stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Oeps, dat ging ff heel zwaar fout... nahjah.. dan maar een reactie posten.
Op dit moment rij ik weer rond met me originele filter maar natuurlijk
wel zonder dat hele pijp-gedoe, waardoor je hetzelfde geluid krijgt.
In de toekomst komt het open luchtfilter er wel weer onder maar ik heb
er nu gewoon te weinig tijd voor om daar ffies mee aan de slag te gaan.
Hij valt er namelijk elke keer weer af
Op dit moment rij ik weer rond met me originele filter maar natuurlijk
wel zonder dat hele pijp-gedoe, waardoor je hetzelfde geluid krijgt.
In de toekomst komt het open luchtfilter er wel weer onder maar ik heb
er nu gewoon te weinig tijd voor om daar ffies mee aan de slag te gaan.
Hij valt er namelijk elke keer weer af
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Starter
- Posts: 15
- Joined: ThuDec18, 2003 8:09:01 PM
- Location: zonnebeke - belgie
- Contact:
o by the way k'heb ook effen een sportluchtfilterke gemonteerd met zelfgemaakte aanzuigbuis diam. 60mm van afvoeronderdelen dit alles heeft ongeveer 45min. geduurd
zie volgende link : onderaan de pagina
http://www.cardomain.com/memberpage/459076/4
was een beetje krap maar alles past en kan dicht an ers zagen we toch gewoon een gat in de motorkap hebben we direct frisse lucht en plaats
zie volgende link : onderaan de pagina
http://www.cardomain.com/memberpage/459076/4
was een beetje krap maar alles past en kan dicht an ers zagen we toch gewoon een gat in de motorkap hebben we direct frisse lucht en plaats
666 - EVIL GT
-
- AX Starter
- Posts: 15
- Joined: ThuDec18, 2003 8:09:01 PM
- Location: zonnebeke - belgie
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hmmz... is ook een idee... met PVC aan eht werk... staat wel apart zeg
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Starter
- Posts: 15
- Joined: ThuDec18, 2003 8:09:01 PM
- Location: zonnebeke - belgie
- Contact:
k'heb de buitenkant van de buis die in het orginele zwarte stuk zit
opgeschuurd zodat die grof is , zo zal die minder vlug eruit glijden en de boel stevig vastgezet
MIJN VRAAG IS NU : IK HEB EEN CARBURATOR VERSIE VAN DE 1400 GT
?
MOET IK NU MIJN MENGSEL RIJKER ZETTEN ? HAD HET GEVOEL ALS IK LICHTJES MIJN CHOKE IN WERKING ZETTE (LEES UITROK) DAT IE MINDER SNAKTE BIJ HET OPTREKKEN
EN ZO JA WAAR DOE IK DAT ----> AAN WELKE VIJS MOET IK DRAAIEN
opgeschuurd zodat die grof is , zo zal die minder vlug eruit glijden en de boel stevig vastgezet
MIJN VRAAG IS NU : IK HEB EEN CARBURATOR VERSIE VAN DE 1400 GT
?
MOET IK NU MIJN MENGSEL RIJKER ZETTEN ? HAD HET GEVOEL ALS IK LICHTJES MIJN CHOKE IN WERKING ZETTE (LEES UITROK) DAT IE MINDER SNAKTE BIJ HET OPTREKKEN
EN ZO JA WAAR DOE IK DAT ----> AAN WELKE VIJS MOET IK DRAAIEN
666 - EVIL GT
axo wrote:ja en hoe doe je dat bij injectie?
injectie regelt dat zelf carb moet je zelfs in het ergste gevallen andere srpeoiers inzetten. meer vermogen is meer benzine+ meer lucht dus id wat rijker zetten kan nooit kwaad
mzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Sneller op toeren komen van je motor. Meer vermogen bij hoge toerentallen. Vreemd maar waar zuiniger (je motor hoeft minder hard te zuigen). Als je behoeft hebt aan veel vermogen (benzine en lucht) dan is dat beschikbaar.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nog een keer...
Klopt het dat er voor injectiesystemen aparte luchtfilterkits zijn? Zo ja, waarin ligt het verschil? Is het wel verstandig om een gewone open luchtfilter op een injectie plaatsen?
-----------------------------------------------
Grtz, Rik
-----------------------------------------------
Grtz, Rik
Maakt niets uit je hebt wel van die kits daar zit een buis bij om je filter op een kouwe plek te hangen. Bij inj regelt je ecu het mengsel zelf bij. Met een carb moet je dat zelf bijstellen. Open luchtfilter past overal op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Okey,
Stell dat je de lucht aanvoer aanpast, door een open luchtfilter, intercoler, Turbo of supper charger. Wat gebeurt er dan eigenlijk in de motor ???
Als er meer of makkelijker lucht in komt, moet er dan ook meer brandstof in?
En hoe regel je dit het best?
Wat zijn de beste verhoudingen?
Ut Paterke
Stell dat je de lucht aanvoer aanpast, door een open luchtfilter, intercoler, Turbo of supper charger. Wat gebeurt er dan eigenlijk in de motor ???
Als er meer of makkelijker lucht in komt, moet er dan ook meer brandstof in?
En hoe regel je dit het best?
Wat zijn de beste verhoudingen?
Ut Paterke
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Sander wrote:Maakt niets uit je hebt wel van die kits daar zit een buis bij om je filter op een kouwe plek te hangen. Bij inj regelt je ecu het mengsel zelf bij. Met een carb moet je dat zelf bijstellen. Open luchtfilter past overal op.
Oow, ik heb anders nog nooit wat afgesteld nadat ik mijn open luchtfilter heb gemonteerd...
Had dit dan duz WEL gemoeten Als ik kijk naar de huidige prestaties zou ik zeggen van niet eigenlijk...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Da's vreemt,
Ik ben ff op zoek geweest. benziene is gemiddeld C9-H20 dus er moeten 14 x O2 naar de motor om een molecuul benzine geheel te verbranden. en een vlamsnelheid van 30 m/s te garanderen.
Een verhouding van 1 Kg benzine op 14,7 Kg lucht, deze verhouding komt ook aardig over een met mijn berekening. Omdat er in luch meer zit dan alleen O2.
Als ik nu de druk van de inkomende luch ga opvoeren d.m.v. een turbo. dan zou er teoretisch gezien meer lucht in gaan, dus er moet ook meer brandstof in.
wordt de kompressie in een cilinder dan ook hoger ?
Lijkt mij wel, in hoeverre kan je hier mee doorgaan met euro loodvrij. met een octaan gehalte van 95 ?
Hoe weet mijn motor nu zelf hoeveel brandstof er in moet ???
Daar ben ik nog ff niet achter ?
Help.
Gerard Tip's ?
Ik ben ff op zoek geweest. benziene is gemiddeld C9-H20 dus er moeten 14 x O2 naar de motor om een molecuul benzine geheel te verbranden. en een vlamsnelheid van 30 m/s te garanderen.
Een verhouding van 1 Kg benzine op 14,7 Kg lucht, deze verhouding komt ook aardig over een met mijn berekening. Omdat er in luch meer zit dan alleen O2.
Als ik nu de druk van de inkomende luch ga opvoeren d.m.v. een turbo. dan zou er teoretisch gezien meer lucht in gaan, dus er moet ook meer brandstof in.
wordt de kompressie in een cilinder dan ook hoger ?
Lijkt mij wel, in hoeverre kan je hier mee doorgaan met euro loodvrij. met een octaan gehalte van 95 ?
Hoe weet mijn motor nu zelf hoeveel brandstof er in moet ???
Daar ben ik nog ff niet achter ?
Help.
Gerard Tip's ?
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: MonNov17, 2003 12:54:12 AM
- Location: Uithuizen (Groningen!)
een open filter( 10 tot 100 eu) geeft over het algemeen tot 5% extra vermogen.
Als je auto een boordcomputer heeft past deze de brandstof/lucht verhouding aan. anders moet het handmatig. Probeer zo veel mogelijk koude lucht aan te zuigen. deze bevat meer zuurstof... plaats bij voorkeur een setje brisk premium bougies ( 10 eu per stuk!) er in en het liefst ook nog topkwaliteit kabels (30 eu) en je merkt het verschil. als je het ene aanpast moet je het andere ook doen.
Als je auto een boordcomputer heeft past deze de brandstof/lucht verhouding aan. anders moet het handmatig. Probeer zo veel mogelijk koude lucht aan te zuigen. deze bevat meer zuurstof... plaats bij voorkeur een setje brisk premium bougies ( 10 eu per stuk!) er in en het liefst ook nog topkwaliteit kabels (30 eu) en je merkt het verschil. als je het ene aanpast moet je het andere ook doen.
you wanna play?
Make my fuckin' day!
Het is erg belangrijk dat de achterkant van je ax schoon is. Het is vaak alles wat een ander
te zien krijgt...
Make my fuckin' day!
Het is erg belangrijk dat de achterkant van je ax schoon is. Het is vaak alles wat een ander
te zien krijgt...