Luie GTI

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Frank800
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueOct10, 2006 11:35:38 AM
Location: Nieuw Vennep

Luie GTI

Post by Frank800 »

Goedemorgen allamaal!!

Sinds kort rijden wij in een AX GTI alleen deze is van mijn schoonmoeder geweest. Nu is dat niet zo erg, hij is in ieder geval niet afgetrapt. Maar de auto is zo lui en traag als het maar wezen kan. Als ik doorschakel naar een hogere versnelling zakt ie heel traag in toeren en ik heb van het weekend de auto is doorgetrokken maar harder als 170 op te teller gaat ie niet :oops: . Ik heb de auto al getankt met V-power en een flesje injectiereiniger van Wynn's. Hebben jullie nog tips hiervoor? Het is niet erg vervelend want de auto is toch snel zat maar het benzineverbruik is nou niet echt geweldig. 230 kilometer op een halve tank met een lange snelwegrit waar ik netjes heb gereden. Alvast bedankt.

Frank
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

verse olie+filter en dan maar trappen (alleen als ie warm is he). Dan moet het goedkomen wel na een 1000 km weer de olie verversen want er komt dan een hoop troep los. Je kan ook met schoonmaakmiddeltjes aan de gang gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Frank800
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueOct10, 2006 11:35:38 AM
Location: Nieuw Vennep

Post by Frank800 »

Wat voor schoonmaakmiddeltjes bedoel je dan?
Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Kijk ook even je luchtfilter na. Hoewel het me sterk lijkt, zou het kunnen dat 'ie zo vol vuil zit dat er weinig lucht meer doorheen komt.
Hoe trekt 'ie op in z'n 1 en 2? (als je 'm tot 6600tpm trekt)
Altijd meer PK's dan jou!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

je hebt schoonmaakmiddeltjes die je door de olie heen mengt dan laat je hem een tijdje lopen en dan vervang je de boel weer. Nog nooit geprobeert maar het zou kunnen helpen. luchtfilter is idd ook een goei, benzinefilter injectoren reinigen. Gewoon een beetje lekker vertroetelen dus
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Welkom hier! Een GTI is een heerlijke auto en sneller dan 170 moet zeker kunnen!

230 kilometer op een halve tank is trouwens helemaal niet zo slecht voor een GTI.

Dat haal ik ook met alleen maar snelweg (3x in de week 33 km heen en terug, in de stad fiets ik de laatste tijd weer vaker) Moet er dan wel eerlijk bijzeggen dat ik dan wel aardig wat stoplichten moet trotseren in Kwalmere. :wall

Grote kans dat de auto even aan jouw rijstijl moet wennen. Gewoon ff goed "losrijden"! Wel netjes de motor warm rijden uiteraard, en dat issie niet wanneer de koelvloeistof 90 graden aangeeft, want dat is al zo'n beetje als je de straat uit bent.

Succes!
Image

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

ben niet zo thuis in de ax jes maar heeft hij ook een ecu misschien helpt het om hem even los te koppelen aangezien hij misschien in z'n programma heeft staan dat er nooit echt mee door getrokken is 't is het proberen waard

groetjes hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Da's inderdaad een goed idee, ECU resetten en dan warmrijden (dus eigenlijk resetten met warm blok) en dan dus goed inleren...

Komt het vast wel goed :wink:

Frank800
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueOct10, 2006 11:35:38 AM
Location: Nieuw Vennep

Post by Frank800 »

Kijk, dat zijn tenminste reactie's!! Ik heb zelf een beetje zitten surfen naar reinigingsmiddeltjes voor je motorblok. Ik kwam wat tegen van Wynn's wat Sander zei; in je blok gooien en dan een 20 minuutjes laten draaien en vervolgens alles verversen. Ik denk dat ik dat maar is moet gaan proberen. Wat betreft het luchtfilter die is als het goed is in januari vervangen tijdens de grote beurt. Maar die is uitgevoerd bij de Kwik-Fit... En aangezien de ervaringen bij de Kwik-Fit niet echt geweldig zijn heb ik mijn twijfels daar over... Er kan ook een vervanginsfilter van K&N inzitten want erzit zo'n stikkertje op. De ECU heb ik al een reset gegeven en op dit moment heb ik een injectiereiniger er in zitten dus aan het vertroetelen kan het niet liggen dacht ik zo :wink:
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Als hij al lang "in onderhoud" bij de kwik fit was.... zou ik eens kijken hoe het met de klepspeling staat ;)

Daar kijken ze noooit naar ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Gewoon n rondje Duitsland doen alstie warm is en die GTI flink laten "jodelen" ;)

Wel vet trouwens, een schoonmoeder in n AX GTI, zie ik die van mij nog niet doen....

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Mwa, dan zou ik eerst zorgen dat alles lekker in elkaar zit en loopt voordat je daaraan begint.

Maaree... van een uur in duitsland plankgas komt hij wel lekker los :D
Altijd meer PK's dan jou!

Frank800
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueOct10, 2006 11:35:38 AM
Location: Nieuw Vennep

Post by Frank800 »

Het is eigenlijk nog mooier; de GTI staat nog op naam van mijn vrouw d'r oma! Mijn schoonmoeder reed ermee en oma had een prive plek voor de deur om dat ze moeilijk ter been is. Ik denk dat zei de oudste eigenaar van een GTI in Nederland is. Ze is namelijk 80 jaar oud. Ze heeft de auto zelf uitgezocht toendertijd, ze vond hem wel lekker sportief. :lol:
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Na een Opa GT hebben we dus nu in de CLUB ook een: ta dah (tromgeroffel) (y)

OMA GTI

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Mijn advies is om de auto een beurtje te geven => Brandstoffilter vv, kleppen stellen, olie verversen,luchtfilter vv/reinigen, bougie's controleren/vervangen, bougiekabels controleren (of het binnenwerk nog goed is)
ECU resetten.
DISTRIBUTIERIEM controleren (is wel zo fijn als deze nog goed is voordat je hem gaat "lostrappen")
Denk dat je dan al een heel eind komt, weet niet van welk jaar hij is maar dingen zoals bobine/verdelerkap/rotor/carburateur zijn ook een geen slecht punt om te controleren.

Heb mijn AX afgelopen zaterdag ook een beurtje gegeven : brandstoffilter vv, motorolie vv, bougie's vv, distributie vv en kleppen gesteld.
De auto is van mijn tante geweest en was in het begin ook niet erg vlot na dit beurtje heeft het hem erg opgeknapt

Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Post Reply