kakanox wrote:...omdat de Webers veel meer last van backfire schijnen te hebben. Gevolg als je pech hebt: Auto in de fik
dat is een gevolg van de afstelling. webers injecteren anders dan solexen. webers werken eigenlijk alleen goed met een recht spruitstuk omdat ze rechtstreeks het inlaatkanaal in injecteren. bij de sport schiet hij dus tegen de bocht in het spruitstuk aan waardoor de menging niet voldoende zal verlopen. solexen sproeien naar beneden dwars door de turbulente luchtstroom die door de venturi veroorzaakt word. dit was vanwege de kl*te constructie van het spruitstuk de beste oplossing om een goed mengsel te krijgen.
Het grote voordeel van een 205 rallye zit hem niet in de carbs. Maar in het spruitstuk en het feit dat er een fatsoenlijk luchtfilter oppast die een veel groter debiet heeft dan het platte bakje in een sport.
kort gezegt. het inlaat traject bij een sport laat veel te wensen over en ze hebben dit voor een deel opgelost door solexen te gebruiken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Kijk, dat verklaart een hoop.. Je bouwt dus gewoon een soort van brandstofreserve op tegen de wand van je spruitstuk die bij gas los laten kan ontbranden door een ontstekingkje vanuit het inlaatkanaal?
En als ik nu heel irritant wil zijn zeg ik: Carburateurs injecteren niet ;)
kakanox wrote:Kijk, dat verklaart een hoop.. Je bouwt dus gewoon een soort van brandstofreserve op tegen de wand van je spruitstuk die bij gas los laten kan ontbranden door een ontstekingkje vanuit het inlaatkanaal?
En als ik nu heel irritant wil zijn zeg ik: Carburateurs injecteren niet ;)
pak een stel webers vers van het blok. kijk er vanaf de inlaat kant in en trek het gas open. mag jij mij vertellen wat er net in je ogen geinjecteerd werd!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.