Hallo,
Ik stel een vraag namens een vriend die tijdelijk internetloos is.
Nog niet al te lang geleden hebben wij de koppaking van zijn ax vervangen.
Na 3 dagen klussen is dit ook gelukt. De auto spinde weer als een tevreden .....
Nu belde hij mij echter net op dat zijn auto in elke versnelling verschrikkelijk schokt, hapert en stottert.
Stionair is er niks aan de hand en loopt de moter goed!
Hij zit zelf te denken aan een motor steun die misschien los geschoten is.
Is dit mogelijk of kan er ook iets anders aan de hand zijn?
Alvast bedankt voor het antwoord,
Arend-Jan
trillende motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bedankt voor de snelle antwoorden!
We hadden nadat wij de koppaking vervangen hadden een kabeltje vergeten aan te sluiten en toen liep de moter ook erg beroerd... maar ook stationair liep de moter toen slecht.
Ik denk dat we in eerste instantie even die ecu moeten resetten,
Zit de gaskleppotentiometer onder het luchtfilter huis toevallig?
Alvast bedankt!
Arend-Jan
We hadden nadat wij de koppaking vervangen hadden een kabeltje vergeten aan te sluiten en toen liep de moter ook erg beroerd... maar ook stationair liep de moter toen slecht.
Ik denk dat we in eerste instantie even die ecu moeten resetten,
Zit de gaskleppotentiometer onder het luchtfilter huis toevallig?
Alvast bedankt!
Arend-Jan
Helaas ben ik (alweer... zucht) diegene met problemen. Relaxed een pctje gevonden met internet op de erasmus faculteit rechten Maar goed...
Ik heb de ecu gereset, maar nog steeds dezelfde symptomen. In iedere versnelling is het net alsof mijn motor 'inhoudt' bij het gasgeven samen met veel gestotter.
Motorsteun was volgens mij al kapot (maar nog niets gefixed), bij langzaam rijden in de 3 bij gasloslaten schokte hij wat. Dat is 1 ding.
Nu hoor ik geen normaal snorrend motortje meer...
Zou het niet aan de ontsteking kunnen liggen? Of wellicht de bougies? Ik zal de ...potentiometer er ook eens uithalen.
Vrijdag cruise ik weer richting Assen waar al het gereedschap ligt... en kruip ik er weer es in de motor.
Alle suggesties zijn welkom!
Thanks!
Ik heb de ecu gereset, maar nog steeds dezelfde symptomen. In iedere versnelling is het net alsof mijn motor 'inhoudt' bij het gasgeven samen met veel gestotter.
Motorsteun was volgens mij al kapot (maar nog niets gefixed), bij langzaam rijden in de 3 bij gasloslaten schokte hij wat. Dat is 1 ding.
Nu hoor ik geen normaal snorrend motortje meer...
Zou het niet aan de ontsteking kunnen liggen? Of wellicht de bougies? Ik zal de ...potentiometer er ook eens uithalen.
Vrijdag cruise ik weer richting Assen waar al het gereedschap ligt... en kruip ik er weer es in de motor.
Alle suggesties zijn welkom!
Thanks!
AX plaisir 1.1i... zonder die plaisir dan