Oververhitte remmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Oververhitte remmen
Begint een vervelend probleem te worden.
Na een paar minuutjes (extreem) sportief rijden eindigt het tegenwoordig op niet echt de goeie manier.
Een paar weekjes terug met 40km/h door een rood stoplicht geschoten. Slippende banden een 90 graden bocht om. Omdat de remmen oververhit waren.
Gisteren weer hetelfde. Met een paar vrienden een beetje achter elkaar aan dollen. En ik eindig op een verdrijvingsvlak. Een meter voor een paal tot stilstand. Weer omdat de remmen ermee ophouden.
Wat feiten:
Het pendaal blijft gewoon goed aanvoelen. Je kan er dus kracht opzetten.
Alleen gebeurd er heel weinig.
Als je dan uitstapt ruik je op zo'n 30cm afstand van je velgen dat alles HEET is. Je ruikt te hete remmen.
Schijf ga ik maar niet aan voelen. Maar mijn LM velgen zijn goed op temperatuur. Je kan je handen erop houden. Maar ze zijn redelijk heet.
Helaas zit ik nog met het 1.1i rem systeem. 238mm schijven.
Zijn gegroefde Brembo schijven. Met EBC Greenstuff blokken. Beide zijn nog lang niet versleten.
Andere voorpoten vind ik niet echt een optie. Ik wil mijn 3 gaats behouden. Aangezien ik onbeschadigde Aez Ecco velgen heb.
Volgens mijn oom kookt de remvloeistof. En heb ik daarom geen remdruk meer. Schijnt niet zo goed te zijn voor je lagers ook.
Iemand wel eens van kokende remolie gehoord?
Na een paar minuutjes (extreem) sportief rijden eindigt het tegenwoordig op niet echt de goeie manier.
Een paar weekjes terug met 40km/h door een rood stoplicht geschoten. Slippende banden een 90 graden bocht om. Omdat de remmen oververhit waren.
Gisteren weer hetelfde. Met een paar vrienden een beetje achter elkaar aan dollen. En ik eindig op een verdrijvingsvlak. Een meter voor een paal tot stilstand. Weer omdat de remmen ermee ophouden.
Wat feiten:
Het pendaal blijft gewoon goed aanvoelen. Je kan er dus kracht opzetten.
Alleen gebeurd er heel weinig.
Als je dan uitstapt ruik je op zo'n 30cm afstand van je velgen dat alles HEET is. Je ruikt te hete remmen.
Schijf ga ik maar niet aan voelen. Maar mijn LM velgen zijn goed op temperatuur. Je kan je handen erop houden. Maar ze zijn redelijk heet.
Helaas zit ik nog met het 1.1i rem systeem. 238mm schijven.
Zijn gegroefde Brembo schijven. Met EBC Greenstuff blokken. Beide zijn nog lang niet versleten.
Andere voorpoten vind ik niet echt een optie. Ik wil mijn 3 gaats behouden. Aangezien ik onbeschadigde Aez Ecco velgen heb.
Volgens mijn oom kookt de remvloeistof. En heb ik daarom geen remdruk meer. Schijnt niet zo goed te zijn voor je lagers ook.
Iemand wel eens van kokende remolie gehoord?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja de olie is recent vervangen. Zeker niet meer dan 1 jaar terug.
Zit nu Dot5 in uit mijn hoofd. Schijnt dat Dot6 een beter bestand is tegen hitte. Iemand ervaring ermee? Of een overzichtje?
Zit nu Dot5 in uit mijn hoofd. Schijnt dat Dot6 een beter bestand is tegen hitte. Iemand ervaring ermee? Of een overzichtje?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Ja de olie is recent vervangen. Zeker niet meer dan 1 jaar terug.
Zit nu Dot5 in uit mijn hoofd. Schijnt dat Dot6 een beter bestand is tegen hitte. Iemand ervaring ermee? Of een overzichtje?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=9964
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dat was nuttige info. Thx.
Ik ga maar voor de Dot 5.1 dan. Ben er nu alleen niet zeker meer van wat er nu in zit. Dot 4 of Dot 5. Zal dan toch hopelijk 4 zijn. Met 5 zou ik dus een serieus probleem hebben. Eerst maar is navragen.
Ik ga maar voor de Dot 5.1 dan. Ben er nu alleen niet zeker meer van wat er nu in zit. Dot 4 of Dot 5. Zal dan toch hopelijk 4 zijn. Met 5 zou ik dus een serieus probleem hebben. Eerst maar is navragen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Heb een tijdje met als nieuwe remmen rondgereden op een GT, maar die ongeventileerde schijfjes is toch maar matig voor sportief gebruik.
Was met nieuwe blokken en vloeistof.
Als je echt vaker een beroep moet doen op je remmen (zoals jij dus) dan zou ik zelf toch voor iets beters kiezen, zit je wel weer aan 4 gats velgen.
Veerpoot hoeft niet eens per se vervangen te worden.
Was met nieuwe blokken en vloeistof.
Als je echt vaker een beroep moet doen op je remmen (zoals jij dus) dan zou ik zelf toch voor iets beters kiezen, zit je wel weer aan 4 gats velgen.
Veerpoot hoeft niet eens per se vervangen te worden.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
TB wrote:Een AX is nou ook niet zo een zware auto. Dus de remmen die jij hebt moeten t volgens mij makkelijk kunnen hebben. Zou het probleem ook in de remvloeistof zoeken. Hoofdremcilinder wel ok?
remmen van een ax laat ik binnnen 5 min faden als het moet , alles wat massief is gaat snel faden, ook in dit verhaal. De blokken verglazen door de hitte en de auto remd voor geen meter meer.
de enige vaste oplossing is geventileerde schijven nemen, maargoed je wilt geen 4 gaats dus dan zou je schijven moeten zoeken die ongeboord zijn waar je dus nog zelf gaten in kan maken, word dan een duur en lastig geintje. Andere optie is een saxo onderstel, ecco's verkopen en de 4 gaats versie of wat dan ook terug kopen.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: WedAug17, 2005 3:12:31 PM
- Location: Rosmalen
Dag Mark,
Met 40 km /u door een rood stoplicht schieten; ik zie dan altijd mijn dochter van 10 daar fietsen. Snap je wat ik bedoel ? Los van de remschijfverhalen lijkt dit soort rijden helemaal nergens op. En de slachtoffers zijn altijd degenen die er niets aan kunnen doen. Misschien even gaan nadenken, en dit soort rijstijl bewaren voor op een circuit !
Tom[/b]
Met 40 km /u door een rood stoplicht schieten; ik zie dan altijd mijn dochter van 10 daar fietsen. Snap je wat ik bedoel ? Los van de remschijfverhalen lijkt dit soort rijden helemaal nergens op. En de slachtoffers zijn altijd degenen die er niets aan kunnen doen. Misschien even gaan nadenken, en dit soort rijstijl bewaren voor op een circuit !
Tom[/b]
Geld speelt geen rol, want ik heb het niet.
Heer Bommel wrote:Dag Mark,
Met 40 km /u door een rood stoplicht schieten; ik zie dan altijd mijn dochter van 10 daar fietsen. Snap je wat ik bedoel ? Los van de remschijfverhalen lijkt dit soort rijden helemaal nergens op. En de slachtoffers zijn altijd degenen die er niets aan kunnen doen. Misschien even gaan nadenken, en dit soort rijstijl bewaren voor op een circuit !
Tom
? het gaat er Mark erom dat hij iets aan zijn remmen wilt doen omdat hij ze niet meer kan vertrouwen.
Dus juist omdat soort dingen te voorkomen.
Ik geloof en weet zeker dat dit Mark zijn bedoeling niet kan zijn
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: WedAug17, 2005 3:12:31 PM
- Location: Rosmalen
remschijven
Joost,
Het zal zeker niet de bedoeling van Mark zijn om ongelukken te veroorzaken, maar dat laat naar mijn idee recht overeind dat "extreem sportief rijden", zodanig dat een normaal remsysteem de boel niet meer aan kan, niet op de openbare weg thuishoort. Er kleven risico's aan die je niet behoort te willen nemen. Sorry voor deze misschien wat moralistische stellingname, maar ik zie teveel opgefokte autootjes de meest waanzinnige dingen uithalen, waaronder dus met idiote snelheden rijden. Ik blijf erbij: dat is circuitwerk.
groet, Tom
Het zal zeker niet de bedoeling van Mark zijn om ongelukken te veroorzaken, maar dat laat naar mijn idee recht overeind dat "extreem sportief rijden", zodanig dat een normaal remsysteem de boel niet meer aan kan, niet op de openbare weg thuishoort. Er kleven risico's aan die je niet behoort te willen nemen. Sorry voor deze misschien wat moralistische stellingname, maar ik zie teveel opgefokte autootjes de meest waanzinnige dingen uithalen, waaronder dus met idiote snelheden rijden. Ik blijf erbij: dat is circuitwerk.
groet, Tom
Geld speelt geen rol, want ik heb het niet.
Uitteraard gaat dit verhaal erom om herhaling te voorkomen. Daarbij komt ook nog eens dat dit gebeurde om 23.00 's avonds. En op een rustige weg. Ik ga heus niet als een dwaas door een dorp heenkrossen.
Misschien wil ik zelf ook mijn auto wel heel houden. En vind het dus idd wel fijn als ik feilloos op mijn remmen kan vertrouwen.
Ik heb 4 jaar werk in mijn auto gestoken. En ga echt de risico's niet nemen om hem in een paar minuten op een hoop te rijden.
Ik denk dat ik toch eerst ga kijken om de remolie te verversen voor de Dot 5.1. De goedkoopste en makkelijkste oplossing. Werkt het niet. Dan is het sowieso altijd goed nieuwe olie te hebben. Geventileerde schijven zou leuk zijn. Maar ik heb geen zin in de 4 gaats ombouw. Mede omdat ik nu compleet 100% onbeschadigde 3gaats AEZ ecco velgen heb. En het me te duur is om weer een nieuwe set velgen aan te schaffen.
Misschien wil ik zelf ook mijn auto wel heel houden. En vind het dus idd wel fijn als ik feilloos op mijn remmen kan vertrouwen.
Ik heb 4 jaar werk in mijn auto gestoken. En ga echt de risico's niet nemen om hem in een paar minuten op een hoop te rijden.
Ik denk dat ik toch eerst ga kijken om de remolie te verversen voor de Dot 5.1. De goedkoopste en makkelijkste oplossing. Werkt het niet. Dan is het sowieso altijd goed nieuwe olie te hebben. Geventileerde schijven zou leuk zijn. Maar ik heb geen zin in de 4 gaats ombouw. Mede omdat ik nu compleet 100% onbeschadigde 3gaats AEZ ecco velgen heb. En het me te duur is om weer een nieuwe set velgen aan te schaffen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: WedAug17, 2005 3:12:31 PM
- Location: Rosmalen
remmenspul enzo
Mark,
Het zal wel komen door mijn vaderschap, overbezorgdheid enzo. Je ziet af en toe gasten....
Tom
Het zal wel komen door mijn vaderschap, overbezorgdheid enzo. Je ziet af en toe gasten....
Tom
Geld speelt geen rol, want ik heb het niet.
Mark wrote:Uitteraard gaat dit verhaal erom om herhaling te voorkomen. Daarbij komt ook nog eens dat dit gebeurde om 23.00 's avonds. En op een rustige weg. Ik ga heus niet als een dwaas door een dorp heenkrossen.
Misschien wil ik zelf ook mijn auto wel heel houden. En vind het dus idd wel fijn als ik feilloos op mijn remmen kan vertrouwen.
Ik heb 4 jaar werk in mijn auto gestoken. En ga echt de risico's niet nemen om hem in een paar minuten op een hoop te rijden.
Ik denk dat ik toch eerst ga kijken om de remolie te verversen voor de Dot 5.1. De goedkoopste en makkelijkste oplossing. Werkt het niet. Dan is het sowieso altijd goed nieuwe olie te hebben. Geventileerde schijven zou leuk zijn. Maar ik heb geen zin in de 4 gaats ombouw. Mede omdat ik nu compleet 100% onbeschadigde 3gaats AEZ ecco velgen heb. En het me te duur is om weer een nieuwe set velgen aan te schaffen.
Jij had toch ook een 1.4 van een zx erin ofzo? Ik rij ook met 1.1 schijfjes rond, nooit echt problemen, tot op het laatst...
Welke schijven passen ernog meer onder dan (grotere?)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Idd een 1.4i ZX motor erin ja. En nog de 238mm schijven.
Als mijn huidige remblokken en schijven versleten zijn zou ik natuurlijk nog wel de 1.4i schijven erop kunnen zetten. Moet ik natuurlijk alleen ook weer nieuwe remklauwen kopen. Ook weer niet goedkoop.
Als mijn huidige remblokken en schijven versleten zijn zou ik natuurlijk nog wel de 1.4i schijven erop kunnen zetten. Moet ik natuurlijk alleen ook weer nieuwe remklauwen kopen. Ook weer niet goedkoop.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Re: Oververhitte remmen
Probleem wat je beschrijft heet 'fading'.
Oorzaak: je remt als een mietje!!
Geintje
ff serieus:
Als je er kracht op kunt zetten is er niks mis met je remvloeistof. Juist de kokende waterbellen in de remleidingen zorgen ervoor dat je het pedaal in kunt drukken zonder enige weerstand. Stoom laat zich namelijk prima comprimeren. Dit in tegenstelling tot de echte remvloeistof.
Dat betekent tevens dat er dus ook niet echt iets mis is met je hoofdremcilinder of je leidingen.
Stinken wil niet direct zeggen dat de zaak oververhit is. Je zit natuurlijk wel dicht tegen de grens. Maar ja, dat is natuurlijk ook de consequentie als je flink aan het trappen bent geweest.
Hoe zien de schijven er nu uit? Helemaal blauw uitgeslagen of hittescheurtjes is niet goed, dan ben je aan nieuwe schijven toe.
Minstens zo belangrijk zijn de blokjes. Die zorgen voor de echte remwerking! Je zegt dat ze nog niet versleten zijn. Bedoel je daarmee dat ze nog voldoende dikte hebben? Dat zegt namelijk niet alles. Haal ze er eens uit. Als ze eruit zien als zwarte bloemkool zijn ze rijp voor de prullenbak, ongeacht hoe dik ze zijn. Hetzelfde geldt als ze helemaal verglaasd zijn.
In dat geval is de conclusie dat in ieder geval de blokken niet geschikt zijn voor deze combinatie.
Met combinatie bedoel ik de auto (massa), de rijstijl (sportief) en de remtechniek.
- Aan de auto valt niet veel te veranderen.
- Aan de rijstijl wel, maar vermoedelijk wil je dat niet .
- Aan de remtechniek kun je wel werken. Het zou me niks verbazen als je daarmee je fading klachten op zou kunnen lossen (totdat je gewoon nog harder gaat rijden natuurlijk ).
Het eerste wat je leert op een racecursus voor beginners is dat je laat-later-later-l?ter-l?ter-nog later-nog later- L??T moet remmen. En dan ook meteen KEIHARD REMMEN.
De manier van remmen die iedereen zich -onbewust- aanleert is om geleidelijk de auto te vertragen. Dat is namelijk verreweg het meest comfortabel. Daarop is de remmerij van een auto over het algemeen ook afgestemd en daar kan ie dus ook tegen.
Dat gaat dus mis als je -bijvoorbeeld- lichtjes remmend die steile helling afrijdt (v?le ANWB leden gingen u voor op hun eerste vakantie in de Alpen ). De remmen produceren dan constant hitte en krijgen niet de kans op af te koelen.
Hetzelfde gaat op voor sportief rijden op straat. Je vertraagt veelvuldig en kort achter elkaar vanaf hoge snelheid. Ergo: je remmerij heeft onvoldoende tijd om al die hitte af te voeren.
In de racerij speelt dit probleem natuurlijk helemaal. Behalve montage van dikke, vette remsystemen blijft de gouden regel dan ook: rem kort en rem hard.
Nou even terug naar de hardware:
De remmerij van een 1.1 is natuurlijk al niet overbemeten. Hij is ontworpen voor een superlicht, zuinig en rustig auto'tje. Geen wonder dat die dus snel overbelast raakt.
EBC Greenstuff heb ik zelf geen ervaring mee. Dat zijn toch die blokken die zo lekker weinig remstof achterlaten? Wat ik er van lees zijn dat geen super remblokken verder, al zijn ze vast beter dan origineel. Ik zou als ik jou was in ieder geval andere blokken gaan gebruiken. Misschien EBC Red?
Probeer anders eens Ferodo DS2000 of DS2500. Daarvan lees ik uitsluitend een heleboel zeer tevreden verhalen. Ook een redelijk goede prijs-kwaliteit verhouding trouwens.
Pagid schijnt ook leuke blokjes te leveren, maar da's dan weer flink duurder geloof ik.
Tot slot: heb je de remslangen al vervangen door staalgevlochten leidingen (bijv Goodridge)? Dat zou in jouw geval ook niet onverstandig wezen lijkt me. Zorgt in ieder geval voor nog betere pedaalrespons en nog meer veiligheid (betrouwbaar).
Oorzaak: je remt als een mietje!!
Geintje
ff serieus:
Mark wrote:Wat feiten:
Het pendaal blijft gewoon goed aanvoelen. Je kan er dus kracht opzetten.
Alleen gebeurd er heel weinig.
Als je er kracht op kunt zetten is er niks mis met je remvloeistof. Juist de kokende waterbellen in de remleidingen zorgen ervoor dat je het pedaal in kunt drukken zonder enige weerstand. Stoom laat zich namelijk prima comprimeren. Dit in tegenstelling tot de echte remvloeistof.
Dat betekent tevens dat er dus ook niet echt iets mis is met je hoofdremcilinder of je leidingen.
Mark wrote:Als je dan uitstapt ruik je op zo'n 30cm afstand van je velgen dat alles HEET is. Je ruikt te hete remmen.
Schijf ga ik maar niet aan voelen. Maar mijn LM velgen zijn goed op temperatuur. Je kan je handen erop houden. Maar ze zijn redelijk heet.
Stinken wil niet direct zeggen dat de zaak oververhit is. Je zit natuurlijk wel dicht tegen de grens. Maar ja, dat is natuurlijk ook de consequentie als je flink aan het trappen bent geweest.
Mark wrote:Helaas zit ik nog met het 1.1i rem systeem. 238mm schijven.
Zijn gegroefde Brembo schijven. Met EBC Greenstuff blokken. Beide zijn nog lang niet versleten.
Hoe zien de schijven er nu uit? Helemaal blauw uitgeslagen of hittescheurtjes is niet goed, dan ben je aan nieuwe schijven toe.
Minstens zo belangrijk zijn de blokjes. Die zorgen voor de echte remwerking! Je zegt dat ze nog niet versleten zijn. Bedoel je daarmee dat ze nog voldoende dikte hebben? Dat zegt namelijk niet alles. Haal ze er eens uit. Als ze eruit zien als zwarte bloemkool zijn ze rijp voor de prullenbak, ongeacht hoe dik ze zijn. Hetzelfde geldt als ze helemaal verglaasd zijn.
In dat geval is de conclusie dat in ieder geval de blokken niet geschikt zijn voor deze combinatie.
Met combinatie bedoel ik de auto (massa), de rijstijl (sportief) en de remtechniek.
- Aan de auto valt niet veel te veranderen.
- Aan de rijstijl wel, maar vermoedelijk wil je dat niet .
- Aan de remtechniek kun je wel werken. Het zou me niks verbazen als je daarmee je fading klachten op zou kunnen lossen (totdat je gewoon nog harder gaat rijden natuurlijk ).
Het eerste wat je leert op een racecursus voor beginners is dat je laat-later-later-l?ter-l?ter-nog later-nog later- L??T moet remmen. En dan ook meteen KEIHARD REMMEN.
De manier van remmen die iedereen zich -onbewust- aanleert is om geleidelijk de auto te vertragen. Dat is namelijk verreweg het meest comfortabel. Daarop is de remmerij van een auto over het algemeen ook afgestemd en daar kan ie dus ook tegen.
Dat gaat dus mis als je -bijvoorbeeld- lichtjes remmend die steile helling afrijdt (v?le ANWB leden gingen u voor op hun eerste vakantie in de Alpen ). De remmen produceren dan constant hitte en krijgen niet de kans op af te koelen.
Hetzelfde gaat op voor sportief rijden op straat. Je vertraagt veelvuldig en kort achter elkaar vanaf hoge snelheid. Ergo: je remmerij heeft onvoldoende tijd om al die hitte af te voeren.
In de racerij speelt dit probleem natuurlijk helemaal. Behalve montage van dikke, vette remsystemen blijft de gouden regel dan ook: rem kort en rem hard.
Nou even terug naar de hardware:
De remmerij van een 1.1 is natuurlijk al niet overbemeten. Hij is ontworpen voor een superlicht, zuinig en rustig auto'tje. Geen wonder dat die dus snel overbelast raakt.
EBC Greenstuff heb ik zelf geen ervaring mee. Dat zijn toch die blokken die zo lekker weinig remstof achterlaten? Wat ik er van lees zijn dat geen super remblokken verder, al zijn ze vast beter dan origineel. Ik zou als ik jou was in ieder geval andere blokken gaan gebruiken. Misschien EBC Red?
Probeer anders eens Ferodo DS2000 of DS2500. Daarvan lees ik uitsluitend een heleboel zeer tevreden verhalen. Ook een redelijk goede prijs-kwaliteit verhouding trouwens.
Pagid schijnt ook leuke blokjes te leveren, maar da's dan weer flink duurder geloof ik.
Tot slot: heb je de remslangen al vervangen door staalgevlochten leidingen (bijv Goodridge)? Dat zou in jouw geval ook niet onverstandig wezen lijkt me. Zorgt in ieder geval voor nog betere pedaalrespons en nog meer veiligheid (betrouwbaar).
Mark wrote:Idd een 1.4i ZX motor erin ja. En nog de 238mm schijven.
Als mijn huidige remblokken en schijven versleten zijn zou ik natuurlijk nog wel de 1.4i schijven erop kunnen zetten. Moet ik natuurlijk alleen ook weer nieuwe remklauwen kopen. Ook weer niet goedkoop.
klauwen zijn hetzelfde de poten zijn anders
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio