Ik heb op het forum al gezocht en de meeste mensen vervangen ook de kopbouten bij het wisselen van een koppakking, maar zijn er ook die het niet doen en de oude bouten weer monteren?
En heb je er ook problemen door gekregen?
kopbouten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: kopbouten
Folkert wrote:Ik heb op het forum al gezocht en de meeste mensen vervangen ook de kopbouten bij het wisselen van een koppakking, maar zijn er ook die het niet doen en de oude bouten weer monteren?
En heb je er ook problemen door gekregen?
Ik weet dat we bij Ben86 zijn ex-gt de oude hebben gebruikt omdat de nieuwe niet de goede waren Maar we hebben de oude wel allemaal opgemeten om er zeker van te zijn dat ze niet te ver waren uitgerekt...
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het gaat idd om de rek. Ik heb ook weleens oude gebruikt (omdat er geen nieuwe voorhanden waren en omdat ik het eerst zelfs niet wist). Heb met oude kopbouten specifiek geen opvallende problemen gehad; ik adviseer nu wel altijd nieuwe en gebruik ze zelf dus ook altijd.
Bestel ze zelf via een dealer waar ik mensen ken (goedkoop ), en neem dan ook de oude mee om even te checken of ze inderdaad goed zijn. PSA houdt ervan om verschillende soorten bouten, moertjes, pakkingkjes, lagertjes, naafjes enzovoorts te gebruiken zonder dit in typenr's oid te registreren
Bestel ze zelf via een dealer waar ik mensen ken (goedkoop ), en neem dan ook de oude mee om even te checken of ze inderdaad goed zijn. PSA houdt ervan om verschillende soorten bouten, moertjes, pakkingkjes, lagertjes, naafjes enzovoorts te gebruiken zonder dit in typenr's oid te registreren
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Oude kopbouten zijn vaak nog heel goed te gebruiken. Ik heb ze zelf na die tijd ook weer gebruikt op advies van mijn vader (die al 35 jaar in de franse autos zit)
Echter als je geld over hebt zal ik uiteraard nieuwe kopen
Ook zal ik ze ook niet vaker als 2x gebruiken. Je draait ze nogal ver aan. Als er 1 knapt ben je verder van huis
Wel een tip, zorg er voor dat in het gat waar je de kopbout in draait geen olie onderin staat. doordat je de bout zo ver aandraait wordt er een enorme druk door de resterende olie onderin opgebouwd. Met alle scheuren en gaten als gevolg. dus even op letten
Echter als je geld over hebt zal ik uiteraard nieuwe kopen
Ook zal ik ze ook niet vaker als 2x gebruiken. Je draait ze nogal ver aan. Als er 1 knapt ben je verder van huis
Wel een tip, zorg er voor dat in het gat waar je de kopbout in draait geen olie onderin staat. doordat je de bout zo ver aandraait wordt er een enorme druk door de resterende olie onderin opgebouwd. Met alle scheuren en gaten als gevolg. dus even op letten
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
- Location: sneek
- Contact:
Toen ik vandaag de gevlakte kop ophaalde met pakkingset kreeg ik het advies om ook de bouten te vervangen. Ik wou eigenlijk morgen de kop weer monteren en zou dus nog even moeten wachten op de kopbouten.
na deze reacties ga ik de bouten goed controleren en zet morgen de kop weer op het blok.
bedankt voor de snelle reacties
na deze reacties ga ik de bouten goed controleren en zet morgen de kop weer op het blok.
bedankt voor de snelle reacties
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
kevin.broke wrote:arnie wrote:Volgens mijn vader (oud cit. monteur) kon ik ook de oude gebruiken, maar heb voor het gemak nieuwe gehaald. Kleine moeite!
die filosofie hanteer ik idd ook.. better safe than sorry tegenwoordig.
Precies, ik doe het liever in 1 keer goed dan dat ik het over moet doen!
Freude am Fahren.