Remprobleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Remprobleem
Ik heb laatst aan beide kanten mijn remschijven en blokken vervangen.
Nu was aan de ene kant het mechanisme kapot wat zorgt dat op beide blokken evenveel druk komt, dus ik naar de sloop om een andere remklauw, en vervolgens deze erop gezet.
Nu deed zich het volgende probleem voor; na het systeem ontlucht te hebben en alles weer gemonteerd, blijven de remblokken de schijf klemmen na het remmen.
Nu heb ik al plaatjes tussen de 2 helften van de remklauw gezet zodat de schijf wat meer ruimte krijgt maar nog steeds geen resultaat.
Hiernaa heb ik die stangetjes waar je de remblokken omheen schuift helemaal kaal geschuurd in de hoop dat het daarvan beter werd, maar het mocht weer niet baten.
Iemand enig idee?
Nu was aan de ene kant het mechanisme kapot wat zorgt dat op beide blokken evenveel druk komt, dus ik naar de sloop om een andere remklauw, en vervolgens deze erop gezet.
Nu deed zich het volgende probleem voor; na het systeem ontlucht te hebben en alles weer gemonteerd, blijven de remblokken de schijf klemmen na het remmen.
Nu heb ik al plaatjes tussen de 2 helften van de remklauw gezet zodat de schijf wat meer ruimte krijgt maar nog steeds geen resultaat.
Hiernaa heb ik die stangetjes waar je de remblokken omheen schuift helemaal kaal geschuurd in de hoop dat het daarvan beter werd, maar het mocht weer niet baten.
Iemand enig idee?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Er zitten in de remklauw 2 rubberringen,1 voor olieafsluiting en 1 voor de
zuiger iets terug te trekken als de druk eraf is.
Je zou dus die 2 rubbers moeten vernieuwen en de groefjes goed schoon-
krabben.Let er dus goed op hoe en welk rubber waar zit.
zuiger iets terug te trekken als de druk eraf is.
Je zou dus die 2 rubbers moeten vernieuwen en de groefjes goed schoon-
krabben.Let er dus goed op hoe en welk rubber waar zit.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dat van die rubbertjes zou wel eens kunnen kloppen, want als ik mijn cilinder zeg maar ietsje terugdruk gaat het wel goed (wat ook logisch is trwns)
Ik heb even een paar fotootjes gemaakt van mijn oude remklauw, misschien kunnen jullie me dan nog wat beter helpen.
(en misschien kan ik van die beide nog 1 goede maken)
Kiek es an.
Ik heb even een paar fotootjes gemaakt van mijn oude remklauw, misschien kunnen jullie me dan nog wat beter helpen.
(en misschien kan ik van die beide nog 1 goede maken)
Kiek es an.
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
waar die ronde rubbers zitten onderste foto de bovenste en onderste. daar zit een busje in die je met de hand moet kunnen bewegen.
en verder die 2 pinnetjes waar de blokjes mee vast zitten deze moet glad zijn zodat de blokjes een beetje vrijheid hebben.
Dit is (voor beide) een bekend kwaaltje de pinnen zijn daarom ook los leverbaar bij de automaterialenhandel
en verder die 2 pinnetjes waar de blokjes mee vast zitten deze moet glad zijn zodat de blokjes een beetje vrijheid hebben.
Dit is (voor beide) een bekend kwaaltje de pinnen zijn daarom ook los leverbaar bij de automaterialenhandel
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse