slot defect achterklep?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Jeezy
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SatNov11, 2006 12:54:29 PM

slot defect achterklep?

Post by Jeezy »

Ik heb vorige week een AX gekocht maar ik ben er achter gekomen dat de achterklep niet op slot gaat. Ik vroeg me af of dit een bekend ax kwaaltje is en wat ik hier aan kan doen.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Heb ik ook gehad, bij mij was het een kwestie van even het slotje verplaatsen. Deze zit met 2 boutjes (doppie 10) vast zodat je hem kan stellen en wel weer opslot gaat.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Doppie 10 jah. LOL
Meer smaken gebruikt Citroën niet in 't interieur.
(Naja, alleen dan nog voor je veiligheidsgordels. Da's doppie 13. Stuur zit overigens vast met doppie 20. (Van een ZX trouwens met doppie 17 :? )).
Na een dagje klussen aan je AX weet je precies wanneer je waar welk doppie moet hebben. :P
Wel vet irritant is wel dat ze er kwa schroeven nogal een zootje van hebben gemaakt: hier eens kruiskopjes, dan daar weer torx (meestal T20).

M'goe, kijk eerst ff of de achterruit wel netjes tot boven de achterlichten komt. Bij mijn vorige AX was het probleem dat de scharnieren een keer bij het dicht doen ietsje mee naar beneden gekanteld waren. Komt je klep dus te laag uit en grijpt 'ie niet meer in 't slot.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Als de bevestigingsbussen van het slot los in je klep zitten dan is Bison Kombi metaal goed om die busjes dr weer vast in te lijmen, heb het bij mijn klep gedaan, en het zit weer muurvast. Tis 2 componentenlijm, dus heeft wel iets van 12 uur nodig om uit te harden.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

IceByte wrote:Als de bevestigingsbussen van het slot los in je klep zitten dan is Bison Kombi metaal goed om die busjes dr weer vast in te lijmen, heb het bij mijn klep gedaan, en het zit weer muurvast. Tis 2 componentenlijm, dus heeft wel iets van 12 uur nodig om uit te harden.


Inderdaad zeer goed spul. Zit mijn kofferbakslot ook mee vast. Je zou wel een kacheltje in de auto moeten zetten ofzo, want uitharden duurt 24uur bij 20 graden. Kouder gaat het veel langer duren.

http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07c08
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply