1.4 injectie ZX

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

1.4 injectie ZX

Post by Pixels66 »

hallo,

Ik wil de injectie van een 1.4 op me 1.1 inbouwen... Nu wil ik dit van een zx 1.4 gebruiken dacht een '92'er. Is dit ook mogelijk?
En de stekkers, zijn die hetzelfde?

en wie heeft er ervaring mee, wat zijn de verbeteringen?

groetjes Sander

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kabelboom is compleet anders,.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

k*t anders had ik er makkelijk aan kunnen komen namelijk...

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Post by AXVTS »

Pixels66 wrote:k*t anders had ik er makkelijk aan kunnen komen namelijk...


Behalve dat het leuk sleutelwerk is, wat wil je ermee bereiken?

Als je all??n de injectie van een 1.4 overzet, win je er bijvoorbeeld geen pk's mee..

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

neej uiteraard met inlaat enzo, als je de howto leest, zie je dat het wel wat kan schelen namelijk...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Er is zat over te vinden op het forum. Maar vooruit ik zal het nog eens uitleggen. Allereerst heb je voor het optimale resutaat een ax nodig met een verdelerkap. Dus geen dis. ontsteking. Dan moet je de volgende delen wisselen

inlaatspruitstuk
injectiehuis
ecu
injectorweerstand

Denk erom de originele luchtfilterdoos past niet meer die is te hoog.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Gooi dan meteen de hele motor erin. Je had gisteren op de meeting kunnen kijken. Bij mij ligt er een ZX 1.4i motor in. Uit 94. En dat is FLINK WAT aanpaswerk. Net zoveel werk om er een 1.6 8v in te lepelen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja bij jouw heb ik gister ook gekeken, maar ik wil het eerst ff simpel houden, en kijken wat die injectie enzo doet...

Dus de originele filter past niet meer, dat wordt een openluchtfilter dan???

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Volgens mij past dat gewoon hoor. Het enige verschil wat ik tussen mijn 1.4zx en 1.1 Ax motor zie is dat het ZX blok lager is. De aansluitingen van het luchthuis passen volgens mij gewoon. Anders zou er ook verschil tussen de luchthuizen van een AX 1.1 en 1.4 moeten zitten.

Maar goed. Een openlucht filter is sowieso leuk. Alleen voor het geluid al.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

Sander wrote:Er is zat over te vinden op het forum. Maar vooruit ik zal het nog eens uitleggen. Allereerst heb je voor het optimale resutaat een AX nodig met een verdelerkap. Dus geen dis. ontsteking. Dan moet je de volgende delen wisselen

inlaatspruitstuk
injectiehuis
ecu
injectorweerstand

Denk erom de originele luchtfilterdoos past niet meer die is te hoog.


ik heb geen verdelerkap, gewoon bobine blok. Maar daarbij moet het ook wel helpen toch?

Post Reply