Mijn kilometerteller wil niet meer zo goed.
Hij komt niet snel genoeg op het juiste km/h en ook zakt hij niet snel genoeg terug.
Erg vervelend als je gewoon 50 door het verkeerslicht wilt rijden en hij blijft gewoon 70 aangeven.
Als je dan bijna stil staat, zakt hij in een keer terug.
Bij gas geven hetzelfde geval. Als ik al op 4000 toeren zit in z'n 5, rij ik 120. Maar de kilometerteler doet er nog een minuut over voordattie op 120 staat.
Wat is dat en wat kan ik er aan doen?
weigerende tachometer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: weigerende tachometer
dvdoornik wrote:Mijn kilometerteller wil niet meer zo goed.
Hij komt niet snel genoeg op het juiste km/h en ook zakt hij niet snel genoeg terug.
Erg vervelend als je gewoon 50 door het verkeerslicht wilt rijden en hij blijft gewoon 70 aangeven.
Als je dan bijna stil staat, zakt hij in een keer terug.
Bij gas geven hetzelfde geval. Als ik al op 4000 toeren zit in z'n 5, rij ik 120. Maar de kilometerteler doet er nog een minuut over voordattie op 120 staat.
Wat is dat en wat kan ik er aan doen?
Er is maar een manier om er achter te komen wat er aan de hand is:
DEMONTEREN
en kijken of er intern iets aanloopt en verder mocht het mislukken op de sloop zijn genoeg vervangers te vinden en als het een type 1 (geen GT) is hebben wij nog wel wat liggen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Lijkt er idd wel heel sterk op dat de as waar de wijzernaald op zit, niet lekker soepel meer in z'n lagertjes kan draaien (verdroogd?).
Weinig werk: vervangen dat ding.
Veel werk: helemaal uit mekaar halen, schoon maken, in mekaar zetten en druppeltje olie in lagertjes.
Weinig werk: vervangen dat ding.
Veel werk: helemaal uit mekaar halen, schoon maken, in mekaar zetten en druppeltje olie in lagertjes.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hoe werkt dat ding eigenlijk? Is dat een ronddraaiend asje (vanuit de kilometertellerkabel) wat een spanning induceert op de draaispoelmeter?
Ik heb een lipje aan de achterkant van de tellerbehuizing wat niet aagesloten is, past volgens mij een standaard 6.3 mm kabelschoen op, maar die is er niet dus.
Zou het een massaprobleem kunnen zijn?
Ik heb een lipje aan de achterkant van de tellerbehuizing wat niet aagesloten is, past volgens mij een standaard 6.3 mm kabelschoen op, maar die is er niet dus.
Zou het een massaprobleem kunnen zijn?