Enorm Hoog verbruik Ax 1.0
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Enorm Hoog verbruik Ax 1.0
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een Citroen AX 1.0 gekocht uit 1988. De auto loopt helamaal perfect, zonder haperingen of iets, start meteen, maar heeft in mijn ogen een enorm hoog verbruik.
2 dagen dat ik de auto had, heb ik al een deel van de benzine leiding moeten vervangen, omdat ik met 137 km de tank al leeg had.
Dit hebben ze gedaan bij een garage, maar ik heb het gevoel dat het niet veel is verbeterd. Ik heb nu 255 km op de teller staan, sinds mijn laatste tankbeurt, en de benzine meter staat nu al tussen de 1/4 en het rode gebied.
Wat kan het probleem hier aan zijn? aan het te hard reiden zal het niet liggen, want ik rij opzich best rustig.
Alvast Bedankt !!
Ik heb sinds een paar dagen een Citroen AX 1.0 gekocht uit 1988. De auto loopt helamaal perfect, zonder haperingen of iets, start meteen, maar heeft in mijn ogen een enorm hoog verbruik.
2 dagen dat ik de auto had, heb ik al een deel van de benzine leiding moeten vervangen, omdat ik met 137 km de tank al leeg had.
Dit hebben ze gedaan bij een garage, maar ik heb het gevoel dat het niet veel is verbeterd. Ik heb nu 255 km op de teller staan, sinds mijn laatste tankbeurt, en de benzine meter staat nu al tussen de 1/4 en het rode gebied.
Wat kan het probleem hier aan zijn? aan het te hard reiden zal het niet liggen, want ik rij opzich best rustig.
Alvast Bedankt !!
moet haast wel lekkage zijn idd...
wat je even kan kijken, als de auto draait, rookt hji dan en zo ja, rookt hij zwart?
dan zou hij namelijk gewoon teveel benzine krijgen..
lekke retourleiding is niets geks overigens, zeker niet voor een auto van die leeftijd..
maar mijn 1.0lutjuhs reden 1:14/1:16 afhankelijk van de stand van me gaspedaal..
wat je even kan kijken, als de auto draait, rookt hji dan en zo ja, rookt hij zwart?
dan zou hij namelijk gewoon teveel benzine krijgen..
lekke retourleiding is niets geks overigens, zeker niet voor een auto van die leeftijd..
maar mijn 1.0lutjuhs reden 1:14/1:16 afhankelijk van de stand van me gaspedaal..
34 liter @ 130km = 1:4
Da's met huidige brandstofprijzen echt niet grappig.
Geen probleem met haperen, slecht lopen, enz. duidt er naar mijn idee toch wel op dat er geen probleem zit in de brandstofaanvoer. Houdt daarmee dus logischerwijs in dat er wat mis gaat in de retourleiding.
Da's met huidige brandstofprijzen echt niet grappig.
Geen probleem met haperen, slecht lopen, enz. duidt er naar mijn idee toch wel op dat er geen probleem zit in de brandstofaanvoer. Houdt daarmee dus logischerwijs in dat er wat mis gaat in de retourleiding.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb geen injectiemotor, ik heb er nog 1 met een carburateur ( of hoe je het ook schrijft.)
Ik zat zelf ook al te denken dat de carb. niet helemaal goed afgesteld staat.
Als ik nu echt heel rustig ga rijden, moet ik met een beetje geluk 400 km kunnen halen op een 36 liter tank. Dat is toch nog steeds wel erg hoog ofniet ?
Ik zat zelf ook al te denken dat de carb. niet helemaal goed afgesteld staat.
Als ik nu echt heel rustig ga rijden, moet ik met een beetje geluk 400 km kunnen halen op een 36 liter tank. Dat is toch nog steeds wel erg hoog ofniet ?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
killer wrote:heb je bij het rijden ook niet een druppelspoor achter je aan? Zou het niet kunnen dat 1 van je injectoren kapot is ofzo en daardoor extreme hoeveelheden brandstof inspuit? Als je zo'n hoog verbruik hebt en er is niets lek dan loopt ie duidelijk wat aan de rijke kant
AX bouwjaar '88 is een carb. en nog geen injectie.
Maar het blijft vreemd hoog brandstofverbruik en toch normaal blijven lopen, lijkt wel iets van verkeerd niveau in de vlotterkamer.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Tjah, ik heb altijd wel en vermoeden dat hij lekt, er ligt meestal wel "iets" op de parkeerplaats. Ik zal er vanmiddag even een handoek of dergelijk onder de auto leggen, mischien dat ik daar wat meer aan heb.
Verder hadden ze mij ook nog gezecht bij de garage, dat mijn benzine leiding poreus is. Hij was erg uitgedroogd. Ze hebben toen ook al bij het ontluchtingsstuk, onder de achterbank een nieuw stukje leiding gemaakt, omdat daar toen het lek zat. Kan het niet zo zijn dat door de oude leiding de benzine eerder verdampt?
Is het trouwens moeilijk om zelf de benzineleiding te vervangen ?
Verder hadden ze mij ook nog gezecht bij de garage, dat mijn benzine leiding poreus is. Hij was erg uitgedroogd. Ze hebben toen ook al bij het ontluchtingsstuk, onder de achterbank een nieuw stukje leiding gemaakt, omdat daar toen het lek zat. Kan het niet zo zijn dat door de oude leiding de benzine eerder verdampt?
Is het trouwens moeilijk om zelf de benzineleiding te vervangen ?
niet echt moeilijk, best veel werk ,
volgens mij als volgt:
tank leegrijden (kan je ook meteen een paar meter slang en een paar verse slangeklemmen scoren bij de automaterialenboer 5m?)
dan tank losschroeven, slang loop volgen en natekenen of mental note maken. slang los, nieuwe slang vast, tank weer vast zetten, ff starten zonder aangesloten bobine om brandstof rond te pompen dan starten...
suc6!
volgens mij als volgt:
tank leegrijden (kan je ook meteen een paar meter slang en een paar verse slangeklemmen scoren bij de automaterialenboer 5m?)
dan tank losschroeven, slang loop volgen en natekenen of mental note maken. slang los, nieuwe slang vast, tank weer vast zetten, ff starten zonder aangesloten bobine om brandstof rond te pompen dan starten...
suc6!