Achterruitverwarming

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Achterruitverwarming

Post by dvdoornik »

Hoi,

weet iemand hoe je achterruitverwarming kunt maken, de mijne is los gekomen, dus het contactoppervlak, waar de draad zeg maar tegen de achterruit komt, is afgebroken :(

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Succes!

Ik heb hier ook een paar weekenden aan lopen klooien en het nooit meer goed gekregen ..... het probleem is dat je zelf nooit zo netjes en heet kunt solderen als het in de fabriek gebeurd is ...

Ik kreeg hem wel weer vast, maar na 3x mijn kofferbak dichtgooien kwam het weer los ...

Heb nu geen achteruitverwarming en eerlijk gezegd mis ik het totaal niet. Het is een klein autotje, dus met de blower heb je hem ook zo schoon. Je moet voor het wegrijden alleen even de zijruitjes en spiegels condens/ijsvrij maken zodat je daarin iets ziet... blower heb je namelijk pas iets aan als de motor warm begint te worden.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

warmte is het probleem niet denk ik, maar kan het glas daar tegen?

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Ik zou op de sloop een nieuw achter raamje halen met verwarining is denk ik veel makkelijker
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="dvdoornik"]warmte is het probleem niet denk ik, maar kan het glas daar tegen?[/quote]

Kan de ruit wel hebben ... maar het probleem is dat je zelf eigenlijk alleen "zacht" en dus niet heel warm kunt solderen ... met je huis tuin en keuken soldeerbout...

Het alternatief is "hard/warm" solderen (zo is het ook in de fabriek gedaan) ... veel sterker ... maar dit zul je met een gasbrandertje moeten doen ... en dit krijg je denk niet voor elkaar denk ik zonder andere dingen te in de fik te steken of te beschadigen ...

zie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solderen


Kortom een andere klep op de sloop halen of het gewoon lekker zo laten is denk ik de kortste klap!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

De oplossing is een electro lijm halen bij de brezan. Dat is een heeel klein potje (5ml ofzo) met daarin een oplossing die stroom geleid en waarmee je dus je achterruit verwarming kan repareren.

Is wel duur. Schijnt zilver in te zitten. Dat kleine pokke flesje kostte al iets van 25 euro...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Heb je het daarmee voor elkaar gekregen?

Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik van een monteur bij mijn garage had gehoord dat hij er op zijn eigen auto slechte ervaring mee had .... het is inderdaad kakkend duur (+-25E), dus ik vond het een te grote gok!

Post Reply