zoemend geluid

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DeRijcke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJun07, 2006 5:06:40 PM

zoemend geluid

Post by DeRijcke »

hallo mensen! sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een AX K-Way uit '89. prachtding, maar zodra ik harder rijd dan ongeveer 80 km/h en ik laat het gas los dan komt er een zoemend geluid uit het vooronder.

dit gaat weer weg zodra ik gas geef. ook komt het soms ineens op en gaat het weer weg, maar het ontstaat altijd bij gas los. heeft een van jullie iets soortgelijks of weet een van jullie wat het zou kunnen zijn?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Waarschijnlijk je wiellager. Het kan goed dat het niet begint als je gas loslaat maar dat je het dan pas hoort omdat anders je motorgeluid het overstemt. Je kan ff je wiel opkrikken en dan je wiel heen en weer bewegen, kijken of er speling op zit.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Controleer dan meteen of je aandrijfashoesje direct achter het wiel niet gescheurd is. Dat er geen vet uitkomt.

Dat was het nl bij mij.
Ook een zoemend geluid als ik bij 80 het gas los liet.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DeRijcke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJun07, 2006 5:06:40 PM

Post by DeRijcke »

ik ga het van het weekend gelijk even nakijken!

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Re: zoemend geluid

Post by Elsje »

DeRijcke wrote:een AX K-Way uit '89


wat is er dat voor ??n?

als je met je raampje open langs huizen of een muur rijdt hoor je ook weer meer. (en dan omstebeurt je linker en rechter raam)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja dit heb ik ook, zelfs na vervangen wiellager. Bij mij komt het uit de versnellingsbak.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

krik 'm eens met 1 wiel op, de ander op de grond
ga d'r in zitten en geef eens gas, zo kan je horen aan welke kant 't nou precies is en kan je iemand anders laten kijken / horen waar 't precies vandaan komt (of je kan die ander gas laten geven en zelf kijken natuurlijk)
let op, als je dan 50km/h op je teller rijdt, draait het ene wiel wat je in de lucht hebt al met 100km/h rond. Dus niet volgas geven!
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:Dus niet volgas geven!


of juist wel, en dan de krik eronderuit trappen. Voor de ideale burnout MET drumsolo :lol:

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

aandrijfas(hoes)

Post Reply