Powerflex rubbers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
The Swarm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
Location: Spijkenisse
Contact:

Powerflex rubbers

Post by The Swarm »

Ik ga binnekort mijn aandrijfassen vervangen en nou heb ik een vraag?

Hoe zit dat met die powerflex rubbers?

Waar komen ze allemaal te zitten en in hoeverre is het verschil t.o.v. standaard rubberties?

omdat ik de hele boel toch moet loshalen voor de aandrijfassen en voor het monteren van de verlagings veren, dacht ik er gelijk aan alle rubbers maar te vervangen.
is dit te doen of moet dan echt alles los daaronder?

want dan wordt het beulen :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dan moet echt alles los maar als je de assen gaat vervangen en de veren ook ben je al over de helft.

het is dan alleen nog maar 2 boutjes per draagarm in de auto en 1 onder de auto.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

The Swarm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
Location: Spijkenisse
Contact:

Post by The Swarm »

Oooh dat valt dan opzich wel mee. Mits het allemaal niet vastgerot zit en ik dr een beetje bij kan 8)

Maar is het wel een merkbaar verschil?
Want al die rubbers bij elkaar kosten ook nog een aardige duit!
al doe ik voorlopig aleen voor.

ik heb ze bij biesheuvel gezien en ben dan zo rond de 100 euries kwijt!
dus is dat het waard?

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Die rubbers zijn toch voor in de draagarmen?

Ik ken mensen die ze hebben (in de Alfa weliswaar) verschil is niet wereldschokkend. Meer voor het idee, natuurlijk wel iets stugger maar geen mega verschil. Ik zou als je stug wil investeren in goede dempers en veren ipv deze bussen :roll:

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Hou er rekening mee dat de powerflex rubber ook meer geluid maken.
De aandrijfgeluiden enz, die worden sterker doorgegeven aan de carrosserie.

Merkbaar is het wel, mits je al andere dempers, veren, plattere banden enz hebt ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

richard gti
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: ThuNov24, 2005 4:58:20 PM
Location: houten

Post by richard gti »

heb het ook gedaan bij me saxo alleen 2 stuks nog niet.
tip van mij doe ze allemaal in een keer .
anders gaan de krachten allemaal naar het slechtste deel.
toch maar weer een ax

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

en als alles te stijf wordt in een standaard carresoire gaan ook je puntlassen scheuren. Die dingen zijn eigenlijk voor racewagens waarbij heel de kas is verstevigt en doorgelast.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply