Heren & dames (?),
Nieuwe AX (1.1i, 1991) en nieuw op dit forum!.... dat kan niet veel goeds betekenen. Bij aanschaf reed alles perfect, klonk alles goed en zag alles er nog goed uit.
Maar... een paar duizend km later begint de ellende. Wanneer ik rustig in zijn 3e versnelling rijd zo rond de 50 a 60 km/h begint mijn hele auto enorm te haperen, stotteren, schudden of whatever. In alle versnellingen heb ik dit eigenlijk, telkens als ik erg rustig rijd. Wanneer ik dan weer wat gasgeef is dit weg...
Heeft een van jullie een idee wat dit kan zijn en of ik aan een dure reparatie vast zit?
Ik heb nogal een studentikoos budget... alle tips zijn welkom !!
haperen, stotteren, schudden of whatever.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het gasklephuis goed schoonmaken, zodat alle zwarte roet eruit is.
Aan je gasklepasje zit namelijk je gaskleppositiesensor, en aan de hand van hoe ver hij open staat regelt die de inspuiting.
Met een klein beetje prut tussen je gasklep kan hij al vreemd gaan doen
Een injectiecleaner doet zo'n beetje hetzelfde bij de gasklep van een mono point systeem.
Aan je gasklepasje zit namelijk je gaskleppositiesensor, en aan de hand van hoe ver hij open staat regelt die de inspuiting.
Met een klein beetje prut tussen je gasklep kan hij al vreemd gaan doen
Een injectiecleaner doet zo'n beetje hetzelfde bij de gasklep van een mono point systeem.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Spaster Mammer
Thanks voor de reacties!
Injectiereiniger was ook het eerste wat bij me opkwam. Een flacon verder nog steeds het geschud...
Ik zou het gasklephuis eens goed kunnen schoonmaken, misschien dat dat het is.
Indien het aan de motorsteunen ligt... waarom schud ie alleen dan wanneer ik rustig rijd? Met de hogere toeren moet ie dan toch helamaal gaan tilten? Of heb ik het mis?
Keep em coming!
ps
yup tis een type 1 ax (voor zover ik weet)
Injectiereiniger was ook het eerste wat bij me opkwam. Een flacon verder nog steeds het geschud...
Ik zou het gasklephuis eens goed kunnen schoonmaken, misschien dat dat het is.
Indien het aan de motorsteunen ligt... waarom schud ie alleen dan wanneer ik rustig rijd? Met de hogere toeren moet ie dan toch helamaal gaan tilten? Of heb ik het mis?
Keep em coming!
ps
yup tis een type 1 ax (voor zover ik weet)
-
- AX Spaster Mammer
-
- Beginnend AX liefhebber