Versnellingsbak Probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Versnellingsbak Probleem
Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met schakelen.
Als de motor koud is schakelt hij best goed. echter als deze warm is krijg ik hem niet in z'n versnellingen (opschakelen en terug schakelen). ik moet hem er echt in duwen en dan hoor ik hem een beetje knarsen..
Ik had net in de file het probleem dat ik de koppeling helemaal had ingedrukt en dat hij toch nog aanpakte.. (hij stond in z'n 2)
Terwijl als ik hem in z'n 1 laat opkomen (bij verkeerslicht bijbvoorbeeld) pak hij pas in de laatste paar centimeter aan..
Wat moet ik hier mee aan? bak vervangen??
Mvg.. Ivo
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met schakelen.
Als de motor koud is schakelt hij best goed. echter als deze warm is krijg ik hem niet in z'n versnellingen (opschakelen en terug schakelen). ik moet hem er echt in duwen en dan hoor ik hem een beetje knarsen..
Ik had net in de file het probleem dat ik de koppeling helemaal had ingedrukt en dat hij toch nog aanpakte.. (hij stond in z'n 2)
Terwijl als ik hem in z'n 1 laat opkomen (bij verkeerslicht bijbvoorbeeld) pak hij pas in de laatste paar centimeter aan..
Wat moet ik hier mee aan? bak vervangen??
Mvg.. Ivo
MNM(tm) wrote:bz10 wrote:eerst ff je koppelingskabel wat losser zetten dan kan ie vaak nog wel ff door
Euh, is het niet juist strakker zetten?
Het maakt niet uit. Met de kabel stel je puur de stand van het pedaal. Het doet niets met de aangrijping van je koppeling. Met dien verstande dat als je je pedaal verkeert stelt je niet meer geheel kan ontkoppelen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:MNM(tm) wrote:bz10 wrote:eerst ff je koppelingskabel wat losser zetten dan kan ie vaak nog wel ff door
Euh, is het niet juist strakker zetten?
Het maakt niet uit. Met de kabel stel je puur de stand van het pedaal. Het doet niets met de aangrijping van je koppeling. Met dien verstande dat als je je pedaal verkeert stelt je niet meer geheel kan ontkoppelen.
Ik zit momenteel met et probleem dat et aangrijppunt van mijn koppeling echt helemaal onderin zit, terwijl ik em een stuk hoger wil hebben.
Enig idee hoe dat gedaan moet worden dan?
Ik dacht in eerste instantie dat et met de kabel te maken heeft, maar jij zegt van nie, dus dan zal dat wel zo zijn...
Maar ook ik heb et probleem dat ie erg moeilijk schakelt. Met warme motor schijnbaar, want laatst (nadat ie 3 dagen stilstond) schakelde hij wel normaal. Alleen de koppeling diep intrappen.
Je kan wel het aangrijppunt van je koppeling wijzigen door je kabel te stellen. Als je je aangrijppunt wat hoger wilt hebben dan moet je de kabel strakker zetten.
Het is echter een fabeltje dat je een slippende koppeling een langer leven kan toebedelen door het stellen van de koppelingskabel.
Het is echter een fabeltje dat je een slippende koppeling een langer leven kan toebedelen door het stellen van de koppelingskabel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.