Even een kort klein vraagje:
Spanning op de accupolen is bij draaiende motor en veel stroomverbruikers aan <13V. De accu is pas 1,5 jaar oud. Is het nu redelijk om de schuld te geven aan een defecte dynamo?
Spanning <13 V (motor aan), ook met andere dynamo :(
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Spanning <13 V (motor aan), ook met andere dynamo :(
Last edited by pcrodent on ThuJul13, 2006 4:02:15 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
ik had utzelfde probleem, mun accu lade dus niet fatsoenlik op, en dr gingen allemaal lampjes brande opt dashboard(koelwatertemp. en accu-lampje)
Ik heb dus de stroomverdeler, dat ding met die 2 koolstofborsteltjes vervangen, die bleken ook heeeel erg afgesleten te zijn,
maar ze branden nog steeds:(
dus ik heb nog altijd een probleem....
Ik heb dus de stroomverdeler, dat ding met die 2 koolstofborsteltjes vervangen, die bleken ook heeeel erg afgesleten te zijn,
maar ze branden nog steeds:(
dus ik heb nog altijd een probleem....
Nee als er lampjes branden is er inderdaad iets mis. Bij mij brandden er overigens nog geen lampjes onder het rijden, maar ik heb pas een voltmeter ingebouwd dus zag dat er een dynamofalen aan zat te komen.
Weet je zeker dat je dynamo goed bijlaadt (gemeten?)? Voorzover ik weet heeft het koelvloeistoftemperatuurlampje niets te maken met het acculampje, en als je acculampje blijft branden is er kennelijk nog (steeds) iets mis in je elektrische systeem (misschien de accu zelf). Open anders ff een eigen topic, dan trek je misschien meer aandacht dan in een topic dat "klein vraagje" heet
Weet je zeker dat je dynamo goed bijlaadt (gemeten?)? Voorzover ik weet heeft het koelvloeistoftemperatuurlampje niets te maken met het acculampje, en als je acculampje blijft branden is er kennelijk nog (steeds) iets mis in je elektrische systeem (misschien de accu zelf). Open anders ff een eigen topic, dan trek je misschien meer aandacht dan in een topic dat "klein vraagje" heet
Kijk uit, een Cactussssss
Te vroeg gejuicht vrees ik...
Als ik alle stroomverbruikers tegelijk aanzet zakt het voltage behoorlijk in. Sterker nog, ik kan 'm met draaiende motor onder de 12V krijgen Vooral de aanjager hakt erin qua voltage. Ik heb het acculampje niet aangekregen op die manier, terwijl die het eerder w?l deed toen de V-snaar te slap stond.
Zou de ruildynamo niet goed genoeg zijn? Of moet ik het probleem ergens anders gaan zoeken? De koolborstels van de oude dynamo:
Als ik alle stroomverbruikers tegelijk aanzet zakt het voltage behoorlijk in. Sterker nog, ik kan 'm met draaiende motor onder de 12V krijgen Vooral de aanjager hakt erin qua voltage. Ik heb het acculampje niet aangekregen op die manier, terwijl die het eerder w?l deed toen de V-snaar te slap stond.
Zou de ruildynamo niet goed genoeg zijn? Of moet ik het probleem ergens anders gaan zoeken? De koolborstels van de oude dynamo:
Kijk uit, een Cactussssss