven rijden.
-
- AX Master Spammer
chris wrote:vandaag nog eens staan kijken. en toen merkte ik op dat de buis )met die dop erop), die naast de radiator omhoog loopt onder de koelvloeistof zat. Kan dat in combinatie met een kapotte koppakking?
iig bedankt voor jullie reacties!
als die buis zelf niet lek is, dan kan dat wel ja, de mijne had overdruk in het koelsysteem door de lekke koppakking, haal de dop dr eens af met koude motor, en start hem dan eens, zie je belletjes, of het bruisen, dan is het niet goed.
Koelvloeistof langs/aan de vuldop kan ook komen als je deze de laatste keer tot de nok toe gevuld hebt.
Dan komt het er ook uit via de ontluchting die onder de dop zit.
Dan komt het er ook uit via de ontluchting die onder de dop zit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage