haperen, stotteren, schudden of whatever.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Newbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunMay28, 2006 11:41:10 AM

haperen, stotteren, schudden of whatever.

Post by Newbie »

Heren & dames (?),

Nieuwe AX (1.1i, 1991) en nieuw op dit forum!.... dat kan niet veel goeds betekenen. Bij aanschaf reed alles perfect, klonk alles goed en zag alles er nog goed uit.

Maar... een paar duizend km later begint de ellende. Wanneer ik rustig in zijn 3e versnelling rijd zo rond de 50 a 60 km/h begint mijn hele auto enorm te haperen, stotteren, schudden of whatever. In alle versnellingen heb ik dit eigenlijk, telkens als ik erg rustig rijd. Wanneer ik dan weer wat gasgeef is dit weg...

Heeft een van jullie een idee wat dit kan zijn en of ik aan een dure reparatie vast zit?

Ik heb nogal een studentikoos budget...:( alle tips zijn welkom !!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

gaat de auto stotteren of echt schudden? Als ie gaat stotteren kan je eens Wynns injectiereiniger gebruiken, dat gooi je gewoon door de benzine.
Als ie gaat schudden is er misschien iets met de motorsteun(en)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Het gasklephuis goed schoonmaken, zodat alle zwarte roet eruit is.
Aan je gasklepasje zit namelijk je gaskleppositiesensor, en aan de hand van hoe ver hij open staat regelt die de inspuiting.
Met een klein beetje prut tussen je gasklep kan hij al vreemd gaan doen ;)

Een injectiecleaner doet zo'n beetje hetzelfde bij de gasklep van een mono point systeem.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Is het een type 1 AX?

Newbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunMay28, 2006 11:41:10 AM

Post by Newbie »

Thanks voor de reacties!

Injectiereiniger was ook het eerste wat bij me opkwam. Een flacon verder nog steeds het geschud...

Ik zou het gasklephuis eens goed kunnen schoonmaken, misschien dat dat het is.

Indien het aan de motorsteunen ligt... waarom schud ie alleen dan wanneer ik rustig rijd? Met de hogere toeren moet ie dan toch helamaal gaan tilten? Of heb ik het mis?

Keep em coming!

ps

yup tis een type 1 ax (voor zover ik weet)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Een 1.1i uit 91 is al een type 2 toch? :oops: cker weten doe ik het niet ;)

Wel voorzichting met je gasklephuis he ;) nix beschadigen van binnen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

'91 kan zowel type 1 als 2 zijn. Mijn ex-Plaisir, de ZN-72-BF, was een '91-er type 1.

Newbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunMay28, 2006 11:41:10 AM

Post by Newbie »

Volgens mij begint type 2 zo na de zomer van '92

MartinoPositivo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
Location: Oss

Post by MartinoPositivo »

Ik heb een type 2, oktober 1991. Zal wel een van de eersten zijn. Heb tevens een 4-bakkie.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Tonyhaak heeft een 1.1 first van 27 september '91 DD-LG-07. Ook een type 2 en ook met een 4 bak eronder
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply