Heeel apart!!! bijna hopeloos

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Heeel apart!!! bijna hopeloos

Post by Rooney »

Sinds 2 weken stotterde mijn ax een beetje toen bleek er 1 bougie wat los te zitten, deze vast gedraaid en de rest na gelopen nog steeds stotteren. Toen op een ochtend de ecu opnieuw laten inlezen en zij liep als vertrouwd.

Volgende dag liep ze weer te klooien en werd er gek van. Dus gister alle massa punten nagelopen, injectiehuis eraf gehaald, injector eruit, helemaal schoongemaakt, stekkers ook schoongemaakt.

Dus zou je denken nou dat moet echt gaan vlammen, niet dus niet starten en als ie starte liep ie super brak en echt meteen sloeg ie weer af, tenzij je het gas erop hield. Ook kwamen er knallen uit de uitlaat en zelfs 1 van uit het injectie huis.

Deze ochtend bleek benzinepomp relais dus brak te zijn, dus even een andere gepakt van ook een 1.4 injectie singlepoint.

Liep ze nog niet goed toen bleek injector niet in te spuiten deze los gehaald, bekeken en weer vast en spuit behoorlijk veel in nooit gedacht dat dat zoveel zou zijn!

Nu doet zich het volgende voor: Start niet (verzuipt denk) als ik dan benzinepomp relais los haal start ie na paar tellen wel dan meteen relais erop zodat ie weer inspuit en dan +/- 3000 rpm laten draaien doet ie het met ploppen uit de uitlaat. Het gekke is dat die injector echt steeds zelfde hoeveelheid blijft inspuiten echt veel naar mijn idee.

Wat kan dit toch zijn?

Maakt het wat uit dat de benzinepomp relais niet van een GT is?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Lijkt mij niet zo'n probleem. Denk eerder dat je injector stuk is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Nou vandaag maar is aan het prutsen geweest;

Andere ax 1.4 er naast gezet die laten lopen en de injector bekeken en echt maar een hele kleine verstuiving van benzine integenstelling tot die sloot die die van mij er uit gooit.

toen maar injectiehuis compleet overgezet niks toen computer ook maar en lopen als de beste!!!

Na een aantal combinaties geprobeerd te hebben blijkt het toch de jackpot te zijn brandstofrelais is sowieso gaar, dan hebben we het injectie huis nog en tot slot de ecu zelf :( al met al kl*te dus.

Maar goed niet getreurd we gaan verder nu ben ik dus eigenlijk benieuwd of er niet wat snellers op kan :D Injectiehuis zal denk ik gewoon 1,4 (GT) blijven.

Maar de ecu is daar niet iets wat moois voor te krijgen?

mvgr,

Ronald
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

cup ecu, of gti ecu?

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Is al opgelost. Met gewoon de standaard dingen rij dit blokje gewoon op. Daarna kijken we wel verder voor wat leuks.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply