Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » ThuNov16, 2006 4:30:05 PM
ff wat vraagjes...
pas het 1.4 inlaatspruitstuk op de 1.1 injector?
en het trechterding in het lucht aanzuig systeem, is dat echt begrenzend, ofwel, wat voor verschil merk ik als ik die eruit haal? ik las zoiets op duff z'n wie is wie...
groetjes Sander
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » ThuNov16, 2006 5:20:36 PM
je krijgt dan 0,1 pk meer
MrBBQ
AX Master
Posts: 1909 Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:
Post
by MrBBQ » ThuNov16, 2006 6:59:55 PM
jeetje, is dat niet teveel Pk`s extra !
gr MR Dean
Saxo style is sexy style....
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » ThuNov16, 2006 7:01:43 PM
nee oke, want eerder op het forum werd gezegd dat het een hoop scheelde enzo... leek mij ook sterk...
en het inlaat spruitstuk? ik bedoel, lijkt mij dat je een betere flow krijgt? en past het?
Joost
Total admin
Posts: 7272 Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss
Post
by Joost » ThuNov16, 2006 7:17:14 PM
Pixels66 wrote: ff wat vraagjes... pas het 1.4 inlaatspruitstuk op de 1.1 injector? en het trechterding in het lucht aanzuig systeem, is dat echt begrenzend, ofwel, wat voor verschil merk ik als ik die eruit haal? ik las zoiets op duff z'n wie is wie... groetjes Sander
past de injector op het inlaatspruitstuk
als ik het goed hem wel weet je zo de maat tussen de 2 boutjes dan meet ik het even na
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
cannabis.passiva
Vlotte starter
Posts: 29 Joined: ThuNov16, 2006 12:39:46 AM
Location: Wijk bij Duurstede
Post
by cannabis.passiva » ThuNov16, 2006 8:09:03 PM
een vernauwing wordt meestal gebruikt om de luchtstroom te versnellen. loopt mooier bij lage toerentallen.
Sander
Clubmonteur
Posts: 4082 Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:
Post
by Sander » FriNov17, 2006 8:32:34 AM
En het injectiehuis van een 1.1 magneti past op het inlaatspruitstuk van een 1.4 bosch.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Joost
Total admin
Posts: 7272 Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss
Post
by Joost » FriNov17, 2006 11:11:01 AM
dus 1.1 op 14 en vice versa moet geen probleem leveren
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Browny
Total admin
Posts: 7960 Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht
Post
by Browny » FriNov17, 2006 11:18:45 AM
net als een openluchtfilter helpt het iets als je motortje niet genoeg lucht krijgt.
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » FriNov17, 2006 11:43:02 AM
veel verschil zal je denk ik niet voelen...?(meer een vraag dan conclusie)
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » FriNov17, 2006 12:49:54 PM
helemaal nix !!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Browny
Total admin
Posts: 7960 Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht
Post
by Browny » FriNov17, 2006 4:36:27 PM
voelen doe je het zeker niet, op de testband scheelt het misschien een tiende van een pk.
Sander
Clubmonteur
Posts: 4082 Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:
Post
by Sander » SunNov19, 2006 2:47:00 PM
Zelf niet mee gereden. 1 keertje gedaan bij elmar (van vroegah) en die zei dat het verschil goed te merken was.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
DuFF
AXtremist
Posts: 8832 Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia
Post
by DuFF » SunNov19, 2006 3:28:08 PM
ipv die trechtervorm kun je ook gewoon meteen een openluchtfilter erop knallen, dan weet je zeker dat ie genoeg lucht heeft
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » MonNov20, 2006 12:01:10 AM
dat is inderdaad het plan, met een buizensysteem naar de koplamp in de buurt...
eerst vandeweek me nieuwe uitlaat eronder, en dan sparen voor een kwaliteitsfilter, niet zon universeel kutding, maar gelijk een green of K&N...
groetjes Sander
DuFF
AXtremist
Posts: 8832 Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia
Post
by DuFF » MonNov20, 2006 12:14:49 AM
Pixels66 wrote: dat is inderdaad het plan, met een buizensysteem naar de koplamp in de buurt...
eerst vandeweek me nieuwe uitlaat eronder, en dan sparen voor een kwaliteitsfilter, niet zon universeel kutding, maar gelijk een green of K&N...
groetjes Sander
hint: K&N
Spreken is goud, Ductape is zilver.