hallo,
Ik wil de injectie van een 1.4 op me 1.1 inbouwen... Nu wil ik dit van een zx 1.4 gebruiken dacht een '92'er. Is dit ook mogelijk?
En de stekkers, zijn die hetzelfde?
en wie heeft er ervaring mee, wat zijn de verbeteringen?
groetjes Sander
1.4 injectie ZX
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Er is zat over te vinden op het forum. Maar vooruit ik zal het nog eens uitleggen. Allereerst heb je voor het optimale resutaat een ax nodig met een verdelerkap. Dus geen dis. ontsteking. Dan moet je de volgende delen wisselen
inlaatspruitstuk
injectiehuis
ecu
injectorweerstand
Denk erom de originele luchtfilterdoos past niet meer die is te hoog.
inlaatspruitstuk
injectiehuis
ecu
injectorweerstand
Denk erom de originele luchtfilterdoos past niet meer die is te hoog.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Gooi dan meteen de hele motor erin. Je had gisteren op de meeting kunnen kijken. Bij mij ligt er een ZX 1.4i motor in. Uit 94. En dat is FLINK WAT aanpaswerk. Net zoveel werk om er een 1.6 8v in te lepelen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Volgens mij past dat gewoon hoor. Het enige verschil wat ik tussen mijn 1.4zx en 1.1 Ax motor zie is dat het ZX blok lager is. De aansluitingen van het luchthuis passen volgens mij gewoon. Anders zou er ook verschil tussen de luchthuizen van een AX 1.1 en 1.4 moeten zitten.
Maar goed. Een openlucht filter is sowieso leuk. Alleen voor het geluid al.
Maar goed. Een openlucht filter is sowieso leuk. Alleen voor het geluid al.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Sander wrote:Er is zat over te vinden op het forum. Maar vooruit ik zal het nog eens uitleggen. Allereerst heb je voor het optimale resutaat een AX nodig met een verdelerkap. Dus geen dis. ontsteking. Dan moet je de volgende delen wisselen
inlaatspruitstuk
injectiehuis
ecu
injectorweerstand
Denk erom de originele luchtfilterdoos past niet meer die is te hoog.
ik heb geen verdelerkap, gewoon bobine blok. Maar daarbij moet het ook wel helpen toch?