Speling op de v-bak pook

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Vanmiddag vond ik het blok uit m'n oude AX terug in de opslagcontainer van m'n broertje. Kon ik het ding ook eens van de achterkant bekijken, ipv. alleen maar de boven- en voorkant.
De constructie van de twee schakelhendels op de bak zelf verklaarden een hoop wat betreft de stangetjes. Eigenlijk idd een heel eenvoudige constructie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

mm, ook ik heb er last van, ben er inmiddels wel aan gewend na een paar duizend km, maar echt professioneel staat het niet.

Voor zover ik het kunnen zien zit de speling bij mij alleen op dat cupje dat de schakelstang verbind en alleen op 1e(vanaf pook kant gezien)

maar voor 90euro zoek ik liever een jong AX/106je op de sloop :roll:
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Bas_S wrote:Zo zit het bij 99% van de autos


En die ene procent is o.a. de MR2, die heeft 2 kabels(bowden kabels) en 2 hevels op de bak, super systeem. Stom he, zoiets vergeet je nooit meer als je er 1 hebt gehad en er schiet een kabel los :roll:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nah wel meer auto's hebben kabels, (opel corsa, volkswagen golf)
maar bij de mr2 was het tenminste fatsoenlijk gedaan :wink:

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ik heb ook speling op mn pook (in elke versnelling van links naar rechts) maar je merkt bij mij dus ook dat hij in feite prima schakelt, schiet er dus ook absoluut niet uit, wat wel meer mensen hier hebben dus (mijne schakelt ook niet stroef tis alleen die speling). Ik wil het best aanpakken, alleen ik heb dus echt geen idee waar de mensen hier over spreken :oops: Ik weet niet wat een spie is en een hevel, en zo kom ik er dus ook niet uit wat de anderen bedoelen als ze uitleggen waar het aan ligt. Is er misschien iemand die aan de hand van foto's liefst met pijltjes zou kunnen uitleggen wat wat is, hoe het op te lossen en liefst ook nog wat het aan onderdelen en tijd kost??

tnx alvast, ik denk dat veel mensen met een dergelijke uitleg geholpen zouden zijn!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als je onder de auto gaat liggen begrijp je wel wat we bedoelen, het gaat over die hendel waar de schakelstangen op uitkomen op je versnellingsbak.

Post Reply