motor vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoe lang denk je het nog vol te houden met die koppakking? Deze maand heb ik het erg druk volgende maand nog steeds maar wel wat minder. Maakt niet echt uit waar als je maar zorgt dat er voldoende ruimte is voor smerige vloeistoffen en een motortakel. Als het weer niet te moeilijk doet kan het zelfs buiten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Hoe lang denk je het nog vol te houden met die koppakking? Deze maand heb ik het erg druk volgende maand nog steeds maar wel wat minder. Maakt niet echt uit waar als je maar zorgt dat er voldoende ruimte is voor smerige vloeistoffen en een motortakel. Als het weer niet te moeilijk doet kan het zelfs buiten.
Mwa... Juni zou kunnen hoor. Kwa trekkracht voel ik nog geen verschil. Alleen n beetje de vloeistoffen goed in de gaten houden.
Of anders doe ik toch alleen de koppakking (zonder vlakken) en de D-riem... in mijn eentje... met op de bijrijders stoel... het forum!
Hoeba hoeba!
Heb dik 9000 km gereden met een gortige koppakking. Olie in de gaten houden is inderdaad het devies. Trouwens, bij demontage van de kop, konden we nergens (dus zowel op de kop als op de pakking als op het onderblok) lekken vinden van de cilinders naar het koelsysteem, of van het koelstysteem naar het oliesysteem. Het was bij mij puur het oliekanaaltje wat olie naar buiten lekte. De koelproblemen waren ontstaan door wat achteraf bleek een gortige thermostaat. Ik had in principe dus gewoon door kunnen blijven rijden......
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Titus wrote:Dat heb ik nu ook: Dat ie koelvloeistof er uit gooit.
gewoon een flinke jerrycan met water bij je hebben in de auto, zolang ie het dr niet te hard uitgooit gewoon blijven bijtanken. Is een teken dat ie zn verbrandingsgassen het koelwater in blaast, er komt dus geen of amper water de motor zelf in, en ook geen water in de olie of andersom.
Waarschijnlijk zie je in het koelsysteem weinig tot geen sludge, en ook onder het kleppendeksel zie je weinig smurrie
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Titus wrote:Er zit wel olie bij het water. (troep!) Maar niet heel veel. Hoef ook niet echt veel bij te vullen. (als het 1x een kopje olie per tank benzine is, en koelwater nog minder, is het veel)
gewoon ff doorrijden tot ie flink gaat blazen. weet niet of je al genoeg info hebt om het blok te vervangen maar heb hier net ff niet genoeg tijd om een howto compleet te maken. zal er eens aan beginnen.