CO2 Vraag!!!????
Moderators: denny, vtspower, webmasters
CO2 Vraag!!!????
Ik heb sinds kort een ax 1.1i volcane uit 95 van mijn oom en tante gekregen. Maar hij moet binnenkort voor apk, ze hebben al een keuring laten doen hij is op een paar punten afgekeurd waaronder de co2. Nou is het voor mij niet erg moeilijk om aan de auto te werken, ben zelf bedrijfswagenmonteur, maar het verhaal benzine e.d. is niet mijn sterkste kant. Ik heb al een beetje rond gesnuffeld in de forums hier, maar ik wil graag weten wat nou verstandige dingen zijn om mijn co2 goed te krijgen beginnende bij de simpele en goedkopere oplossingen.
Dingen die ik gelezen heb zijn:
-Brandstoffilter/luchtfilter vv
-kleppen stellen
-bougie's vv
-Andere soort brandstof zoals v-power/ultimate o.i.d.
-Toevoegingen in brandstof zoiets als een cleanergoedje
Zijn dit allemaal dingen die ik kan doen om mijn co2 beter te krijgen?
heb gelezen in een ATH Kluwer vraagbaak dat je niks kunt afstellen ivm een injectiesysteem en alles elektronisch geregeld.
-NOTE- Auto is volgensmij veel in stadsverkeer gebruikt, dus is het ook verstandig om er ff goed mee te gaan rijden, weet bij een diesel als je veel stadsverkeer rijdt op een gegeven moment het roetpercentage een stuk hoger wordt (weinig hoge toeren=bijna nooit schoongeblazen)
Alvast bedankt voor jullie reactie's Djoeri
Dingen die ik gelezen heb zijn:
-Brandstoffilter/luchtfilter vv
-kleppen stellen
-bougie's vv
-Andere soort brandstof zoals v-power/ultimate o.i.d.
-Toevoegingen in brandstof zoiets als een cleanergoedje
Zijn dit allemaal dingen die ik kan doen om mijn co2 beter te krijgen?
heb gelezen in een ATH Kluwer vraagbaak dat je niks kunt afstellen ivm een injectiesysteem en alles elektronisch geregeld.
-NOTE- Auto is volgensmij veel in stadsverkeer gebruikt, dus is het ook verstandig om er ff goed mee te gaan rijden, weet bij een diesel als je veel stadsverkeer rijdt op een gegeven moment het roetpercentage een stuk hoger wordt (weinig hoge toeren=bijna nooit schoongeblazen)
Alvast bedankt voor jullie reactie's Djoeri
Last edited by Djoeri on SunJul09, 2006 6:50:30 PM, edited 1 time in total.
-schoonblazen kan idd geen kwaad..
-het zou kunnen dat je catalysator niet meer functioneerd en dat hij daarom een te hoog CO geeft
-kleppen stellen kan heel veel schelen als dat nog nooit is gedaan
-wellicht zit er gewoon ergens een vacuum slangetje los, dus controleer even alle slangetjes
verder gaf je zelf al een paar goede voorzetten..
ECU Resetten helpt misschien ook, en als de auto veel ind e stad is gebruikt kan dat zoiezo geen kwaad..
-het zou kunnen dat je catalysator niet meer functioneerd en dat hij daarom een te hoog CO geeft
-kleppen stellen kan heel veel schelen als dat nog nooit is gedaan
-wellicht zit er gewoon ergens een vacuum slangetje los, dus controleer even alle slangetjes
verder gaf je zelf al een paar goede voorzetten..
ECU Resetten helpt misschien ook, en als de auto veel ind e stad is gebruikt kan dat zoiezo geen kwaad..
q01z wrote:-schoonblazen kan idd geen kwaad..
-het zou kunnen dat je catalysator niet meer functioneerd en dat hij daarom een te hoog CO geeft
-kleppen stellen kan heel veel schelen als dat nog nooit is gedaan
-wellicht zit er gewoon ergens een vacuum slangetje los, dus controleer even alle slangetjes
verder gaf je zelf al een paar goede voorzetten..
ECU Resetten helpt misschien ook, en als de auto veel ind e stad is gebruikt kan dat zoiezo geen kwaad..
schoonblazen kan idd geen kwaad, tenzij te hoge toeren, mijn volcane uit 94 vond het namelijk tijd worden om een lekke koppakking en een gescheurde cilinderkop te krijgen nadat ik 'm "schoonblies"
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Weet niet wat de co2 uitstoot is moet hem v/d week eens gaan testen op mijn werk. Heb het autootje sinds afgelopen woensdag en heb er nog niet veel tijd gehad om ernaar te kijken. Je hoort binnenkort van me over de reslutaten v/d co2meting
Djoeri
P.s. Als mijn kat defect zou zijn dan zou toch mijn motorlampje moeten gaan branden???
Djoeri
P.s. Als mijn kat defect zou zijn dan zou toch mijn motorlampje moeten gaan branden???
De meeste dingen die je noemt zijn goedkoop of gratis en kunnen zeker geen kwaad als je de voorgeschiedenis van de auto verder niet kent, of het nu helpt je CO2 (CO?) omlaag te halen of niet. Kleppen stellen kost nix (voelermaatje van 2-10 euro als je die nog niet hebt), filters en bougies zullen ooit toch wel moeten dus waarom niet nu, dan weet je gelijk dat het goed is.
Niet elke AX heeft een katalysatorstoringslampje. Het motorstoringslampje zou kunnen branden bij een defecte kat - maar zou het net zo goed niet kunnen doen. Maar de kat vervangen is je laatste optie want die zijn duur...
Succes en laat weten of het lukt!
Niet elke AX heeft een katalysatorstoringslampje. Het motorstoringslampje zou kunnen branden bij een defecte kat - maar zou het net zo goed niet kunnen doen. Maar de kat vervangen is je laatste optie want die zijn duur...
Succes en laat weten of het lukt!
Kijk uit, een Cactussssss
Nog even een vraagje tussendoor, heb geen zin om een nieuw topic te starten, Mijn distributieriem is ergens in 2000 vv dus wordt het wel tijd voor een nieuwe maar mijn vraag is, of het verstandig is om ook mijn waterpomp mee te vervangen!? heb nog ergens gelezen dat iemand zijn distributie had vv zonder de waterpomp erbij en had daarna last van koelwaterlekkage bij de pomp. Zo wat zouden julllie doen?
P.s. heb ecu al gereset en het stadse rijgedrag is ie nu wel zo'n beetje kwijt . En heb nu een open luchtfilter erop zitten, had een collega nog over. Hahaha lache dat geluid wat ie nu maakt
P.s. heb ecu al gereset en het stadse rijgedrag is ie nu wel zo'n beetje kwijt . En heb nu een open luchtfilter erop zitten, had een collega nog over. Hahaha lache dat geluid wat ie nu maakt
Vandaag op mijn werk zelf de co getest => Goed
(CO: 0.01% max 0.5% en Lambda: 1.006 max 1.033.)
Mijn tante had mijn auto al laten keuren ergens en die zeiden dat de co te hoog was . Heb in de tussentijd alleen de ecu gereset en heb een open luchtfilter eropgezet. En er flink meegereden, lekker in zijn toeren gehouden .
Ik weet niet waar het nou aan gelegen heeft maar ben erg blij dat de co goed is hoef ik me daar niet druk meer over te maken, de rest van de apk punten kan ik zo oplossen.
Bedankt voor al jullie reacties Djoeri.
(CO: 0.01% max 0.5% en Lambda: 1.006 max 1.033.)
Mijn tante had mijn auto al laten keuren ergens en die zeiden dat de co te hoog was . Heb in de tussentijd alleen de ecu gereset en heb een open luchtfilter eropgezet. En er flink meegereden, lekker in zijn toeren gehouden .
Ik weet niet waar het nou aan gelegen heeft maar ben erg blij dat de co goed is hoef ik me daar niet druk meer over te maken, de rest van de apk punten kan ik zo oplossen.
Bedankt voor al jullie reacties Djoeri.