dieselkrukas

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

dieselkrukas

Post by Folkert »

Heeft iemand wel eens geprobeert om een diesel krukas in een GT te bouwen en daarmee het slagvolume te vergroten.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

er zijn in ieder geval wel mensen geweest met een diesel onderblok voor de compressie.

Rammstein
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Re: dieselkrukas

Post by AXVTS »

Folkert wrote:Heeft iemand wel eens geprobeert om een diesel krukas in een GT te bouwen en daarmee het slagvolume te vergroten.


Dat vind ik altijd leuke ideen. Ik heb even snel een excel sheetje gemaakt met boring x slag en wat je ermee zou winnen:

Image

Zelf zit ik juist te denken aan een sport krukas te denken met juist 1600 boring zuigers, omdat een kortere slag krukas hogere toeren kan draaien, voor ieder wat wils 8)

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

Ik had het zelfde ingedachten maar denk dat het vinden van een 1300 ax sport krukas nog het grootste probleem is. ik ga eerst voor de 1600 zuigers en hou me ook aanbevolen als iemand die wil verkopen. of een compleet blok heeft met 78.5 zuigers.

Ons regelement laat geen injectie toe alleen maar carb motoren, mijn probleem is nu, dat ik geen snelle nokkenas hier voor kan vinden, wel voor een injectie, maar dan mis je de aandrijving van de benz. pomp.
Ik wil dus een carb nokkenas laten slijpen, weet iemand hier een bedrijf voor die dit zou kunnen.
Of weet iemand een snelle nokkenas voor een carb motor.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Folkert wrote:Ons regelement laat geen injectie toe alleen maar carb motoren, mijn probleem is nu, dat ik geen snelle nokkenas hier voor kan vinden, wel voor een injectie, maar dan mis je de aandrijving van de benz. pomp.
Ik wil dus een carb nokkenas laten slijpen, weet iemand hier een bedrijf voor die dit zou kunnen.
Of weet iemand een snelle nokkenas voor een carb motor.



wat is er mis met de injectie nokkenassen? op de meeste (zit zelfs die met dis ontsteking) gewoon een deel voor de ontsteking en vaak kan je dat uitbouwen. vraag Marc maar eens
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

maar heeft een injectie nokkenas ook de exentrische nok die de brandstof pomp aandrijft die een carb motor heeft.

Een injectie heeft een elektrischepomp in de tank en die van een carb heeft een mechanischepomp op de cilinderkop

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Post by AXVTS »

Folkert wrote:maar heeft een injectie nokkenas ook de exentrische nok die de brandstof pomp aandrijft die een carb motor heeft.

Een injectie heeft een elektrischepomp in de tank en die van een carb heeft een mechanischepomp op de cilinderkop


De firma kent heeft inderdaad mooie injectie nokkenassen; ik zou deze pakken en een electrische benzine pomp nemen!

Wat voor races doe je precies dat je alleen carbs mag doen?

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

We maken nu een auto volgens het F.A.C. regelement.


Auto moet geheel standaard zijn!!!!!!!!!

max 1600cc
max 2 kleppen per cilinder
geen injectie, maar carb.
Niet opvoeren althans niet zichtbaar!!!!
auto moet 15 en ouder zijn
1 carb en geen dubbele zoals een ax sport

Er doen dus veel sirocco type 1 aan mee en Fiat ritmo.

een soort oldtimerklasse

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Gebruik idd een electrische brandstofpomp ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply