Mijn axje heeft geen toerenteller vandaar. En aangezien hij dit uit zichzelf doet heb ik er ook geen vat op. Heeft iemand deze wijsheid op zak?
basax 1.1i u9 image 1991
bij 40km per uur in de eerste versnelling hoeveel toeren?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: WedJun30, 2004 1:54:56 PM
Ik heb voor mijn 1.1 first vijfbak uit 1994 eens "vermenigvuldigingsgetallen" berekend: als je je snelheid met dit getal vermenigvuldigd krijg je het toerental.
1e: 140
2e: 70
3e: 50
4e: 40
5e: 30
(ongeveer dan: even uit mijn hoofd). 40 km/u in zijn 1e is dus 40*140 = 5600 toeren. Doe je hetzelfde in zijn 3e is dat 40*50=2000 toeren.
1e: 140
2e: 70
3e: 50
4e: 40
5e: 30
(ongeveer dan: even uit mijn hoofd). 40 km/u in zijn 1e is dus 40*140 = 5600 toeren. Doe je hetzelfde in zijn 3e is dat 40*50=2000 toeren.
he gasten bedankt voor de reacties.
ik vroeg het eigenlijk vanwege dit probleem:
bij het stationair laten lopen van de AX blijft ie [te veel] gas geven, ook hogere toeren daardoor. Heeft iemand nog een tip om dit te verhelpen? Het is op zich mooi dat ie uit zichzelf al vooruit wil maar hij geeft zoveel gas dat het onder de 35 km per uur geen zin heeft om bij te trappen.
Is het meten van je toerental ook mogelijk in zijn vrij?
Ik ga de ecu nog maar een keer resetten denk ik, in de hoop dat dit de problemen oplost.
ik vroeg het eigenlijk vanwege dit probleem:
bij het stationair laten lopen van de AX blijft ie [te veel] gas geven, ook hogere toeren daardoor. Heeft iemand nog een tip om dit te verhelpen? Het is op zich mooi dat ie uit zichzelf al vooruit wil maar hij geeft zoveel gas dat het onder de 35 km per uur geen zin heeft om bij te trappen.
Is het meten van je toerental ook mogelijk in zijn vrij?
Ik ga de ecu nog maar een keer resetten denk ik, in de hoop dat dit de problemen oplost.
MEMYSELFANDMYAX1.1iU9IMAGE1991
meten van je toerental zonder toerenteler is niet echt mogelijk..
is dit probleem alleen bij koude motor?
het zou kunnen dat je gaskleppositiemeter blijft hangen..
OF dat er een vacuumslangetje los zit..
zoek dus eerst eens naar lekkage, het is in ieder geval niet goed.. maar dat had je zelf ook al bedacht natuulijk
is dit probleem alleen bij koude motor?
het zou kunnen dat je gaskleppositiemeter blijft hangen..
OF dat er een vacuumslangetje los zit..
zoek dus eerst eens naar lekkage, het is in ieder geval niet goed.. maar dat had je zelf ook al bedacht natuulijk
nee het probleem is er ook bij warme motor. Bij het stoplicht veroorzaakt het sneller overstekende voetganger. Het gekke is dat het monopoint-injectiehuis onlangs nog vervangen is, welliswaar ook door een tweedehandsje maar goed. Denk je dat het opnieuw resetten van de ecu enig verschil zal uitmaken?
MEMYSELFANDMYAX1.1iU9IMAGE1991
bij hogere snelheden dus boven de 40 kilometer per uur functioneert de ax als normaal. Ik ben van plan er vandaag mee naar Utrecht te rijden, maar ik weet niet of dat dit te gevaarlijk is. Volgens mij moet het wel kunnen. Maar ja ik heb er eigenlijk geen kaas van gegeten.
MEMYSELFANDMYAX1.1iU9IMAGE1991