Vervangen Antenne

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Iruka
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunSep10, 2006 5:26:00 PM
Location: 's-Hertogenbosch

Vervangen Antenne

Post by Iruka »

Hoi, mijn antenne ligt eraf?. dus die moet vervangen worden. Dat betekend dat het hemeltje los moet. Geen probleem voor iemand die dit klusje al een keer aan de hand heeft gehad, een rotkarwijtje wanneer je dit zelf uit moet vogelen. :oops: Mijn vraag is dan ook; wie heeft dit klusje al eens een keer geklaard en kan mij goede tips geven? :?:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik verplaats je bericht naar Technisch.

Is het hele ding eraf (!!!) of alleen het deel bovenop de auto?
Die laatste kun je er namelijk gewoon weer in draaien. Als het andere ding vervangen moet, daklampje loswippen met schroevendraaier, dakunit losschroeven, zonnekleppen losschroeven en dan moet je er heel aardig bij kunnen.

Voor de zekerheid kun je ff een foto plaatsen.
Kijk uit, een Cactussssss

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Om de antenne te veranderen hoef je alleen je daklampje eruit te klikken (eerst 1 hoek en daarna de andere). Daarna zie je als in de dakunit kijkt een moertje zitten tegen het dak. Dit kun je met dop 10 of 13 (d8 ik) losdraaien waardoor het hele zwarte gedeelte + antenne op je dak loskomt. Let op met het opnieuw vastzetten van de nieuwe antenne, dat je even een klein beetje kit smeer op dat zwarte hoekje! Dit om lekken te voorkomen :). suc6!

Iruka
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunSep10, 2006 5:26:00 PM
Location: 's-Hertogenbosch

thanks

Post by Iruka »

:D SUPER..... hier moet ik mee aan de slag kunnen. Ik kreeg het al benauwd bij het idee het hele hemeltje los te moeten maken, maar het verwijderen van het lampje moet me toch wel lukken denk ik zo. Ik zat al te denken aan een raamantenne, maar er gaat volgens mij niets boven de ontvangst via een gewone buiten dakantenne... :wink:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Acher het kapje waar het lampje in zit, zit een (niet al te grote) opening in 't hemeltje waardoor je op zich vrij gemakkelijk de moer waarmee het buitendeel van de antenne vast zit, kunt losmaken. Niet echt een lastige klus. Gewoon rustig en voorzichtig aan doen en alles komt goeD. :)

Lastiger is het als je de hele antenne-kabel moet vervangen, omdat de vorige eigenaar (bij het verwijderen van z'n eigen radio ofsow), de kabel verrot getrokken heeft. :evil:
Daar ga ik nog wel een flinke middag mee zoet zijn om die te vervangen.

Voor de duidelijkheid ff wat foto's gemaakt:

Image
Het betreffende afdekkapje met binnenlampje.

Image
Lampje eerst aan 1 kant lostrekken...

Image
...dan kan 'ie er gemakkelijk uit gehaald worden.

Image
Twee kruiskop schroeven losdraaien...

Image
...en de afdekkap een beetje richting de voorruit schuiven, omdat die met twee haken achter de rand van het hemeltje haakt.

Image
Door het gat in het metaal van het chassis is nu de moer te bereiken waarmee de antenne vast zit.
De antennekabel zit er aan de binnenzijde ook meteen mee vast.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply