Uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Uitlaat
Helaas, de uitlaatpijp heeft het gedeeltelijk begeven. Eindelijk een reden om het lasapparaat van mijn pa eens te gebruiken. Maar voordat ik zover ben moet de pijp eraf. Iemand idee hoeveel tijd dat zal en hoe je dat het beste kunt aanpakken? Lijkt me een simpele klus, maar je weet maar nooit vandaar de vraag. Het is een uitlaat die bestaat uit ??n pijp, van spruitstuk naar uitlaat.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Gerbrand wrote:Het gaat om de pijp tussen het spruitstuk en de einddemper. Die heeft een trechtervormig uiteinde. Door een drempel (oid) is een gedeelte hiervan afgebroken.
Ik heb een tijdje geledne ook deze complete pijp vervangen omdat een schroef
waarmee het sprijtstuk aan die pijp vastzit kapot was gegaan.
Ik heb gewoon het spruitstuk+pijp van een sloper afgehaald en die er COMPLEET onder gezet.
Nu is mijn auto weer redelijk stil en in ieder geval gas-dicht.
Duz vervanging lijkt mij wel een goedkope oplossing... ik was ?15,- kwijt.
Succes ermee
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw