Hallo ax liefhebbers,
mijn ax (1.1 benzine monopoint injectie '92) is er mee op gehouden
Hoogst waarschijnlijk de ontstekingsmodule maar waar zit die????
Ga dan ook maar gelijk de bobine vervangen maar ook die weet ik niet te vinden, heb wel een idee maar moet het wel zeker weten natuurlijk voordat ik er iets eruitsloop wat niet de nodig is.
grtz.
Waar zitten de ontstekingsmodule en bobine?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als je het zelfde blok hebt als ik, dan moet je de bougiekabels vanaf het motorblok volgen, die komen dan uit op de verdeelkap. Op die verdeelkap loopt dan weer een kort "bougiekabeltje" naar een soort van spoel. Dit allemaal aan de rechterkant van het blok als je ervoor staat. Deze spoel is de bobine. Daar ongeveer onder dit een zwart plat dingetje met 2 torx schroefjes tegen je blok aangeschroefd, waarop een stekkertje gedrukt zit. Dit is je ontstekingsmodule. Maar dit dus in het geval van hetzelfde blok als ik heb. (duccelier ellende) Geen idee hoe t bij andere blokken is. Het stekkertje zit met een veertje geborgd, is effe peuteren om dat los te krijgen.
Maar als ie slecht loopt, zou ik ook je bougiekabels, de bougies, rotor en verdeelkap ook meepakken.
Maar als ie slecht loopt, zou ik ook je bougiekabels, de bougies, rotor en verdeelkap ook meepakken.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"