Howto: Webers
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Uhm... De inlaatpoorten staan haaks op de injectie-kop.
Die van de carburateur-kop staan in een lichte hoek omlaag.
Het is eigenlijk afhankelijk van de ruimte die ik heb voor de
carbs of ik die plaat tabs laat maken of niet... waarschijnlijk wel
in een lichte hoek naar beneden.. dan komen ze meer in de ruimte
van de stuurstangen uit. Hebben ze wat meer ruimte om te ademen.
Ik heb overigens ook wel 's gehoord dat bij een 106 het scherm
achter de motor in de motorruimte eigenlijk geen dragende of verstijvende functie heeft.. (nee dan hangen ze nog niet in de cabine)
en dat je daar best wel ruimte kunt 'creeeren'. Iemand in UK heeft het ding eruit gehaald... een veerpootsteun lijkt me dan wel aan te raden.
Maar om zomaar gaten te gaan maken in de wagen gaat me wel wat ver.
gr. jeroen
Die van de carburateur-kop staan in een lichte hoek omlaag.
Het is eigenlijk afhankelijk van de ruimte die ik heb voor de
carbs of ik die plaat tabs laat maken of niet... waarschijnlijk wel
in een lichte hoek naar beneden.. dan komen ze meer in de ruimte
van de stuurstangen uit. Hebben ze wat meer ruimte om te ademen.
achter de motor in de motorruimte eigenlijk geen dragende of verstijvende functie heeft.. (nee dan hangen ze nog niet in de cabine)
en dat je daar best wel ruimte kunt 'creeeren'. Iemand in UK heeft het ding eruit gehaald... een veerpootsteun lijkt me dan wel aan te raden.
gr. jeroen
-
- AX Spaster Mammer
jergroen wrote:Waarom zou je niet de originele injectoren gebruiken...?
Daar heb ik dus ook al aan zitten denken...
Het is zowiezo de makkelijkste oplossing, zit het ook gelijk goed vast
Werkt prima
Een moker werkt ook prima wel even je stuurhuis en dashboard verwijderen als je daaraan begint, zie je tenminste waar je mee bezig bent.
En is een dikke bobbel in de kap voor lucht geen beter idee? Moet je alleen ff voor een goede afwatering zorgen.
je loopt dan wel tegen een probleem aan, achter het schutbord ter hoogte van de webers zit een verwarmingsbuis , en eronder de in/uitgang van de koelslangen.
je kunt de webers dus niet naar onder richten, en als je een gat int schutbord wil maken moet je de verwarmingsbuis omleiden
je kunt de webers dus niet naar onder richten, en als je een gat int schutbord wil maken moet je de verwarmingsbuis omleiden
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
-
- AX Spaster Mammer
Goh... wat geven jullie eigenlijk voor de benodigde onderdelen? Wat is het waard?
Ik heb nog wat liggen nl., hier en daar vandaan kunnen plukken...:
1x sportkop i.z.g.st. compleet incl. nokkenas enz. en spruitstuk (i.z.g.st.)
1x sportkop i.z.g.st. compleet incl. nokkenas enz., spruitstuk EN carburateurs (dubbele solexen, origineel AX sport)
1x sportkop kaal & spliksplinternieuw in de doos
1x 106 Rallye kop, moet gevlakt worden, is voorzien van een agressieve nokkenas (306 graden)
wat levert dat spul me op bij jullie? kep 't toch niet nodig...
Ik heb nog wat liggen nl., hier en daar vandaan kunnen plukken...:
1x sportkop i.z.g.st. compleet incl. nokkenas enz. en spruitstuk (i.z.g.st.)
1x sportkop i.z.g.st. compleet incl. nokkenas enz., spruitstuk EN carburateurs (dubbele solexen, origineel AX sport)
1x sportkop kaal & spliksplinternieuw in de doos
1x 106 Rallye kop, moet gevlakt worden, is voorzien van een agressieve nokkenas (306 graden)
wat levert dat spul me op bij jullie? kep 't toch niet nodig...
wheeee
ik wil ook nog zo'n kop.....
heb net een compleet blok gekocht met 32.000 oppe teller voor ombouw naar webers..
ik wil ook nog zo'n kop.....
heb net een compleet blok gekocht met 32.000 oppe teller voor ombouw naar webers..
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
dit wordt echt te gek, iedereen vliegt op m'n kopjes als vliegen op een stronthoop
heb reeds 1 kop verkocht zojuist (telefonisch vastgelegd, wordt morgen opgehaald) en de nieuwe kop gaat dus niet weg.
ik plaats ze even in aangeboden, met een vraagprijs erbij. moeten jullie maar ff kijken wat je ervoor wil geven...
heb reeds 1 kop verkocht zojuist (telefonisch vastgelegd, wordt morgen opgehaald) en de nieuwe kop gaat dus niet weg.
ik plaats ze even in aangeboden, met een vraagprijs erbij. moeten jullie maar ff kijken wat je ervoor wil geven...
kakanox wrote:dit wordt echt te gek, iedereen vliegt op m'n kopjes als vliegen op een stronthoop
als je je blokjes beschrijft als een stronthoop, dan moeten ze niet echt veel goeds voorstellen.
zal uiteraard niet zo zijn, maar je maakt zo geen positieve reclame kaka
Spreken is goud, Ductape is zilver.