Tip voor monteren gele koni's achter (of ander dempers)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Tip voor monteren gele koni's achter (of ander dempers)

Post by Browny »

Zorg dat je twee krikken ter beschikking hebt, kan je met de tweede krik onder je trommel zo ver krikken dat het gaatje precies uitkomt. Klinkt vreemd maar als je er mee bezig bent snap je het precies.
Ene kant biina drie keer zo lang over gedaan, totdat ik er een andere krik bij ging pakken, andere kant was ook binnen no-time voor elkaar.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

zonder krik ook goed?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Joost wrote:zonder krik ook goed?

met een brug, ja.
Zonder brug, dan maak je het jezelf er niet makkelijker op.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Joost wrote:zonder krik ook goed?

heb het ook zonder krik gedaan. auto op de wielen laten staan. je mag de bouten nl eigenlijk niet vastdraaien als de auto niet op zijn wielen staat met iemand van 70 kilo achterin. Anders zijn de rubbers nogal snel gaar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ook met verlagen is handig om 2 krikken te gebruiken.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

denny wrote:heb het ook zonder krik gedaan. auto op de wielen laten staan. je mag de bouten nl eigenlijk niet vastdraaien als de auto niet op zijn wielen staat met iemand van 70 kilo achterin. Anders zijn de rubbers nogal snel gaar.

dus deze kan ik nu beter even een slagje losser draaien en dan weer vastdraaien?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Browny wrote:
denny wrote:heb het ook zonder krik gedaan. auto op de wielen laten staan. je mag de bouten nl eigenlijk niet vastdraaien als de auto niet op zijn wielen staat met iemand van 70 kilo achterin. Anders zijn de rubbers nogal snel gaar.

dus deze kan ik nu beter even een slagje losser draaien en dan weer vastdraaien?

Je moet hem vastdraaien in de stand waarin de auto zich het grootste gedeelte van de tijd bevind. das lastig ivm wisselende last van de benzine tank etc. Tank dus halfvol, zet alles erin wat er normaal ook inzit. rijd hem een brug op (of kruip eronder) en zet de bouten vast en moment.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ok, thanks!

Post Reply