how-to gat achter de koplampen lassen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
how-to gat achter de koplampen lassen
Heeft er iemand nog aanvullingen, dingen die ik ben vergeten?
Wie weet hoe zo'n slijpschijf heet die eigenlijk fungeert als staalborstel?
klik hier om te openen
Wie weet hoe zo'n slijpschijf heet die eigenlijk fungeert als staalborstel?
klik hier om te openen
Last edited by Browny on MonMay29, 2006 7:54:04 PM, edited 2 times in total.
Ben ik een van de weinige die daar totaal geen roestvorming heeft ofzo? Niet eens beginnende roest. Meer een type 1 kwaal ofzo?
Zowieso handig om die plekken gewoon vet te houden. Desnoods met oude olie. Roest het ook weer minder snel.
Zowieso handig om die plekken gewoon vet te houden. Desnoods met oude olie. Roest het ook weer minder snel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Aan de bijrijderskant heb ik daar behoorlijke roest, maar het lijkt alsof er aan de andere kant iets mee gedaan is, er zit daar ook helemaal geen roest
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Klopt goed Alleen wat is er nu met je bumpersteuntjes gebeurd die er onder zitten?
Voor het mooie zou je zelfs de ingedeukte lijnen die er standaard inzitten in het nieuwe plaatje kunnen maken
Als je dan de las helemaal wegslijt, lijkt het net alsof er nooit wat aan gedaan is.
Voor het mooie zou je zelfs de ingedeukte lijnen die er standaard inzitten in het nieuwe plaatje kunnen maken
Als je dan de las helemaal wegslijt, lijkt het net alsof er nooit wat aan gedaan is.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Het stuk waar de roest zit snij je weg, en je maakt een plaatje die daar precies in past en last die erin.
Dan is het een kwestie van plamuren en schuren net zolang totdat je het gewenste resultaat behaald hebt!
Onder kan je simpeler doen door de naden af te kitten maar wel eerste te primeren!
Dan is het een kwestie van plamuren en schuren net zolang totdat je het gewenste resultaat behaald hebt!
Onder kan je simpeler doen door de naden af te kitten maar wel eerste te primeren!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Das nog eens goede informatie! Misschien is het een goed idee om van het bovenstaande een How to te maken omdat bijna iedere AX-rijder hier last van heeft.
Ps. Wat voor primer en kit heb je gebruikt?
Ps. Wat voor primer en kit heb je gebruikt?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
eh, niks eigenlijk. Zit nog steeds goed. We hebben ook met kleine beetjes gelast. De tectyl aan de binnenkant van de wielkast begon anders te fikken.
Meestal hoopt er vuil op onder dat bumpersteuntje, en is het dus ook daar rot.
Voor de veiligheid zou ik altijd de tectyl ff wegkrabbelen, kan je gelijk zien of hij niet toevallig ook daar rot begint te worden
Meestal hoopt er vuil op onder dat bumpersteuntje, en is het dus ook daar rot.
Voor de veiligheid zou ik altijd de tectyl ff wegkrabbelen, kan je gelijk zien of hij niet toevallig ook daar rot begint te worden
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Browny wrote:Rooney wrote:Misschien is het een goed idee om van het bovenstaande een How to te maken omdat bijna iedere AX-rijder hier last van heeft.
kijk eens bij het eerste berichtje. Daar gaat dit topic over, over de how-to.
Ik schaam me diep maar toch is het handig
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX liefhebber
- Posts: 108
- Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM
Re: how-to gat achter de koplampen lassen
even 2 vraagjes:
-Is het slim om doorvoerrubberjtes te plaatsen voor afwatering? en waar kan je die nou krijgen?
-En jullie gebruiken dus van die zwarte tectyl voor aan de onderkant bij de wielkasten, maar is het nou slim om dit ook aan de bovenkant te doen en daarna te spuiten?
Of kun je niet over tectyl heen spuiten?
Verder kan je toch beter een afbraamschijf pakken ipv een staalborstel schijf? of zie ik dat fout ?
-Is het slim om doorvoerrubberjtes te plaatsen voor afwatering? en waar kan je die nou krijgen?
-En jullie gebruiken dus van die zwarte tectyl voor aan de onderkant bij de wielkasten, maar is het nou slim om dit ook aan de bovenkant te doen en daarna te spuiten?
Of kun je niet over tectyl heen spuiten?
Verder kan je toch beter een afbraamschijf pakken ipv een staalborstel schijf? of zie ik dat fout ?
Re: how-to gat achter de koplampen lassen
Lamellenschijf is waar je naar opzoek bent.
Tectiel is er in verschillende vormen te krijgen, maar textiel aan de binnenkant is niet nodig aangezien je weinig last hebt van steenslag daar
Tectiel is er in verschillende vormen te krijgen, maar textiel aan de binnenkant is niet nodig aangezien je weinig last hebt van steenslag daar
AX 11TRE 1988