stationair probleem en MOTOR WIL NIET UIT!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

stationair probleem en MOTOR WIL NIET UIT!

Post by krank. »

Hallo luitjes,
heb al een hoop geleerd op deze site :D DANK U ALLEN.

laatst stond ik met een lege accu (verstrerker stond continu aan) heb ik mijn accu opgeladen, maar nu loopt hij niet meer stationair.
Om de seconde valt het toerental naar beneden (het zelfde geluid als je hem uitzet) en weer omhoog naar normaal. :(
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft wel lopen.

nu het bijkomende probleem dat als hij dit doet en ik draai mijn sleutel uit het kontact! de motor bliift draaien in een h??l laag toerental. de motor gaat niet uit tenzij je vol gas geeft(verzuipen).

heb de ECU al twee keer gereset gaat eerste tien minuten goed dan begint het gelazer/gehaper heb hem een half uur gegeven maar het toerental blijft wegvallen.

heb al een paar stekkers met contact spray ingespoten.

Is er iemand die een idee heeft waar dit vandaan komt.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

wat voor een is het en dan vooral benzine of diesel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

Post by krank. »

dat was ik ff vergeten. niet geheel onbelangrijk :oops:

1.1 benzine monopoint injectie uit 1992

Maarrrr er zijn nieuwe ontwikkelingen.
had wat stekkers ingespoten met contanct spray en injectie huis getracht schoon te maken en toen een stuk gaan rijden, maar na drie km hield hij er tijdens het rijden mee op en is nu slaat hij niet meer aan.

nu ben ik dus niet echt blij :x

HELP welke engel red mijn ax.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

klinkt als;
kapotte gaskleppositiesensor

die kijkt hoe je gasklep staat, en hoeveel benzine er dus nodig is.. als die niet meer ziet dat jij het gas intrapt, krijg je ook geen benzine (kort door de bocht gezegt)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou ja het blijven draaien van je motor is iig opgelost...

Makkelijkste is om even een gasklepswap uit te voeren. Dan weet je wat
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Dat blijven draaien klinkt als nadieselen. Dat betekent dat het mengsel in de zuigers dan door temperatuur of druk tot zelfontbranding komt zonder dat daar een vonk van de bougie's bij nodig is. En zodoende blijft lopen (net als een diesel zegmaar).

Klinkt raar maar het kan bij een benzine ook ik heb het zelf meegemaakt bij een renault 18 carbu die niet uit wou.

Ik dacht alleen dat dat alleen bij carburateur auto's kon... :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

het kan ook bij auto's met injectie, maar aangezien het meestal gebeurt door een fout mengsel (veel) vaker bij auto's met een carb

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat ik gisteravond bedacht;

kapot contactslot/relais? vooral startrelais eigenlijk.. dat die dus blijft schakelen waardoor de auto eerst niet uitging en nu niet meer aan?
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Goed idee q01z! :) Ik zou er eens naar kijken ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

Post by krank. »

ik heb mijn bougies nagekeken en ze vonken niet!

welke aansluitingen/onderdelen moet ik allemaal nagaan?

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

benzinepomp draait wel?

de ontstekingsmodule wil het nogal eens begeven

of de start relais (ook geen bezine)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

geen vonk = vaker ontstekingsmodule dan startrelais. startrelais regelt trouwens volgens mij alleen benzine, en geen vonk!

ik kon iig m'n 1.6 met een kapot startrelais gewoon starten door de benzinepomp direct 12V te geven. heb de relais toen omzeild door een schakelaar in het interieur direct aan de pomp te hangen met een kabel rechtstreeks vanaf de accu. is alleen k*t als je vergeet die schakelaar terug te zetten, want dan trekt je benzinepomp de accu leeg :roll:

1x gehad, sta je te wachten op de wegenwacht.. "ah, lichten aan gelaten?" "neuh, benzinepomp"
:lol:

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

Post by krank. »

waar zit die ontstekingsmodule?

kan best dat die verbrand is heb hem in 30 graden een dik half uur stationair laten draaien en heb toen een vaag brandluchtje geroken.

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

na nieuwe spullen nogsteeds stationair naar de kl*te

Post by krank. »

Heb gister een nieuwe(sloop) bobine en onstekingsmodule met koelpasta geplaatst omdat mijn ax niet meer wilde starten(geen vonk).

Nu rijd hij wel weer alleen is mijn stationair nog naar de kl*te hetzelfde probleem als voordat hij er helemaal mee stopte.

Om de seconde valt het toerental naar beneden tot ie bijna stopt (het zelfde geluid als je hem uitzet) en dan weer omhoog naar normaal.
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft nog wel lopen.

Had alleen nog maar mijn ECU gereset nog geen gas gegeven en hij begon weer met bijna uitvallen weer stationairlopen bijna uitvallen en weer stationair lopen.

Is nu weer mijn onstelingsmodule kapot na tien minuten stationair lopen of de startrelais hij krijgt wel bezine of is wat anders?

wie weet wat voor mijn 1.1 benzine monopoint uit '92

THANKS

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

STATIONAIR=NAAR KL*TE, DOOR EEN PINNETJE????????????

Post by krank. »

ax was er mee opgehouden hij had geen vonkie meer.

heb nieuwe (sloop) onstekingsmodule en bobine geplaatst en hij liep weer alleen nog steeds niet stationair net zoals eerst, . . . . . .bijna uit weer stationair bijna uit weerstationair enz.

had nog een andere ECU liggen en deze er op gezet nu loopt hij wel stationair alleen bij 2000+ toeren (geen toerenteller).
Volgens mij drukt het pinnetje (met een veertje er omheen, dat tegen je gashendel drukt waar je gaskabel eindigd) tegen de gashendel zo dat hij hoog stationair loopt.

dat zelfde pinnetje gaat in en uit zijn behuizing tegen de gashendel aan als ik die oude ECU er op heb zitten daarom loopt hij dus ook zo gek stationair, WAT IS DAT VOOR PINNETJE EN WAAROM DOET DIT K*T DING DAT.

help mij ontstressen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

krank.
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunJan22, 2006 4:20:36 PM
Location: ROTTERDAM

Post by krank. »

hij loopt weer alleen de stationair nog niet.
gaat door een pinnetje bij de gashedel zo gek doen.

dat pinnetje drukt tegen de gashendel (waar gaskabel eindigd) maar trekt zich steeds terug totdat de motor bijna uitvalt en drukt dan weer tegen de gashendel zodat hij niet kompleet stil valt.

met een andere ECU loopt hij weer hoog stationair 2000+ (geen toerenteller).
Weer dat pinnetje volgens mij!
WAAR IS DIT PINNETJE VOOR EN WAAROM DOET DIT ZO RAAR?????????????

help

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

dat is de stappenmoter.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Drake wrote:dat is de stappenmoter.



idd en die gaan wel een stuk
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

sanderb2001
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: MonJan23, 2006 10:09:07 AM

Post by sanderb2001 »

dat is idd je stappenmoter

en als hij zo heen en weer gaat gok ik dat je gaskleppotentiometer naar de kl*te is dit had ik ook en toen ik er een "nieuw"(voor 30 euro van de sloop) injectiehuis op had gezet was het allemaal weer goed

ik denk dat het komt omdat de gaskleppotentiometer geen goed singaal geeft weet de ecu niet waar hij aan toe is en geeft hij dus wat gas bij en dan is het weer even goed en dan weer niet dus heen en weer heen en weer.....

(je kan ook je gaskleppotentiometer uit elkaar halen en ietsjes hoger of lager er op terug zetten zodat hij weer goed contackt maakt heb ik ook gedaan maar dat werkte voor mij half en voor korte duur)

veel sucses
grtn Sander Baas

Post Reply