stationair probleem en MOTOR WIL NIET UIT!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
stationair probleem en MOTOR WIL NIET UIT!
Hallo luitjes,
heb al een hoop geleerd op deze site DANK U ALLEN.
laatst stond ik met een lege accu (verstrerker stond continu aan) heb ik mijn accu opgeladen, maar nu loopt hij niet meer stationair.
Om de seconde valt het toerental naar beneden (het zelfde geluid als je hem uitzet) en weer omhoog naar normaal.
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft wel lopen.
nu het bijkomende probleem dat als hij dit doet en ik draai mijn sleutel uit het kontact! de motor bliift draaien in een h??l laag toerental. de motor gaat niet uit tenzij je vol gas geeft(verzuipen).
heb de ECU al twee keer gereset gaat eerste tien minuten goed dan begint het gelazer/gehaper heb hem een half uur gegeven maar het toerental blijft wegvallen.
heb al een paar stekkers met contact spray ingespoten.
Is er iemand die een idee heeft waar dit vandaan komt.
heb al een hoop geleerd op deze site DANK U ALLEN.
laatst stond ik met een lege accu (verstrerker stond continu aan) heb ik mijn accu opgeladen, maar nu loopt hij niet meer stationair.
Om de seconde valt het toerental naar beneden (het zelfde geluid als je hem uitzet) en weer omhoog naar normaal.
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft wel lopen.
nu het bijkomende probleem dat als hij dit doet en ik draai mijn sleutel uit het kontact! de motor bliift draaien in een h??l laag toerental. de motor gaat niet uit tenzij je vol gas geeft(verzuipen).
heb de ECU al twee keer gereset gaat eerste tien minuten goed dan begint het gelazer/gehaper heb hem een half uur gegeven maar het toerental blijft wegvallen.
heb al een paar stekkers met contact spray ingespoten.
Is er iemand die een idee heeft waar dit vandaan komt.
dat was ik ff vergeten. niet geheel onbelangrijk
1.1 benzine monopoint injectie uit 1992
Maarrrr er zijn nieuwe ontwikkelingen.
had wat stekkers ingespoten met contanct spray en injectie huis getracht schoon te maken en toen een stuk gaan rijden, maar na drie km hield hij er tijdens het rijden mee op en is nu slaat hij niet meer aan.
nu ben ik dus niet echt blij
HELP welke engel red mijn ax.
1.1 benzine monopoint injectie uit 1992
Maarrrr er zijn nieuwe ontwikkelingen.
had wat stekkers ingespoten met contanct spray en injectie huis getracht schoon te maken en toen een stuk gaan rijden, maar na drie km hield hij er tijdens het rijden mee op en is nu slaat hij niet meer aan.
nu ben ik dus niet echt blij
HELP welke engel red mijn ax.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Dat blijven draaien klinkt als nadieselen. Dat betekent dat het mengsel in de zuigers dan door temperatuur of druk tot zelfontbranding komt zonder dat daar een vonk van de bougie's bij nodig is. En zodoende blijft lopen (net als een diesel zegmaar).
Klinkt raar maar het kan bij een benzine ook ik heb het zelf meegemaakt bij een renault 18 carbu die niet uit wou.
Ik dacht alleen dat dat alleen bij carburateur auto's kon...
Klinkt raar maar het kan bij een benzine ook ik heb het zelf meegemaakt bij een renault 18 carbu die niet uit wou.
Ik dacht alleen dat dat alleen bij carburateur auto's kon...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
geen vonk = vaker ontstekingsmodule dan startrelais. startrelais regelt trouwens volgens mij alleen benzine, en geen vonk!
ik kon iig m'n 1.6 met een kapot startrelais gewoon starten door de benzinepomp direct 12V te geven. heb de relais toen omzeild door een schakelaar in het interieur direct aan de pomp te hangen met een kabel rechtstreeks vanaf de accu. is alleen k*t als je vergeet die schakelaar terug te zetten, want dan trekt je benzinepomp de accu leeg
1x gehad, sta je te wachten op de wegenwacht.. "ah, lichten aan gelaten?" "neuh, benzinepomp"
ik kon iig m'n 1.6 met een kapot startrelais gewoon starten door de benzinepomp direct 12V te geven. heb de relais toen omzeild door een schakelaar in het interieur direct aan de pomp te hangen met een kabel rechtstreeks vanaf de accu. is alleen k*t als je vergeet die schakelaar terug te zetten, want dan trekt je benzinepomp de accu leeg
1x gehad, sta je te wachten op de wegenwacht.. "ah, lichten aan gelaten?" "neuh, benzinepomp"
na nieuwe spullen nogsteeds stationair naar de kl*te
Heb gister een nieuwe(sloop) bobine en onstekingsmodule met koelpasta geplaatst omdat mijn ax niet meer wilde starten(geen vonk).
Nu rijd hij wel weer alleen is mijn stationair nog naar de kl*te hetzelfde probleem als voordat hij er helemaal mee stopte.
Om de seconde valt het toerental naar beneden tot ie bijna stopt (het zelfde geluid als je hem uitzet) en dan weer omhoog naar normaal.
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft nog wel lopen.
Had alleen nog maar mijn ECU gereset nog geen gas gegeven en hij begon weer met bijna uitvallen weer stationairlopen bijna uitvallen en weer stationair lopen.
Is nu weer mijn onstelingsmodule kapot na tien minuten stationair lopen of de startrelais hij krijgt wel bezine of is wat anders?
wie weet wat voor mijn 1.1 benzine monopoint uit '92
THANKS
Nu rijd hij wel weer alleen is mijn stationair nog naar de kl*te hetzelfde probleem als voordat hij er helemaal mee stopte.
Om de seconde valt het toerental naar beneden tot ie bijna stopt (het zelfde geluid als je hem uitzet) en dan weer omhoog naar normaal.
als je gas geeft gaan de toeren gewoon omhoog hij rijdt verder normaal alleen stationair valt steeds weg alleen de motor blijft nog wel lopen.
Had alleen nog maar mijn ECU gereset nog geen gas gegeven en hij begon weer met bijna uitvallen weer stationairlopen bijna uitvallen en weer stationair lopen.
Is nu weer mijn onstelingsmodule kapot na tien minuten stationair lopen of de startrelais hij krijgt wel bezine of is wat anders?
wie weet wat voor mijn 1.1 benzine monopoint uit '92
THANKS
STATIONAIR=NAAR KL*TE, DOOR EEN PINNETJE????????????
ax was er mee opgehouden hij had geen vonkie meer.
heb nieuwe (sloop) onstekingsmodule en bobine geplaatst en hij liep weer alleen nog steeds niet stationair net zoals eerst, . . . . . .bijna uit weer stationair bijna uit weerstationair enz.
had nog een andere ECU liggen en deze er op gezet nu loopt hij wel stationair alleen bij 2000+ toeren (geen toerenteller).
Volgens mij drukt het pinnetje (met een veertje er omheen, dat tegen je gashendel drukt waar je gaskabel eindigd) tegen de gashendel zo dat hij hoog stationair loopt.
dat zelfde pinnetje gaat in en uit zijn behuizing tegen de gashendel aan als ik die oude ECU er op heb zitten daarom loopt hij dus ook zo gek stationair, WAT IS DAT VOOR PINNETJE EN WAAROM DOET DIT K*T DING DAT.
help mij ontstressen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb nieuwe (sloop) onstekingsmodule en bobine geplaatst en hij liep weer alleen nog steeds niet stationair net zoals eerst, . . . . . .bijna uit weer stationair bijna uit weerstationair enz.
had nog een andere ECU liggen en deze er op gezet nu loopt hij wel stationair alleen bij 2000+ toeren (geen toerenteller).
Volgens mij drukt het pinnetje (met een veertje er omheen, dat tegen je gashendel drukt waar je gaskabel eindigd) tegen de gashendel zo dat hij hoog stationair loopt.
dat zelfde pinnetje gaat in en uit zijn behuizing tegen de gashendel aan als ik die oude ECU er op heb zitten daarom loopt hij dus ook zo gek stationair, WAT IS DAT VOOR PINNETJE EN WAAROM DOET DIT K*T DING DAT.
help mij ontstressen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hij loopt weer alleen de stationair nog niet.
gaat door een pinnetje bij de gashedel zo gek doen.
dat pinnetje drukt tegen de gashendel (waar gaskabel eindigd) maar trekt zich steeds terug totdat de motor bijna uitvalt en drukt dan weer tegen de gashendel zodat hij niet kompleet stil valt.
met een andere ECU loopt hij weer hoog stationair 2000+ (geen toerenteller).
Weer dat pinnetje volgens mij!
WAAR IS DIT PINNETJE VOOR EN WAAROM DOET DIT ZO RAAR?????????????
help
gaat door een pinnetje bij de gashedel zo gek doen.
dat pinnetje drukt tegen de gashendel (waar gaskabel eindigd) maar trekt zich steeds terug totdat de motor bijna uitvalt en drukt dan weer tegen de gashendel zodat hij niet kompleet stil valt.
met een andere ECU loopt hij weer hoog stationair 2000+ (geen toerenteller).
Weer dat pinnetje volgens mij!
WAAR IS DIT PINNETJE VOOR EN WAAROM DOET DIT ZO RAAR?????????????
help
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: MonJan23, 2006 10:09:07 AM
dat is idd je stappenmoter
en als hij zo heen en weer gaat gok ik dat je gaskleppotentiometer naar de kl*te is dit had ik ook en toen ik er een "nieuw"(voor 30 euro van de sloop) injectiehuis op had gezet was het allemaal weer goed
ik denk dat het komt omdat de gaskleppotentiometer geen goed singaal geeft weet de ecu niet waar hij aan toe is en geeft hij dus wat gas bij en dan is het weer even goed en dan weer niet dus heen en weer heen en weer.....
(je kan ook je gaskleppotentiometer uit elkaar halen en ietsjes hoger of lager er op terug zetten zodat hij weer goed contackt maakt heb ik ook gedaan maar dat werkte voor mij half en voor korte duur)
veel sucses
grtn Sander Baas
en als hij zo heen en weer gaat gok ik dat je gaskleppotentiometer naar de kl*te is dit had ik ook en toen ik er een "nieuw"(voor 30 euro van de sloop) injectiehuis op had gezet was het allemaal weer goed
ik denk dat het komt omdat de gaskleppotentiometer geen goed singaal geeft weet de ecu niet waar hij aan toe is en geeft hij dus wat gas bij en dan is het weer even goed en dan weer niet dus heen en weer heen en weer.....
(je kan ook je gaskleppotentiometer uit elkaar halen en ietsjes hoger of lager er op terug zetten zodat hij weer goed contackt maakt heb ik ook gedaan maar dat werkte voor mij half en voor korte duur)
veel sucses
grtn Sander Baas