Hallo,
Ik ben hier nieuw en heb gelijk een aantal vragen...
Ik ben sindskort in het trotse bezit van een AX GT uit 1990.
Helaas heeft de verkoper mij niet alles verteld en schijnt dat
de auto ooit een klap van voren heeft gehad. Alles is toentertijd
weer in goede staat teruggebracht. Maar de verkoper had nog
meer achtergehouden, namelijk de koppeling, die hield het er na
500km ook mee op. Nu ben ik net langs een onafhankelijke
garage geweest, deze vertelden mij dit:
Jouw AX is van voren te ver verlaagd, waardoor de assen
schuin staan en de keerringen een korter leven geven...
(Iemand hier ervaring mee?) Het gedeelte onder de motorkap
is allemaal met tie-rippies vast gezet, in principe niet erg
natuurlijk, maar dat vond hij niet netjes. Hij wilde de
koppelingsplaten wel vervangen, dat zou tussen de 500 en 700
euro uitkomen, maar hij vond het het geld niet waard.
Nu vind ik het erg jammer dat ik een miskoop thuis heb
gehaald, maar goed, reparatie kosten aan de auto heb je
altijd, en als ik nu weer een andere auto zou halen, weet
je alsnog niet wat er mis mee kan zijn en zit je alleen maar
je geld te verbrassen om andere auto's te kopen. Mee eens
of oneens? Ik zou heel graag deze auto willen opknappen,
dat is nodig en ik wil het ook graag. Het is gewoon mijn
auto. Die moet gewoon goed zijn en ik heb al mijn geld
er voor over om hem in goede staat te krijgen. Hebben
jullie hier enige tips, misschien mensen die erg handig
zijn met het repareren en veranderen van je auto,
tegen betaling van een leuke dag sleutelen en een kratje
bier? Ik hoop door mij een beetje bloot te leggen, veel
reactie's te krijgen, ik zit met smacht te wachten om
weer eens normaal te kunnen rijden! Als er mensen
zijn met MSN, voeg mij toe: clubgeneration@gmail.com
Hey jongens, alvast bedankt... Ik hoop dat er wat
goeds uitvloeit... Grtz, Joe.
Ps. Ik moet er wel bij vermelden dat de auto voor
de rest in goede staat is. En er ook al talloze kleine
dingetjes zijn opgelost, luchtfilterhuis gemonteerd,
motorkap goed vastgezet, nieuwe voorruitwisser,
toerenteller gerepareerd, speakertjes, etc...
Pps. Zodra ik een paar keer hoog in de toeren zit,
krijg ik een rood lampje, een soort uitlaatje met aan
weerskanten 2 golvende streepjes. Enig idee wat dit kan
zijn?
Ppps. De motor heeft 224448km gelopen. Ander motortje?
Rode AX GT '90 met schade, MAAR...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 1
- Joined: TueMay16, 2006 11:54:02 PM
- Location: Sliedrecht
- Contact:
Als je toch van plan bent 500-700 euro te investeren zou ik voor een ander (jonger) motorblok gaan. Daar zit meestal toch de versnellingsbak aan vast en dan heb je dus gelijk een "nieuwe" koppeling erin. Het is een hoop werk, maarja, alleen de koppeling doen is ook een hoop werk...
(Daarbij komt dat je als je het blok wisselt ook allemaal reserveonderdelen van je oude blok kunt halen. Of je oude helemaal reviseren.)
(Daarbij komt dat je als je het blok wisselt ook allemaal reserveonderdelen van je oude blok kunt halen. Of je oude helemaal reviseren.)
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Welkom!
Hoog in de toeren, lampje aan?
Klinkt als motormanagement, alleen is die niet rood maar oranje. Kijk daar even goed naar. En hoe hoog is "hoog in de toeren"?
>> Een AX GT loopt niet echt lekker meer > 6000 r/min, kan soms hier en daar wel een storing veroorzaken. Tussen 4000 en 5500-6000 zit de echte kracht, dus als je snel wil zijn houd je 'm daar
Als de motor nog goed loopt zie ik geen reden om 'm te vervangen.
Maar maak even een wie=wie aan! (liefst met foto's) En kom naar de meeting op 11 Juni (zie Agenda), dan kijken wij wel even wat er mis is:)
Hoog in de toeren, lampje aan?
Klinkt als motormanagement, alleen is die niet rood maar oranje. Kijk daar even goed naar. En hoe hoog is "hoog in de toeren"?
>> Een AX GT loopt niet echt lekker meer > 6000 r/min, kan soms hier en daar wel een storing veroorzaken. Tussen 4000 en 5500-6000 zit de echte kracht, dus als je snel wil zijn houd je 'm daar
Als de motor nog goed loopt zie ik geen reden om 'm te vervangen.
Maar maak even een wie=wie aan! (liefst met foto's) En kom naar de meeting op 11 Juni (zie Agenda), dan kijken wij wel even wat er mis is:)