Even voor de zekerheid... thermostaat???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Even voor de zekerheid... thermostaat???

Post by Rob GT »

De symtonen:

- Oplopende temperatuur,
- Hyperactieve koelfan,
- Koelvloeistof hans en grietje spoor van mijn huis naar de parkeerplaats... + plas waar hij zojuist stond

Kwestie thermostaat die dicht blijft zitten?
Ik hoorde het ook klotsen zonder dat de motor draaide en zonder dat ik de auto aanraakte... is dat normaal?

Wel weer net op het goede moment :roll:
Maar niet heus dus.
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

De koelvin maakte bij mijn AX ook echt overuren. En vervolgens bleek toch de koppakking lek te zijn. Uiteindelijk spoot het koelwater er bij de radiateurdop eruit omdat er veel te veel druk wordt opgebouwd.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Blijft de slang achter de thermostaat koud of word ie warm en staat er druk op ?
Mischien een slangenklem die los zit zodat ie lekt en lucht aan zuigt zodat je geklots en geborrel hoort?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

99% zeker inderdaad de themostaat. komt bekend voor :wink:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

gewoon effe vervangen. Kost je 12 euro en kwartiertje werk en dan heb je absolute zekerheid, en het kan nooit kwaad. :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

vast is vast met die boutjes anders is het knak!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Kakelbont wrote:gewoon effe vervangen. Kost je 12 euro en kwartiertje werk en dan heb je absolute zekerheid, en het kan nooit kwaad. :)


Kost jou een kwartiertje ja...

Gooide eerst bij het bijvullen van de olie al olie op de uitlaat (best veel) rookte flink, de hele straat stond blauw :roll:

Vervolgens netjes ontluchten en checken, mooi alles in orde. Bleef netjes op temperatuur fan ging draaien temperatuur zakte weer, ikke blij. Idd half uurtje werk...

Biertje drinken in de stad, kom ik terug, toch nog even checken of alles goed is. Niet dus... lekte mooi bij de slang. Dus ik maar weer ontluchten (ventieldopje kwijt geraakt, die spoot weg koelvloeistof was gevoelsmatig heet) Geen effect... nog een keer ontluchten... dan maar een vraagbaak bellen. Tja, deed niks fout, maar toch even mijn slangenklem opnieuw vastdraaien. Dat hielp alweer een stuk beter, heb hem ff laten draaien, uitgezet weer laten draaien en dit nog een paar keer opnieuw maar er kwam na het vastdraaien van de slangenklem geen vloeistof ergens meer uit :?

Nou ja, morgen voor de zekerheid maar met een flesje water naar mijn werk rijden... en bidden dat ik de slangenklem niet vast genoeg had gedraaid.

De vorige keer vergat ik dat je moest ontluchten, schoot me op een helder moment te binnen na een hoop gedoe. Nou ja, dit gebeurd me ook geen 2e keer.
Image

Post Reply