help! lasstt van sttttotterende AX en hij slaat ook af

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueAug29, 2006 1:00:48 PM
Location: rotterdam
Contact:

help! lasstt van sttttotterende AX en hij slaat ook af

Post by Basax »

niet naar rechts niet naar links maar zodra je het gas langzaam loslaat.

Ik heb 'm uit laten lezen en toen bleek het de monopoint te zijn. Maar ik heb de monopoint laten vervangen en de ecu gereset. Het probleem is er nog steeds. Hij start wel maar met gasgeven pakt hij niet altijd en stottert de straat over zelfs in zijn twee en drie. Wie kan me helpen ik weet niet meer wat ik moet doen of wat het probleem kan zijn.

heb een AX 1.1 u9 injection [image?] uit 1991

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

welkom bij de club :wink:
Het kan ook je brandstoffilter zijn die verstopt zit. Loopt ie stationair wel goed?
En wat bedoel je met je monopoint? Je injectiehuis?

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueAug29, 2006 1:00:48 PM
Location: rotterdam
Contact:

Post by Basax »

Ik bedoel inderdaad mijn injectiehuis en nee stationair loopt ie ook niet goed, ofwel slaat af. Zou zoiets ook aan de ecu kunnen liggen? Na een reset en het omzetten van het injectiehuis loopt ie heel even goed, zowel stationair en al rijdende maar daarna is het alweer snel mis.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Heb je wel goed gereset?
Je moet je pluspool van je accu halen, even eraf laten, dan terugplaatsen en je ax starten.
absoluut niet ondertussen gas geven en net zo lang laten draaien tot je fan aanslaat. Als ie halverwege uitvalt gewoon opnieuw starten en weer laten draaien.
Ik heb ook weleens de pluspool eraf gehad en na het terugplaatsen gelijk gaan rijden, dan stottert ie ook gigantisch en valt ie ook snel uit, vooral achteruit

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueAug29, 2006 1:00:48 PM
Location: rotterdam
Contact:

Post by Basax »

Ik heb het zelf niet gedaan maar een gast die al 11 jaar bij een citroen garage werkt, hij zei dat, dat allemaal niet zo nauwkeurig kwam. Maar het valt nog even zelf te proberen. Ik baal ervan hij is notabene net door de apk.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

komt wel nauwkeurig dus, ik praat uit ervaring. (twee verschillende ax-jes) Je moet hem gewoon stationair laten draaien anders gaat ie alleen maar slechter lopen door het resetten.

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueAug29, 2006 1:00:48 PM
Location: rotterdam
Contact:

Post by Basax »

he browny, allereerst bedankt voor je nobele pogingen mijn axje weer op de weg te krijgen. Ik hoop echt dat, dat het probleem oplost. Ga ik morgenavond zelf nog even proberen. Die gast van de citroen-dealer zei dat het eventueel ook ergens in de bekabeling kon zitten i.v.m. vochtintreding ofzo. Hij adviseerde effe alle stekkertjes na te lopen en de pinnetjes een beetje bij te buigen. Kan het eventueel ook kortsluiting of iets anders zijn denk je?

nogmaals bedankt :shock:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Alleen bij het wegrijden na het starten?
Zou vocht onder het verdelerkapje kunnen zijn.
Dat is waar de bougiekabels beginnen.

Maar zou eerst idd de ecu zichzelf 's goed laten inregelen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Ik heb iets soortgelijks gehad, toen zat er een draadbreuk in de + naar de ECU. Joost_AX_GTI van het forum hier heeft bij zijn 1.1 ook zoiets gehad, hij had een draadbreuk in de + vanaf zijn contactsleutel.

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueAug29, 2006 1:00:48 PM
Location: rotterdam
Contact:

Post by Basax »

hoe kom ik erachter waar de draadbreuk zit, mocht dat het euvel zijn? :|

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Basax wrote:hoe kom ik erachter waar de draadbreuk zit, mocht dat het euvel zijn? :|


doormeten, das echt een rotwerk, anders complete kabelboom vervangen, das misschien wel makkelijker.

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

Post by flexie »

Browny wrote:Heb je wel goed gereset?
Je moet je pluspool van je accu halen, even eraf laten, dan terugplaatsen en je AX starten.
absoluut niet ondertussen gas geven en net zo lang laten draaien tot je fan aanslaat. Als ie halverwege uitvalt gewoon opnieuw starten en weer laten draaien.
Ik heb ook weleens de pluspool eraf gehad en na het terugplaatsen gelijk gaan rijden, dan stottert ie ook gigantisch en valt ie ook snel uit, vooral achteruit


volgens mij moest je ook de + en de - even tegen elkaar houden :!: :!:
AX GTI best ever !!! :dance

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
Location: noord groningen

Post by citroenAleX »

nee je hoeft de + en de - niet tegen elkaar te houden.
wat je wel zou kunnen doen is de stekker van de ecu zelf eruit halen 2 tellen wachten en hem er weer in doen.
dit heeft als voordeel dat je je radio niet opnieuw hoeft in te stellen.
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Mijn TGS schokte ook verschikkelijk met een heel klein beetje gas, dus of bij file rijden of het gas loslaten.

Bij mij is het grootste probleem verholpen door de spanningsregelaar te vervangen (koolborstels). Dit was niet veel werk en het probleem was er grotendeels mee weg.

BIj mij kwam het schokken dan wel met knipperende verlichting en onregelmatig stationair lopen.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply