indicatie lampje water brand...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

indicatie lampje water brand...

Post by Bixie »

Hallo af en toe gaat het lampje bij onze AX GTinj aan en blijft dan daarna lang branden. Echter als ik check zit er voldoende koelvloeistof in. Wat kan de reden nog meer zijn van het branden van dit lampje?
Heeft iemand een zelfde ervaring gehad??

Ik hoor het graag want het is tering irritant...

Groetjes en alvast bedankt,

Harry
DN-PB-85
Citrofilus Totallus

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

dat lampje geeft aan dat de temp te hoog oploopt. Het is niet alleen irritant maar ook bijzonder schadelijk voor je motor. Check dingen als je thermostaat, de ventilator en lucht in je koelsysteem
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Hallo Sander,

Voor de temperatuur geld een ander lampje. Het lampje dat brand en vrijwel onmiddelijk is het lampje met het radiateurtje in beeld.
Ik hoor geruchten dat het ook zou kunnen liggen aan een defecte waterpomp en dus gebaseerd op druk.

Groetjes

Harry
Citrofilus Totallus

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Bixie wrote:Hallo Sander,

Voor de temperatuur geld een ander lampje. Het lampje dat brand en vrijwel onmiddelijk is het lampje met het radiateurtje in beeld.
Ik hoor geruchten dat het ook zou kunnen liggen aan een defecte waterpomp en dus gebaseerd op druk.

Groetjes

Harry


Het lijkt me op druk gebaseerd. Een van mijn GT carb moest weg met een lekke radiator (kleine lek), en na 2 minuten stilstaan brand die lamp al.

Vroeger met een goeie rad had die lamp nooit gebrand. Na het controleren had de wagen nog meer dan genoeg water (+ temp was goed)

ik vraag me toch ook .... heeft dit te maken met een te hoge druk door een slecht ontlucht koelsysteem ?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Koelwaterdruk wordt nooit gemeten. het is koelwatertemp olietemp en oliedruk. Koelwaterdruk zou ook onzin zijn vanwege de 2 routes die het kan nemen afhankelijk van de thermostaat, en de verhoging van de druk in het circuit bij het warm worden van het water
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: indicatie lampje water brand...

Post by Henk Bats »

Bixie wrote:Hallo af en toe gaat het lampje bij onze AX GTinj aan en blijft dan daarna lang branden. Echter als ik check zit er voldoende koelvloeistof in. Wat kan de reden nog meer zijn van het branden van dit lampje?........


Kijk is even naar DIT topic, het daar beschreven moduul of de niveau opnemer kan een probleem veroorzaken.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Damn!! Van dat lampje heb ik ook last!

MAar dan alleen als de auto een flinke tijd in de brandende zon heeft gestaan :S Ik snap er nix meer van :?
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Het was gewoon de koelvloeistof nivo sensor...
Niets spannends dus.
Deze controleert niets van druk....
Je kunt de draden doorverbinden en dan is het lampje ook uit. maar dan moet je wel het nivo zelf in de gaten houden.
Uiteraard is het aanbrengen van een nieuwe sensor een betere optie.

Groetjes
Harry
Citrofilus Totallus

Post Reply