Krukas lagerschalen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Krukas lagerschalen
Tja, een beetje een ongebruikelijke vraag, maare als ik mijn lagerschalen ga vervangen MOET ik dan mijn krukas slijpen? Ik weet niet precies meer of dit nu wel of niet moest... Kenners die dit wel hebben onthouden?
Freude am Fahren.
nee dit hoeft niet, als je krukas niet beschadigd is, wel moet je erg precies zijn met de maten van je schalen.
de oudere blokjes mogen meerspeling hebben dan de nieuwere blokjes,
aangezien er aan het blokje nix veranderd is zou ik de nieuwe speling aanhouden. In haynes staat hier een hele tabel over in, maar vlgns mijn kom jij ook een heel eind met een micro meter en wat plastigauge om de speling te dubbelchecken.
(ik ga er ff vanuit dat je t "optimaal" wilt doen)
aangezien er aan het blokje nix veranderd is zou ik de nieuwe speling aanhouden. In haynes staat hier een hele tabel over in, maar vlgns mijn kom jij ook een heel eind met een micro meter en wat plastigauge om de speling te dubbelchecken.
-
- AX super weirdo
bz10 wrote:nee dit hoeft niet, als je krukas niet beschadigd is, wel moet je erg precies zijn met de maten van je schalen.
Met die plastigauge kom ik een heel eind ja... Komt best goed, vandaag prijzen opgevraagd van lagerschalen en dat valt best mee. Dus ik vervang meteen alle lagerschalen.
Freude am Fahren.